Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
South_Exil

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

Puckey skrev:
mb81 skrev:Nils Andersson?
Nisse vore den enda goda lösningen, men jävlar vad jag kommer att sakna stunderna när Högström får fan i blicken på ett sätt ingen annan i SHL kan matcha.
Nisse i all ära men vi har redan tunt med backar som är bra i egen zon, kan logga PK osv.
Behöver en sån back mer alltså.
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Fan fan fan........ Det absolut värsta som kunde hända... Så jäkla äckligt att NHL får ta över spelare så där, till och med tvåvägskontrakt. Får väl "hoppas" att han blir tvungen att harva runt i AHL till jul och sen bestämmer sig för att återvända.

Som folk är inne på finns det ingen rimlig ersättare. SHL:s bästa back.

Edt: Dags för Ahnelöv att komma hit? Fortfarande utan kontrakt.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

South_Exil skrev:
Puckey skrev:
Nisse vore den enda goda lösningen, men jävlar vad jag kommer att sakna stunderna när Högström får fan i blicken på ett sätt ingen annan i SHL kan matcha.
Nisse i all ära men vi har redan tunt med backar som är bra i egen zon, kan logga PK osv.
Därför inne på att det krävs två backar in nu. Högström kunde logga 25 minuter utan problem och duktig i alla zoner. Känns omöjligt att hitta en likvärdig spelare.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jag kan inte klandra Högga heller. Men det är så jävla sunkigt att NHL-lagen kommer och snor spelare till höger och vänster utan att SHL-lagen får ersättning som heter duga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Jag kan inte klandra Högga heller. Men det är så jävla sunkigt att NHL-lagen kommer och snor spelare till höger och vänster utan att SHL-lagen får ersättning som heter duga.
Hans sista chans så klart han tar den. Men kunde det inte bli klart lite tidigare iaf. Riktigt jobbigt för Jocke och ja hela DIF.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

mb81 skrev:
South_Exil skrev:
Puckey skrev:
Därför inne på att det krävs två backar in nu. Högström kunde logga 25 minuter utan problem och duktig i alla zoner. Känns omöjligt att hitta en likvärdig spelare.

Japp. Instämmer. Vi behöver ersätta med två backar.
Det säger inte lite det.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Jag kan inte klandra Högga heller. Men det är så jävla sunkigt att NHL-lagen kommer och snor spelare till höger och vänster utan att SHL-lagen får ersättning som heter duga.
Hans sista chans så klart han tar den. Men kunde det inte bli klart lite tidigare iaf. Riktigt jobbigt för Jocke och ja hela DIF.
Typ 2millar är ju växelpengar i ersättning. Sen Höggas lön på det men det kryllar ju inte av backar med de kvalitéerna heller. Nu känns sommaren förstörd hockeymässigt. Den ena pjäsen som man kände att man verkligen kunde lita på. Nu skall det till en Kronwall eller nåt för att man skall bli på bra humör igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Typ 2millar är ju växelpengar i ersättning. Sen Höggas lön på det men det kryllar ju inte av backar med de kvalitéerna heller. Nu känns sommaren förstörd hockeymässigt. Den ena pjäsen som man kände att man verkligen kunde lita på. Nu skall det till en Kronwall eller nåt för att man skall bli på bra humör igen.
All in på Ahnelöv. Han är väl bra polare med Dicken.
Starkare i egen zon än Högga faktiskt.
PP löser sig ändå. Faktum är att Högström stundtals sinkade PP i vintras med långsamt pucktempo och dåliga pass.

Nisse OCH Ahnelöv så är jag nöjd ....
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Ja, alla spelare har ju drömt om NHL sen barnsben så kan absolut inte klandra honom. Omöjlig att ersätta men som plåster på såren hade jag inte klagat på Nisse Andersson.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kolonialiseringen fortsätter. Ännu en gång blir vi förnedrade av maffiaverksamheten i NHL med Gary Bettman i spetsen, allt på grund av att svensk hockeys ansvariga har bollar som är mindre än sandkorn. Att detta ens inträffar år 2018 är så jävla sjukt.

Marcus Högström är en riktigt bra back i SHL. Men det är där hans nivå ligger. Han är 29 år och har inga fler verktyg i sin verktygslåda. Han är på tok för trubbig för att ta en plats i NHL, vilket Calgary är fullt medvetna om. Chansen att han ska slå sig in är mikroskopisk, men ändå snor Calgary honom. De gör det inte för att de behöver eller tror på honom, för då hade han fått ett envägskontrakt. Nej, de gör det enbart för att de kan. De tar en vild chansning som är möjlig eftersom den ekonomiska risken är obefintlig. Högström kommer tjäna kaffepengar i AHL, en bråkdel av vad han tjänar i Djurgården. Han följer sin dröm och är naiv. Det är svårt att klandra honom, däremot har vi all rätt att klandra det system som gör detta möjligt. De som är ansvariga för NHL-avtalen är en fet jävla skamfläck för svensk ishockey.

Detta måste få ett stopp nu. Peter Forsberg och Mike Helber som bl.a. förhandlade fram det senaste avtalet har inte sitt hjärta i svensk hockey. De lever för NHL. Avtalet går väl ut om två säsonger om jag inte minns fel, låt det avtalet bli det sista någonsin och börja därefter ta betalt för det värde som spelarna besitter. Vi ska faktiskt vara medvetna om att det kunde varit värre. Tänk er en budgivning på Rasmus Dahlin. Frölunda hade lätt kunnat få en bra bit över 100 miljoner kronor. Att de tappar honom för typ 2,5 miljon är bara ett dåligt skämt. Jag tycker synd om dem och alla som sliter häcken av sig för att utveckla svenska talanger.

Det enda positiva är att Högström är tillbaka innan jul. Han kommer likt Hultström bli less på AHL när han inser att NHL inte ens är nära. Han kommer bryta sitt kontrakt fort, det är jag övertygad om. Men då är hela försäsongens ruinerad och han kommer komma tillbaka besviken. En besviken Högström är en sämre Högström än vad man är van vid.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Hur fan funkar det:
Högströms kontrakt med DIF gäller om han inte spelar i NHL/AHL enligt avtal.
DIF går all in och pyntar upp för en toppback, ca 200k, med Högströms lön borta.
Högström bryter kontraktet och vill hem, DIF har inget budgetutrymme.
Kan DIF då tacka nej/bryta kontraktet eller kan det bara ske i samförstånd?
mb81

Inlägg av mb81 »

South_Exil skrev:Hur fan funkar det:
Högströms kontrakt med DIF gäller om han inte spelar i NHL/AHL enligt avtal.
DIF går all in och pyntar upp för en toppback, ca 200k, med Högströms lön borta.
Högström bryter kontraktet och vill hem, DIF har inget budgetutrymme.
Kan DIF då tacka nej/bryta kontraktet eller kan det bara ske i samförstånd?
Ja vi kan tacka nej som jag fattat det. Men vi har "förstatjing". Har för mig att det gått till så tidigare i alla fall. Rätta mig gärna om jag har fel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Gör man så här? Han vet hur mycket han betyder och hur mycket han förstör.

Att lämna trots kontrakt är en sak, det gör tyvärr alla. Men på det sätt han gör det - en kniv i ryggen 3 dagar innan deadline.

Finns verkligen ingen respekt eller ett inre driv att hedra ett avtal? Eller sköta det snyggt?Stå sitt kast? Säga ”nästa år Jocke, var beredd”

Inget. Bara skicka jordens bajsmacka och festa.

Bedrövligt.
Säg den glädje som varar
EspenK

Inlägg av EspenK »

Backsidan gick nyss från ok till katastrof.
Jobba Jocke! Den viktigaste spelaren vi hade inför nästa säsong. Ingen annan är så svår att ersätta.
Nils Andersson är en budgetlösning jämfört med Ahnelöv. Krävs ordentligt med cash för att värva honom.

Riktigt, riktigt, riktigt orolig inför hösten om vi inte löser en toppback.
Greato

Inlägg av Greato »

DIF_Soldier skrev:Gör man så här? Han vet hur mycket han betyder och hur mycket han förstör.

Att lämna trots kontrakt är en sak, det gör tyvärr alla. Men på det sätt han gör det - en kniv i ryggen 3 dagar innan deadline.

Finns verkligen ingen respekt eller ett inre driv att hedra ett avtal? Eller sköta det snyggt?Stå sitt kast? Säga ”nästa år Jocke, var beredd”

Inget. Bara skicka jordens bajsmacka och festa.

Bedrövligt.
Eftersom att han är 29 år och chansen uppstår så förstår jag honom till 100%. Han kommer nog tillbaka senast nästa säsong och då med ytterligare erfarenhet.

Nu handlar allt om hur Jocke löser detta. Utan att ha sonderat så känns ju Ahnelöv som given. Jag har velat se honom i DIF under en lång tid.
Nils Andersson vore enligt mig katastrof att värva som ersättare.
Låst