Tar vi in Reideborn vet jag inte om jag har lust att förlänga mitt säsongskort för sjätte året. Så jävla förbannad blir jag.Vikas skrev:Tar vi in Reideborn är det bara att be till alla gudar som finns att Tellan är hel under hela säsongen och gör en storstilad avslutning.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Avskaffa tre mot tre.
Tar hellre Tyler Plante än Reideborn
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Efter att ha tänkt på det lite mer...
Om nu Jocke E tar in Reideborn... så är det bara att inse att han är helt fel person att ha som sportchef.
Tänk efter, då har han alltså förlängt/värvat de två kanske sämsta spelarna i SHL och den sämsta målvakten. Av till synes ingen annan anledning än att han har personliga band och/eller gillar dem. För det finns verkligen NOLL sportslig merit bakom de signeringarna.
Om ett år kan vi mycket väl göra Modo sällskap med den här sortens "kompis-värvningar".
Om nu Jocke E tar in Reideborn... så är det bara att inse att han är helt fel person att ha som sportchef.
Tänk efter, då har han alltså förlängt/värvat de två kanske sämsta spelarna i SHL och den sämsta målvakten. Av till synes ingen annan anledning än att han har personliga band och/eller gillar dem. För det finns verkligen NOLL sportslig merit bakom de signeringarna.
Om ett år kan vi mycket väl göra Modo sällskap med den här sortens "kompis-värvningar".
För #87 och andra 90-talister som har svårt med tanken på orsak och verkan. Jag ska försöka förklara begeppet i det här fallet. En klubb är beroende av ekonomi. Ekonomi handlar om in- och utkomster. Helst ska man ha mer inkomster än utgifter. I DIF:s fall beror inkomster till stor del på hur många personer som kommer på matcherna, då vi får betalt per besökare. Leksand lockar mycket publik. Det ger mer pengar till oss. Mer pengar = större budget = bättre spelare (förhoppningsvis).
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Precis så. Visst kan man hata Leksand eller andra lag. Men hatet mot andra lag får inte bli större än kärleken till sitt eget. Vi har större chans att komma högre upp i tabellen med Leksand i SHL eftersom vi kan ställa en bättre trupp på isen.rikkard skrev:För #87 och andra 90-talister som har svårt med tanken på orsak och verkan. Jag ska försöka förklara begeppet i det här fallet. En klubb är beroende av ekonomi. Ekonomi handlar om in- och utkomster. Helst ska man ha mer inkomster än utgifter. I DIF:s fall beror inkomster till stor del på hur många personer som kommer på matcherna, då vi får betalt per besökare. Leksand lockar mycket publik. Det ger mer pengar till oss. Mer pengar = större budget = bättre spelare (förhoppningsvis).
Avskaffa tre mot tre.
Suck, Bajjen i SHL... och vi tar över Reideborn pga att Modo åker ur och han "är ju en SHL-målvakt"... vilken j-a skitdag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
+1EspenK skrev:South_Exil skrev:Torp om Englund drar. Tunga tacklingar och elak på ett bra sätt.EspenK skrev:Andreas Johansson... 10000:- och en SHL plats fattigare.
Nu plockar vi russinen ur kakan.
Filippula
Welsh
Possler
Grundström
och Emil Pettersson.
De skulle göra nytta hos oss.
Gillar inte Torp som person. Tycker han är kaxig på fel sätt. Kanske ändrar mig om han kommer till oss. Tror inte han passar i vårt spelsätt.
Det näst bästa efter att DIF tar SM-guld är att mjodo åker ner i HA. Vill inte ha Reideborn, eller nån från detta skit- och gnäll-lag till DIF. Fel attityd och mentalitet.
Stolt, men aldrig nöjd
Torp är ju en av SHL's absolut sämsta spelare?
Jag med. Han är en riktig vinnarskalle.Cirith Ungol skrev:Tar hellre tillbaka Chet än Adam.
Alltid Oavsett Djurgårdens IF
Bästa inlägget på länge. Jocke har levererat väldigt mycket tveksamma beslut och väljer han att ta in seriens förmodligen sämsta målvakt till nästa år så är förtroendet så gott som förbrukat redan. För guds skull, ta in någon med lite uppsida istället för någon som vi redan vet är dålig.Vikas skrev:Efter att ha tänkt på det lite mer...
Avgå Jocke.
Man tror nästan att allt är ett aprilskämt men många vill alltså ta in flera spelare från ett lag som åkte ur SHL, förstod jag detta rätt nu? Och det kommer att utveckla oss och göra oss bättre? Sjukt svår ekvation som jag inte förstår?
Ja, sådär sa folk om Hulström och Sallinen också. Jäkla skitvärvningar.Bengan08 skrev:Man tror nästan att allt är ett aprilskämt men många vill alltså ta in flera spelare från ett lag som åkte ur SHL, förstod jag detta rätt nu? Och det kommer att utveckla oss och göra oss bättre? Sjukt svår ekvation som jag inte förstår?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Här pratar vi 5 spelare kontra deras två klart bästa, men visst, känns det rimligt för dig är det din åsikt och du har all rätt att ha din egen åsikt! Personligen måste jag säga att det känns jättekonstigt att värva in 5 spelare som inte har levererat i år till vårdat lag som ska bli bättre nästa år. Speciellt med tanke på antalet poäng vi redan har tappat!seppuko skrev:Ja, sådär sa folk om Hulström och Sallinen också. Jäkla skitvärvningar.Bengan08 skrev:Man tror nästan att allt är ett aprilskämt men många vill alltså ta in flera spelare från ett lag som åkte ur SHL, förstod jag detta rätt nu? Och det kommer att utveckla oss och göra oss bättre? Sjukt svår ekvation som jag inte förstår?
Klart vi inte ska ta in halva modolaget bara för att folk tipsar om vissa spelare. Men bortsett från Welch och Filipulla är Grundström, Petterson och Possler spelare som kommer växa och bli rätt bra i andra miljöer.Bengan08 skrev:Här pratar vi 5 spelare kontra deras två klart bästa, men visst, känns det rimligt för dig är det din åsikt och du har all rätt att ha din egen åsikt! Personligen måste jag säga att det känns jättekonstigt att värva in 5 spelare som inte har levererat i år till vårdat lag som ska bli bättre nästa år. Speciellt med tanke på antalet poäng vi redan har tappat!seppuko skrev:Ja, sådär sa folk om Hulström och Sallinen också. Jäkla skitvärvningar.Bengan08 skrev:Man tror nästan att allt är ett aprilskämt men många vill alltså ta in flera spelare från ett lag som åkte ur SHL, förstod jag detta rätt nu? Och det kommer att utveckla oss och göra oss bättre? Sjukt svår ekvation som jag inte förstår?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Snacka om att jinxa den spelare som ser till att spela ut Modo ur den högsta ligan. Led med grabben när man fick se honom sitta på bänken och gråta.TheForsa skrev:Otso Rantakari tycker jag sett bra ut de matcher jag sett av Modo. Tycker mig se lite Hultström i honom.
It's easier to be an asshole to words than to people