Ja om jag fick välja skulle jag ha Timmy och Elias på isen. Det är enligt mig det bästa backparet.Jim Morrison skrev:Vem tycker du är lagets bästa back? Och du får inte säga Douglas Murray, får honom räknar vi ju alla bort just nu.Shike skrev: Du förstår vad jag menar tror jag. Säga att han är våran bästa back är ju bara tramsigt. Och det skulle vara lika tramsigt av mig att börja motbevisa att han INTE är lagets bästa back.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- Jim Morrison
Men helt seriöst, tycker du verkligen att Timmy Pettersson är vår bästa back? Du går ju helt på namnet bara. Du kan seriöst inte tycka att han har spelat bra den här säsongen? Du måste förstå, sådana här kommentarer får mig att tvivla på vissa supportrars egentliga hockeykunskaper... Och Elias Granath bättre än Gustafsson?Shike skrev:Ja om jag fick välja skulle jag ha Timmy och Elias på isen. Det är enligt mig det bästa backparet.Jim Morrison skrev:Vem tycker du är lagets bästa back? Och du får inte säga Douglas Murray, får honom räknar vi ju alla bort just nu.Shike skrev: Du förstår vad jag menar tror jag. Säga att han är våran bästa back är ju bara tramsigt. Och det skulle vara lika tramsigt av mig att börja motbevisa att han INTE är lagets bästa back.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Men helt seriöst, tycker du verkligen att Timmy Pettersson är vår bästa back? Du går ju helt på namnet bara. Du kan seriöst inte tycka att han har spelat bra den här säsongen? Du måste förstå, sådana här kommentarer får mig att tvivla på vissa supportrars egentliga hockeykunskaper...Shike skrev:Ja om jag fick välja skulle jag ha Timmy och Elias på isen. Det är enligt mig det bästa backparet.Jim Morrison skrev:Vem tycker du är lagets bästa back? Och du får inte säga Douglas Murray, får honom räknar vi ju alla bort just nu.Shike skrev: Du förstår vad jag menar tror jag. Säga att han är våran bästa back är ju bara tramsigt. Och det skulle vara lika tramsigt av mig att börja motbevisa att han INTE är lagets bästa back.
Timmy har mer att visa def, det har Elias oxå. Men jag är minst nervös när dessa 2 är på isen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker också att Timmy är vår generellt sätt bästa back, om han spelar som han gjort senaste 6-8 matcherna (om vi bortser från Douglas alltså).Jim Morrison skrev:Men helt seriöst, tycker du verkligen att Timmy Pettersson är vår bästa back? Du går ju helt på namnet bara. Du kan seriöst inte tycka att han har spelat bra den här säsongen? Du måste förstå, sådana här kommentarer får mig att tvivla på vissa supportrars egentliga hockeykunskaper... Och Elias Granath bättre än Gustafsson?Shike skrev:Ja om jag fick välja skulle jag ha Timmy och Elias på isen. Det är enligt mig det bästa backparet.Jim Morrison skrev:Vem tycker du är lagets bästa back? Och du får inte säga Douglas Murray, får honom räknar vi ju alla bort just nu.Shike skrev: Du förstår vad jag menar tror jag. Säga att han är våran bästa back är ju bara tramsigt. Och det skulle vara lika tramsigt av mig att börja motbevisa att han INTE är lagets bästa back.
Elias Granath har liksom inte riktigt fått chansen känns det som, han i likhet med Linkan utgår ju från laget hela jävla tiden. Men i början av säsongen var han knappast sådär sylvass...
Kan meddela att jag har en kompis som inte alls är särskilt Djurgårdsintresserad, men gör allt för att bli detta då hans relativt nyblivna flickvän är Djurgårdare. Han är även en backkollega till mig i mitt Innebandylag. Långt ifrån samma sport tack och lov, men ändå en bollsport där man hanterar klubba. Jag har därav bjudit upp honom till Hovet flertalet gånger denna säsong. Hans slutsats, efter alla dessa matcher, som jag tror är tre stycken. Så har han sagt sammanfattningsvis:
"Alltså jag skulle inte vilja lira backpartner med den där nr 56. Han är absolut totalt oberäknerlig och tenderar att hamna i helt fel positioner."
Han lägger därefter också till att "När jag var grabb fick jag lära mig att ALDRIG ta in pucken/bollen framför egen kasse om man inte är absolut 110% vän med den."
Är Gustafsson 110% vän med pucken? Nej han är tvärtom den i laget som kan få den och studsa mest under en sekund. Nej du, lyssna på coachen din istället så kanske du kan bli en vettig back en gång i tiden.
Sen så kan du Morrison, inte mena allvar när du länkar till de klippen du gör. De är i regel i offensiv zonm sällan som sista back och aldrig framför eget mål. Handlar om att värdera varje situation, en snurrfint i sig kan i rätt situation vara nyttigt. Sen är det faktiskt enorm skillnad när en av världens bästa spelare gör den och när en medelmåttig pojkslyngel i ett allsvensk lag gör det. Speciellt när coachen avrått honom från att göra det.
Nepp Gustafsson skulle behöva privatlektioner av Douglas och Lasse Björn...
"Alltså jag skulle inte vilja lira backpartner med den där nr 56. Han är absolut totalt oberäknerlig och tenderar att hamna i helt fel positioner."
Han lägger därefter också till att "När jag var grabb fick jag lära mig att ALDRIG ta in pucken/bollen framför egen kasse om man inte är absolut 110% vän med den."
Är Gustafsson 110% vän med pucken? Nej han är tvärtom den i laget som kan få den och studsa mest under en sekund. Nej du, lyssna på coachen din istället så kanske du kan bli en vettig back en gång i tiden.
Sen så kan du Morrison, inte mena allvar när du länkar till de klippen du gör. De är i regel i offensiv zonm sällan som sista back och aldrig framför eget mål. Handlar om att värdera varje situation, en snurrfint i sig kan i rätt situation vara nyttigt. Sen är det faktiskt enorm skillnad när en av världens bästa spelare gör den och när en medelmåttig pojkslyngel i ett allsvensk lag gör det. Speciellt när coachen avrått honom från att göra det.
Nepp Gustafsson skulle behöva privatlektioner av Douglas och Lasse Björn...
- Daniel942
SPOT ON! Jävligt bra tanke, kan nog mycket väl stämma.-daniel- skrev:Måste förresten bara sluta med att säga att jag tycker Eriks nonchalanta spelstil tog fart när Gabbe tågade in i laget. Det är liksom lite "JAG VILL MINSANN VISA ATT JAG OCKSÅ KAN OCH ÄR EN WOOORLD STAR!" över det hela. Har inte riktigt tänkt på det tidigare men tror faktiskt det ligger lite i det.
Tyvärr tror jag det håller i sig även efter Gabbes uttåg. Aja, carry on.
DIF!
- SirDIFalot
Fast du har ju alltid tyckt detta om Erik..?Daniel942 skrev:SPOT ON! Jävligt bra tanke, kan nog mycket väl stämma.-daniel- skrev:Måste förresten bara sluta med att säga att jag tycker Eriks nonchalanta spelstil tog fart när Gabbe tågade in i laget. Det är liksom lite "JAG VILL MINSANN VISA ATT JAG OCKSÅ KAN OCH ÄR EN WOOORLD STAR!" över det hela. Har inte riktigt tänkt på det tidigare men tror faktiskt det ligger lite i det.
Tyvärr tror jag det håller i sig även efter Gabbes uttåg. Aja, carry on.
Expert.
- Jim Morrison
Alexander Wennberg rankas för övrigt på #25 i Craig Buttons nya lista. Wennis har inte varit på hans lista tidigare. Button valde en ganska bra match att scouta; nämligen den mot Leksand där han gjorde hattrick. Förstår varför Wennberg nu ligger bland dom 30 bästa, hehe. Arnesson på #55.
http://www.tsn.ca/draftcentre/feature/?id=49649
http://www.tsn.ca/draftcentre/feature/?id=49649
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kan väl säga såhär om våra backar so far:
Timmy Pettersson - Spelat upp sig på slutet och sen Zabel kom in, men totalt sett har inte Timmy varit bra. Inte riktigt varit den ledande backen vi så desperat behövde. Missar väldigt mycket skott och stått för en hel del klantiga misstag. Tycker även Timmy har en tendens att ta för mycket onödiga utvisningar. Har spelat upp sig men behöver behålla en bra nivå resten av säsongen.
Elias Granath - Duktig i sarg dueller och bra fysisk, skadedrabbad under säsongen. Tycker dock att man kan kräva mer av Elias i både spel med puck och framför eget mål.
Holm - Duktig på rören, skiner dock igenom att han är junior ibland, gör en hel del enkla misstag. Skulle gärna se att Holm vågade gå lite mer offensivt och skjuta mer. 3 poäng på 21 matcher är inte bra.
Lennhammer - Mr Icing. Lennhammer är duktig men märks att han är junior också. Ska ofta spela för svårt vilket slutar i Icing puckar. Behöver spela enklare och även han bidra mer i offensiva spelet.
Murray - Med pucken kanske inte den bästa, utan puck vår överlägset bästa back denna säsong.
Nils Andersson - Tråkigt som fan med skadan, tror Nils hade varit riktigt bra framför allt offensivt.
David Lidström - Vår sämsta back denna säsong. Värvad som till tänkt top 4 back, får knappt istid och spelar stundtals väldigt dåligt. Gör alldeles för många misstag för att lira på den här nivån. Enda bra med Lidström är hans skott, men med 1 mål framåt och -17 i +/- så kan man knappast säga att Lidström heller lyckas med det offensiva spelet.
Erik Gustafsson - Kan väl säga såhär om Erik. Har skrikit mig galen på han flera gånger. Har en tendens att gå på väldigt vilda upptåg framåt och gör en hel del misstag, tappar pucken ur zon i PP etc. Men trots allt detta kan man inte ta ifrån det faktum att Erik är en av de backar som lirar mest i laget, han bidrar mest offensivt och har bäst +/- av backarna. Spelar i både BP/PP och 5 mot 5.
Om Erik spelar lite enklare och tar lite bättre beslut så skulle jag vara helnöjd, men man får tänka att Erik faktiskt bara är 20 år. Något han själv kanske skulle tänka på ibland, han är 20 år och lirar i HA, han har inte vunnit Norrys Trophy i NHL ännu.
Arnesson - Riktigt duktig för sin ålder, gör få misstag och riktigt bra i 1 mot 1 situationer. Kan bli en riktigt bra defensiv back.
Detta är dock mina högst egna tankar om spelarna.
Timmy Pettersson - Spelat upp sig på slutet och sen Zabel kom in, men totalt sett har inte Timmy varit bra. Inte riktigt varit den ledande backen vi så desperat behövde. Missar väldigt mycket skott och stått för en hel del klantiga misstag. Tycker även Timmy har en tendens att ta för mycket onödiga utvisningar. Har spelat upp sig men behöver behålla en bra nivå resten av säsongen.
Elias Granath - Duktig i sarg dueller och bra fysisk, skadedrabbad under säsongen. Tycker dock att man kan kräva mer av Elias i både spel med puck och framför eget mål.
Holm - Duktig på rören, skiner dock igenom att han är junior ibland, gör en hel del enkla misstag. Skulle gärna se att Holm vågade gå lite mer offensivt och skjuta mer. 3 poäng på 21 matcher är inte bra.
Lennhammer - Mr Icing. Lennhammer är duktig men märks att han är junior också. Ska ofta spela för svårt vilket slutar i Icing puckar. Behöver spela enklare och även han bidra mer i offensiva spelet.
Murray - Med pucken kanske inte den bästa, utan puck vår överlägset bästa back denna säsong.
Nils Andersson - Tråkigt som fan med skadan, tror Nils hade varit riktigt bra framför allt offensivt.
David Lidström - Vår sämsta back denna säsong. Värvad som till tänkt top 4 back, får knappt istid och spelar stundtals väldigt dåligt. Gör alldeles för många misstag för att lira på den här nivån. Enda bra med Lidström är hans skott, men med 1 mål framåt och -17 i +/- så kan man knappast säga att Lidström heller lyckas med det offensiva spelet.
Erik Gustafsson - Kan väl säga såhär om Erik. Har skrikit mig galen på han flera gånger. Har en tendens att gå på väldigt vilda upptåg framåt och gör en hel del misstag, tappar pucken ur zon i PP etc. Men trots allt detta kan man inte ta ifrån det faktum att Erik är en av de backar som lirar mest i laget, han bidrar mest offensivt och har bäst +/- av backarna. Spelar i både BP/PP och 5 mot 5.
Om Erik spelar lite enklare och tar lite bättre beslut så skulle jag vara helnöjd, men man får tänka att Erik faktiskt bara är 20 år. Något han själv kanske skulle tänka på ibland, han är 20 år och lirar i HA, han har inte vunnit Norrys Trophy i NHL ännu.
Arnesson - Riktigt duktig för sin ålder, gör få misstag och riktigt bra i 1 mot 1 situationer. Kan bli en riktigt bra defensiv back.
- SirDIFalot
Kul med att längre inlägg!
Med Rix. Lennhammer och Holm är inte juniorer. Även om jag förstår att du bara syftar på att de är unga spelare.
93:er och yngre ä juniorer.
Med Rix. Lennhammer och Holm är inte juniorer. Även om jag förstår att du bara syftar på att de är unga spelare.
Expert.
Jo det har du helt rätt i, men tycker deras spelstil är lite juniorlikt. Men Holm/Lennhammer/Gustafsson är unga spelare och behöver 2-3 år innan folk sågar dem vid fotknölarna.SirDIFalot skrev:Kul med att längre inlägg!
Jag tycker inte att Granath är något speciell duktig vid sargdueller, inte eller är han speciellt fysisk, tycker att han är lite rädd i närkamperna...Rix skrev:Kan väl säga såhär om våra backar so far:
Senast redigerad av Caveman den 2012-12-04 23:26:48, redigerad totalt 1 gånger.
En del grejer jag tycker bör övas på mycket offensivt, har inte riktigt tid just nu att förklara in på detalj vad jag menar men jag tror dem flesta förstår, direktskotten efter pass måste bli mycket bättre, styrningarna bör garanterat förbättras, många såna lägen men händer sällan något och sist men absolut inte minst tycker jag att spelarna måste öva på 1v1 lägen mot målvakten, det är inte sällan vi får sådana lägen men vi misslyckas ofta och gör istället något helt ofarligt.
På tal om direktskotten. Har tänkt på i Powerplay när Pontus står till vänster och laddar för direkt skott, så lägger Erik en pass på 5 meter snettframmåtvänster. Puckfan lyckas fan ALLTID hamna en meter framför Pontus och han kan inte dra till. Vet inte om det är något med Pontus rörelsemönster eller om det bara är Eriks passar som är genomusla i det läget..
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter m
Erik är nog lite snurrig, skyller på honom!Glory1 skrev:På tal om direktskotten. Har tänkt på i Powerplay när Pontus står till vänster och laddar för direkt skott, så lägger Erik en pass på 5 meter snettframmåtvänster. Puckfan lyckas fan ALLTID hamna en meter framför Pontus och han kan inte dra till. Vet inte om det är något med Pontus rörelsemönster eller om det bara är Eriks passar som är genomusla i det läget..