Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Edin »

KG kommer väl i och med detta återgå till sin tjänst som vice VD, eller hur?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Edin skrev:KG kommer väl i och med detta återgå till sin tjänst som vice VD, eller hur?
Det är väl det som är sagt ja
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tjomme! Det är ju bara goda nyheter vi fått oss serverat sedan säsongslutet. Jag känner mig litet vimmelkantig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

VIKTIGT!
DIF!
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Jim Morrison skrev:Vi har nu två sportchefer som båda hatar Säckens sätt att spela hockey. Var ska detta ta vägen?
Ser det som att Säcken har gått med på att skapa den nya spelidén eller att en ny tränare är på ingång.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Godnoken skrev:
Jim Morrison skrev:Vi har nu två sportchefer som båda hatar Säckens sätt att spela hockey. Var ska detta ta vägen?
Ser det som att Säcken har gått med på att skapa den nya spelidén eller att en ny tränare är på ingång.
Jepp, får hoppas på det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Tycker det här känns riktigt, riktigt bra. I intervjun med Tjomme får man känslan av att vi vet hur vi vill spela hockey framöver. Tydlighet internt är förbannat viktigt.

Om Säcken är med på noterna och är villig att förändra sin syn på hur de ska spela skulle det kännas ännu bättre, ändå. Blir jävligt glad när man ser honom i intervjuer, på MN-presskonferensen och i båset. En gubbe med otroligt jävla auktoritet, känns som han verkligen får spelare att följa honom. Tycker mig inte se Hardy-tendenserna i honom (som verkade totalt låst i sin spelidé under katastrofsäsongen), tror hans klokhet ändå sträcker sig längre än en defensiv tråk-hockey.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Tjomme har koll på statsen, det gillar vi.

-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Finns det folk som på allvar sågar Säckens "defensiva" tänk med tanke på truppen vi hade förra året?

Magnus Pehrsson, om man ska dra en fotbollsparallell, drog igång en tokoffensiv "rolig" fotboll med kasst spelarmateriel....och vi vet ju det gick.
Självklart kommer Säcken att anpassa taktiken efter laget vilket bör innebära ett mer spelförande spel kommande säsong då truppen är starkare.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Njaa, lite halvt skeptisk. Klart, alltid kul med namn man kan, men det här doftar extrem orutin rätt igenom. Hade hoppats på ett erfaret namn vid sidan av Jocke men får nu en gammal Djurgårdare som inte pysslat med liknande tidigare. En till Jocke på något sätt! Ska stödjas av KG som i sin tur har sina styrkor i en annan del av ledningen.

Mm, roliga namn med fortsatt inavelinriktning. Ska bli spännande att följa!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Finns det folk som på allvar sågar Säckens "defensiva" tänk med tanke på truppen vi hade förra året?

Magnus Pehrsson, om man ska dra en fotbollsparallell, drog igång en tokoffensiv "rolig" fotboll med kasst spelarmateriel....och vi vet ju det gick.
Självklart kommer Säcken att anpassa taktiken efter laget vilket bör innebära ett mer spelförande spel kommande säsong då truppen är starkare.
Fast Säcken har ju lirat likadant med alla lag oavsett trupp under sin karriär.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Finns det folk som på allvar sågar Säckens "defensiva" tänk med tanke på truppen vi hade förra året?

Kritiserar absolut inte hur han spelade den gångna säsongens trupp, tvärtom tycker jag (kanske inget man ens behöver tycka till om) att vi fick ut en stor överprestation av spelarmaterialet.

Det är dock en stor skillnad på en tränare som anpassar sin spelidé utifrån spelartrupp, och en tränare vars redan färdiga spelidé passar spelartruppen.

Jag tror nog för övrigt att många hävdar att MP är lika fel för den spelartruppen som Pelle är för årets spelartrupp. Här har väl samma snack gått som det kring Säcken, att Pelles förmåga att anpassa sin parkerade gefle-buss till vårt mer offensiva spelarmaterial ifrågasatts jävligt starkt. (Ska säga att jag personligen inte dömt ut Pelle ännu, fortsätter de enligt senaste 4 matchernas trend ska han självfallet hyllas.)

Men som sagt, jag hoppas jag får fel och att Säcken har det i sig att "byta upp" sitt sätt att spela (om han nu blir kvar).
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Då vill vi höra, i vilket lag som Säcken har coachat har spelat en offensiv och attraktiv hockey? Berätta gärna.
Highwind

Inlägg av Highwind »

De bästa tränarna anpassar sitt spelsätt till sitt spelarmaterial. Jag tror Säcken kan göra en Pelle Olsson..
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Highwind skrev:De bästa tränarna anpassar sitt spelsätt till sitt spelarmaterial. Jag tror Säcken kan göra en Pelle Olsson..
Vill du på allvar att vi ska bli Gefle i hockeyn också? Det räcker inte att vi spelar överlägset tråkigaste fotbollen i landet?
Skriv svar