Det var på tiden. Sista livlinan!Osten östlund skrev: ↑2026-01-09 22:16:24 Förmodliga linor mot Färjestad, enligt HN.
Victor Eklund–Marcus Krüger–Anton Frondell
Charles Hudon–Jacob Josefson–Viggo Björck
Mathias Emilio Pettersen–Oula Palve–Joe Snively
David Blomgren–Arvid Costmar–Albin Grewe
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Sväva i det blå
Costmar verkar ha blivit en av våra viktigaste spelare, omöjlig att peta!Osten östlund skrev: ↑2026-01-09 22:16:24 Förmodliga linor mot Färjestad, enligt HN.
Victor Eklund–Marcus Krüger–Anton Frondell
Charles Hudon–Jacob Josefson–Viggo Björck
Mathias Emilio Pettersen–Oula Palve–Joe Snively
David Blomgren–Arvid Costmar–Albin Grewe
Nä, mer istid åt Brodin som har -7 på 3,53 min istid/match, är ändå en jävla bedrift ha den plus/minus på den istiden, men 1 mål har han gjort, snyggt var det oxå
Arvid Costmar har -8 på 9,31 min istid, men uppsidan finns, han har ändå gjort 1 assist… och hela 12 utvm (varav 2st är för 6 man på isen), tror dock några kostat oss matcher
Vi lämnar det så.
Arvid Costmar har -8 på 9,31 min istid, men uppsidan finns, han har ändå gjort 1 assist… och hela 12 utvm (varav 2st är för 6 man på isen), tror dock några kostat oss matcher
Vi lämnar det så.
Det enda jag minns från Costmars minuter på isen är ett par fatala misstag och en forcheck som innebar att backen åkte ifrån honom. Brodin är det gamla vanliga, en snabb åkning in i anfallszon och sen är det dött lopp och sega ben.#10 skrev: ↑2026-01-09 22:30:33 Nä, mer istid åt Brodin som har -7 på 3,53 min istid/match, är ändå en jävla bedrift ha den plus/minus på den istiden, men 1 mål har han gjort, snyggt var det oxå
Vi lämnar det så.
In Wikegård we trust!
Costmar åker skridskor i det offensiva, det verkar vara något vi värdesätter extraordinärt högt, oavsett nedsidor.
Det fascinerar mig att han ibland kan stå helt stilla i egen zon och verkligen bara titta på pucken. Det är inte jättekonstigt att man tappar gubben som smyger bakom ryggen på en när man agerar så.
Det fascinerar mig att han ibland kan stå helt stilla i egen zon och verkligen bara titta på pucken. Det är inte jättekonstigt att man tappar gubben som smyger bakom ryggen på en när man agerar så.
Ja, inget tvivel, åker du fort på skridskorna så har du halva inne. Att kunna hantera pucken i hög fart verkar inte vara lika viktigt....dlopajo skrev: ↑2026-01-09 22:40:24 Costmar åker skridskor i det offensiva, det verkar vara något vi värdesätter extraordinärt högt, oavsett nedsidor.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var därför Ylönen rök som var den som var närmast att kunna både och.BigJ skrev: ↑2026-01-09 22:47:46Ja, inget tvivel, åker du fort på skridskorna så har du halva inne. Att kunna hantera pucken i hög fart verkar inte vara lika viktigt....dlopajo skrev: ↑2026-01-09 22:40:24 Costmar åker skridskor i det offensiva, det verkar vara något vi värdesätter extraordinärt högt, oavsett nedsidor.
Räknar man bort Nordmark(för få matcher)så har vi alltså 4 spelare som har plus i +-, Frondell, Sissions, Eklund och Björk. Där Frondell är överlägsen alla +12, snacka om att juniorerna är STORT välkomna tillbaka.
Det är faktiskt smått på sjukt att Färjestad kickar Jönsson i det här skedet. Drygt ett halvår in på långtidskontrakt. Vi snackar klubbikon med meriterat cv inkl SM guld från Växjö.
Vem på läktaren hade inte gett honom säsonget ut?
Edit: fått till mig från källa i Karlstad att det var omöjligt att gå vidare efter internt tjafs mellan spelare och JöJ. Ett finare ord är väl ”tappat omklädningsrummet”.
Vem på läktaren hade inte gett honom säsonget ut?
Edit: fått till mig från källa i Karlstad att det var omöjligt att gå vidare efter internt tjafs mellan spelare och JöJ. Ett finare ord är väl ”tappat omklädningsrummet”.
Senast redigerad av thelinho den 2026-01-10 01:57:46, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Mindre perfekt för vår svacka att Jönsson kickas inför deras match mot oss, med tanke på att lag som får tränare sparkade allt som oftast vinner matcherna efter det. Var inte torsken garanterad innan så...