Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Är det bara jag som skiter i vem som spelar eller ej? Ska vi gå upp iår så gäller samma grej även om han eller hon spelar. Va på plats inga bjudningar bra pp/bp.
-
Säsongen 22/23
Tydligen är det matcher, ej datumstyrt. Fel info sades i Rinkside-avsnittet men han rättade det sen på Twitter. Skönt.Mattias_87 skrev: ↑2023-03-24 08:24:45Jag som trodde man hade ändrat detta för några år sedan. Det var väl någon av våra spelare som var inblandade på det sättet?Nattuggla_ skrev: ↑2023-03-24 08:12:20 Jaha, straffen på spelare är datumstyrda i slutspel, vilket gör att Rahimi och Vainio är spelklara i semi oavsett hur många matcher de spelar mot Västerås.
Sjukt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
SHL fortsätter utarma sig själv med sitt system. Brynäs ned betyder en ännu gråare högsta serie. Jag tror man kommer göra något åt saken faktiskt, de inser snart hur mycket de skjuter sig i foten. Vilka härnäst, Färjestad?
Säg den glädje som varar
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Fast vad ska SHL kunna göra åt detta? Man kan ju ändra kvalsystem men det kommer fortfarande bli så att storlag åker ur även då. SHL har blivit för jämn ekonomiskt för sitt eget bästa.DIF_Soldier skrev: ↑2023-03-24 12:12:21 SHL fortsätter utarma sig själv med sitt system. Brynäs ned betyder en ännu gråare högsta serie. Jag tror man kommer göra något åt saken faktiskt, de inser snart hur mycket de skjuter sig i foten. Vilka härnäst, Färjestad?
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
Säsongen 22/23
I den här takten: SHL och HA som ligor byter platsMattias_87 skrev: ↑2023-03-24 12:16:57Fast vad ska SHL kunna göra åt detta? Man kan ju ändra kvalsystem men det kommer fortfarande bli så att storlag åker ur även då. SHL har blivit för jämn ekonomiskt för sitt eget bästa.DIF_Soldier skrev: ↑2023-03-24 12:12:21 SHL fortsätter utarma sig själv med sitt system. Brynäs ned betyder en ännu gråare högsta serie. Jag tror man kommer göra något åt saken faktiskt, de inser snart hur mycket de skjuter sig i foten. Vilka härnäst, Färjestad?

Modo
Djurgården
Brynäs
Björklöven
AIK
SSK
Mora
Västerås
Färjestad
Frölunda
Leksand
HV
Luleå
Skellefteå
Rögle
Malmö
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Handlar väl mer om stora, stolta, anrika klubbarna som är för fina för att göra någon slags förändring mot det som fungerande på 80-talet?DIF_Soldier skrev: ↑2023-03-24 12:12:21 SHL fortsätter utarma sig själv med sitt system. Brynäs ned betyder en ännu gråare högsta serie. Jag tror man kommer göra något åt saken faktiskt, de inser snart hur mycket de skjuter sig i foten. Vilka härnäst, Färjestad?

De mindre klubbarna har behövt förändra sig och modernisera sig för att kunna hävda sig. Nu är dom bäst.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 22/23
Instämmer.Jim Morrison skrev: ↑2023-03-24 12:39:13Handlar väl mer om stora, stolta, anrika klubbarna som är för fina för att göra någon slags förändring mot det som fungerande på 80-talet?DIF_Soldier skrev: ↑2023-03-24 12:12:21 SHL fortsätter utarma sig själv med sitt system. Brynäs ned betyder en ännu gråare högsta serie. Jag tror man kommer göra något åt saken faktiskt, de inser snart hur mycket de skjuter sig i foten. Vilka härnäst, Färjestad?
De mindre klubbarna har behövt förändra sig och modernisera sig för att kunna hävda sig. Nu är dom bäst.
Kolla fotbollen som dragit nytta av sponsorer, publikunderlag mm.
Där är det storstäderna som regerar, precis som det var inom hockeyn på 90- talet.
Arenafrågan är inte enda förklaringen, även om den nog känns bra att få skylla på istället för att hitta på ett motdrag.
Gissar att Malmö snart åker, dansat nära kval flera gånger, negativ spiral.
Och tänk om nu Mora går upp igen, snacka om ombytta roller jämfört fotbollen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 22/23
Ska bli spännande med Malmö för dom har en "ny" sportchef (men behåller tränaren intakt) som nu kommer få forma sitt lag. Med ny menar jag förstås att han kom till i år men hade väl typ inget manöverutrymme alls men till nästa säsong har dom mer pengar och massvis med utgående kontrakt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-03-24 12:54:07Instämmer.Jim Morrison skrev: ↑2023-03-24 12:39:13Handlar väl mer om stora, stolta, anrika klubbarna som är för fina för att göra någon slags förändring mot det som fungerande på 80-talet?DIF_Soldier skrev: ↑2023-03-24 12:12:21 SHL fortsätter utarma sig själv med sitt system. Brynäs ned betyder en ännu gråare högsta serie. Jag tror man kommer göra något åt saken faktiskt, de inser snart hur mycket de skjuter sig i foten. Vilka härnäst, Färjestad?
Kolla fotbollen som dragit nytta av sponsorer, publikunderlag mm.
Där är det storstäderna som regerar, precis som det var inom hockeyn på 90- talet.
Arenafrågan är inte enda förklaringen, även om den nog känns bra att få skylla på istället för att hitta på ett motdrag.
Gissar att Malmö snart åker, dansat nära kval flera gånger, negativ spiral.
Och tänk om nu Mora går upp igen, snacka om ombytta roller jämfört fotbollen.
Detta är deras chans att bryta sig ur sin negativa trend.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 22/23
crike
Jo , och jag hoppas på att Malmö blir kvar. Ser gärna dem som en framtida finalmotståndare.
Men jag tycker Malmö, bortsett från semifinalerna, har en negativ trend. Behövs ett nytänk och ett omtag.
Jo , och jag hoppas på att Malmö blir kvar. Ser gärna dem som en framtida finalmotståndare.
Men jag tycker Malmö, bortsett från semifinalerna, har en negativ trend. Behövs ett nytänk och ett omtag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 22/23
Det behövs det i många lagBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-03-24 13:23:19 crike
Säsongen 22/23
SHL är ju dessutom så jämn, så det är inget lag som går säkert.
Både Luleå och Rögle var väl tänkta som topplag i år, hade några matcher gått annorlunda hade de likaväl kunnat vara i negativt kval (mer eller mindre).
Det jag vill ha sagt, är att marginalerna är små. Tuggar inte maskineriet i gång kvittar det vilket klubbmärke matchtröjan har och hur etablerad klubben har varit.
Se bara de sista 3 säsongerna.
Har du sedan Oskarshamn som en motpol, som ingen trodde skulle bli långvarig i SHL.
Både Luleå och Rögle var väl tänkta som topplag i år, hade några matcher gått annorlunda hade de likaväl kunnat vara i negativt kval (mer eller mindre).
Det jag vill ha sagt, är att marginalerna är små. Tuggar inte maskineriet i gång kvittar det vilket klubbmärke matchtröjan har och hur etablerad klubben har varit.
Har du sedan Oskarshamn som en motpol, som ingen trodde skulle bli långvarig i SHL.
Säsongen 22/23
Allsvenskan är som Elitserien var förr. Topplagen är topplag år efter år.Rolv skrev: ↑2023-03-24 14:33:11 SHL är ju dessutom så jämn, så det är inget lag som går säkert.
Säsongen 22/23
Bra inlägg! Den översta gruppen är ju klart intressantast, det enda som lockar med den nedre är pengarna!DIF_Soldier skrev: ↑2023-03-24 12:38:51I den här takten: SHL och HA som ligor byter platsMattias_87 skrev: ↑2023-03-24 12:16:57Fast vad ska SHL kunna göra åt detta? Man kan ju ändra kvalsystem men det kommer fortfarande bli så att storlag åker ur även då. SHL har blivit för jämn ekonomiskt för sitt eget bästa.DIF_Soldier skrev: ↑2023-03-24 12:12:21 SHL fortsätter utarma sig själv med sitt system. Brynäs ned betyder en ännu gråare högsta serie. Jag tror man kommer göra något åt saken faktiskt, de inser snart hur mycket de skjuter sig i foten. Vilka härnäst, Färjestad?Högprofila lag i båda serierna är nu jämna. Helt ärligt, du får välja en av två grupper nedan, vilken väljer du?
Modo
Djurgården
Brynäs
Björklöven
AIK
SSK
Mora
Västerås
Färjestad
Frölunda
Leksand
HV
Luleå
Skellefteå
Rögle
Malmö
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 22/23
Sant, tänkte mest på aktuella storstadslag som riskerar åka ur inom kort.#10 skrev: ↑2023-03-24 14:01:56Det behövs det i många lagBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-03-24 13:23:19 crike
Frölunda känns däremot stabila.
Säsongen 22/23
Det var någon som skrev för ett tag sen om att slå ihop SHL och ha (minus ett par dynggäng) och köra något åt nhl hållet med syd, norr, väst och öst grupper. Det är en intressant tanke, tror det skulle gynna sporten med dels fler derbyn över hela landet samt att fler lag skulle nog få
In mer pengar och kan bygga bättre.
In mer pengar och kan bygga bättre.