Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

B.I.B.A skrev:
Davidsson skrev:BIBA. Jocke förtjänar inte all skit du kastar hans väg. Verkar nästan som detta har blivit något personlig beef för dig. Ta en paus. Skaffa dig en sommarjobb å kom tillbaka fulltankad med positiva känslor i september då serien dragit igång. #handhjärta
Jo, det gör han faktiskt. Anledningen till att jag lägger fram det så hårt är för att folk här köper alla bortförklaringar och då måste man vara tydlig. Sen är det inte nödvändigtvis hans fel att han är dålig, men han skulle aldrig fått jobbet från början. På den här nivån i en av landets största föreningar får saker inte skötas så illa. Tråkigt att fler inte kan se klart, men vissa går inte att övertala.

Men annars har du helt rätt, finns ingen anledning för mig att lägga energi på detta forum för att förklara saker för folk som vägrar förstå eller lyssna. Jag ska njuta av sommaren, men att jag skulle komma tillbaka med hockeysug och positiva känslor till det här laget känns osannolikt. Jag brukar ha ett konstant hockeysug året runt, men de få positiva känslor som fanns kring årets lag försvann när Dicken kom. Jag hoppas jag känner annorlunda i höst, men motivationen har ingen av/på-knapp. (Nu kan ni intala er hur mycket mer Djurgårdare än mig ni är).

Hur som haver, ha en fin sommar.
Trevlig sommar!

Och jag hoppas du återkommer. Tycker du för en argumenterande dialog som höjer upp nivån på forumet. En massa oneliners blir man ju spyless på.

Sedan håller jag inte med i allt, men jag delar en hel del av dina åsikter. Frågetecknen runt vår ekonomi som exempel. Var stoppas alla pengar? Hur illa/bra är det?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Skönt att vi inte hade kvar Jocke i laget iaf. Skadad till typ december.
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Skönt att vi inte hade kvar Jocke i laget iaf. Skadad till typ december.
Nu kanske de får äta upp sina ord om att Honken inte håller på SHL-nivå :wink:
Användarvisningsbild
HenkoHell

Inlägg av HenkoHell »

mb81

Inlägg av mb81 »

FAAAAN!!!

Den av alla spelare som inte fick lämna flyttar till Calgary! Hur fan ska vi kunna ersätta Högström?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det där var det mest oväntade jag kunde ana inför nästa säsong. Vad i helvete? Du skrev nyss på ett treårskontrakt?

Persona non grata - kom aldrig mer tillbaka.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2018-06-11 22:20:45, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Orkar inte..

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nils Andersson?
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Att tappa Högström i detta läge är katastrof. Att ersätta honom i detta läge blir otroligt svårt, för att inte säga omöjligt.

Jag förstår dock att han vill ta chansen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Finns ingen ersättning till Högström. Det blir en helt annan typ av back på hans plats. Lek med tanken att Hultström drar. Då blir det knas. Lek också med idén att Adam drar innan 15 juni. Huga..

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:Finns ingen ersättning till Högström. Det blir en helt annan typ av back på hans plats. Lek med tanken att Hultström drar. Då blir det knas. Lek också med idén att Adam drar innan 15 juni. Huga..

Men säger du det? Det här var det absolut sämsta som kunde hända och försämrar våra chanser till guldet något EXTREMT.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Svider som fan detta men går att lösa.

Behöver en pucksäket back med bra förstapass.
Hitta lite det som Högga saknar, enkelt spel, rejäl, konsekvent sedan får han gärna vara lika kylig med pucken ändå men det är väl en omöjlig lösning.
PP får bli Dick på blå. Behöver ej bli sämre.

Det namn jag får upp är Emil Johansson eller den typen av back så att säga. (Även om Emil ibland också krånglade till det hela :)j
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

SHL som organisation måste bli tuffare mot NHL.

Det ska inte vara möjligt för spelare att bryta kontrakt när de vill så fort någon på andra sidan pölen vinkar åt deras håll.
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Nils Andersson?
Nisse vore den enda goda lösningen, men jävlar vad jag kommer att sakna stunderna när Högström får fan i blicken på ett sätt ingen annan i SHL kan matcha.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
mb81 skrev:Nils Andersson?
Nisse vore den enda goda lösningen, men jävlar vad jag kommer att sakna stunderna när Högström får fan i blicken på ett sätt ingen annan i SHL kan matcha.
Kan verkligen inte smälta detta. Så tungt. Känns som vi behöver värva två backar för ens kunna ersätta Högström.
Låst