Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Donkels »

Positivt dock att både VIK och BIK missade 3 poängarna bra också att Tälje fick känna på hur det är att förlora inför drabbningen på tisdag. Mot Kebabstan på Tisdag och 3 nya friska poäng
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vidriga jävla tur pisslag, hatar verkligen Bofors.

101 fucking minuter för snack och en ful tackling, kortväxta äckliga skit lag. Gnälligaste laget jag någonsin vart med om!

Vi ska om er era jävla äckel.
Spela fult
laxen

Inlägg av laxen »

Donkels skrev:Positivt dock att både VIK och BIK missade 3 poängarna bra också att Tälje fick känna på hur det är att förlora inför drabbningen på tisdag. Mot Kebabstan på Tisdag och 3 nya friska poäng
Riktigt synd att Karlskoga lyckades kvittera där på slutet. Såg ej matchen så jag vet ej men overtime lyssnade jag på radio och då hade tinsryd powerplay där de gärna kunda avgjort. Men men.

Men annars så var det ett bra kväll resultatmässigt.

Även i elitserien så var det bra resultat. hv71-aik 6-0
Donkels

Inlägg av Donkels »

laxen skrev:
Donkels skrev:Positivt dock att både VIK och BIK missade 3 poängarna bra också att Tälje fick känna på hur det är att förlora inför drabbningen på tisdag. Mot Kebabstan på Tisdag och 3 nya friska poäng
Riktigt synd att Karlskoga lyckades kvittera där på slutet. Såg ej matchen så jag vet ej men overtime lyssnade jag på radio och då hade tinsryd powerplay där de gärna kunda avgjort. Men men.

Men annars så var det ett bra kväll resultatmässigt.

Även i elitserien så var det bra resultat. hv71-aik 6-0
Ja tennissiffrorna var fina ser ut som Gnägget ändå får passa sig för ett pånyttfött Rögle och kanske även Timrå
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Ett ohotat leksand i serieledningen ligger under konstruktion i Mora tingsrätt. Svenska skattebetalare står för spelarlönerna. Fordringsägare får behålla tjugofem spänn på en hundring. Leksand värvar nya spelare under tiden. Hur i helvete får detta hända? Lance Armstrong är från Leksand.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Karlskoga/Bofors/Boforscats/Bobcats vs Västerås på söndag.. Bäst för oss om VIK tar 3 poäng tycker jag. Isåfall har vi inför SSK-matchen på tisdag bara 3 poäng upp till laget med många namn på tredjeplatsen!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Alberget4A skrev:Karlskoga/Bofors/Boforscats/Bobcats vs Västerås på söndag.. Bäst för oss om VIK tar 3 poäng tycker jag. Isåfall har vi inför SSK-matchen på tisdag bara 3 poäng upp till laget med många namn på tredjeplatsen!
Ja jag röstar också på tre pinnar för VIK på Söndag då vi har kvar att möta bägge lagen
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

När man som ssk fått en lång segersvit bruten, brukar det inte bli bara en förlustmatch, utan ett par,tre innan man hittar spåret igen.
Avdelning "Så länge det finns liv...".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
laxen

Inlägg av laxen »

minalman skrev:Ett ohotat leksand i serieledningen ligger under konstruktion i Mora tingsrätt. Svenska skattebetalare står för spelarlönerna. Fordringsägare får behålla tjugofem spänn på en hundring. Leksand värvar nya spelare under tiden. Hur i helvete får detta hända? Lance Armstrong är från Leksand.
Någon med pondus i hockeyvärlden måste resa sig upp och prata om hur fel detta är öppet i media. Man kan inte låta de hålla på som de gör längre.

Intressant artikel här om det där moras tidigare klubbdirektär pratar av sig lite om saken.
http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.55 ... -sagar-lif

Det roligaste var att när jag gick in på länken så kom det upp en reklamskylt för "sparbanken" med en hockeypuck. Det är väl just sparbanken i leksand som betalar skitmycket pengar till leksand. Kul att vara kund och ha en stort bolån tillexempel i leksans sparbank och man får vetskap om att de pumpar in pengar i hockeylaget. Då kan man nog inte räkna med några ränesänkningar på ett tag.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Om de ska få hålla på så, så skulle ju självklart Borås ha fått behålla sin plats i HA. Och om det inte görs något åt det så kan man lika gärna avskaffa elitlicensen eftersom den är lika mycket värd som en zimbabwisk dollar i sådana fall.
Då kan alla lag i fortsättningen dopa sig ekonomiskt utan att kunna bli tvångsnedflyttade. Det här sätter ju ribban för framtiden...
Tabarnak

Inlägg av Tabarnak »

Namninsamling för nedläggning av Leksands IF - skriv under!

http://www.skrivunder.com/lagg_ner_leksands_if
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Tabarnak skrev:Namninsamling för nedläggning av Leksands IF - skriv under!

Undertecknat. Att denna förening får fortsätta spela ishockey är en skandal utan dess like. Leksands IF är hycklare och kan dra åt helvete. Jag mår så jävla illa av deras beteende, fan om jag inte mår sämre av detta än att vi spelar i HA.
Om Leksand inte mister sin elitlicens efter säsongen vete fan vad jag tar mig till. AGERA! AVGÅ!!! @Leksand @Hockeyförbundet
Isabo

Inlägg av Isabo »

Div1Norra skrev:

Undertecknat. Att denna förening får fortsätta spela ishockey är en skandal utan dess like. Leksands IF är hycklare och kan dra åt helvete. Jag mår så jävla illa av deras beteende, fan om jag inte mår sämre av detta än att vi spelar i HA.
Om Leksand inte mister sin elitlicens efter säsongen vete fan vad jag tar mig till. AGERA! AVGÅ!!! @Leksand @Hockeyförbundet
Klart som fan att det är värre, fan att behöva spela i samma serie som ett lag som kan fuska till sig fördelar och komma undan med det... Det räcker med att behöva spela i andraligan utan att behöva tävla med ett sånt lag.

Jag gillade inte Leksand innan det här och nu gör jag det definitivt inte.
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Isabo skrev:
Div1Norra skrev:

Klart som fan att det är värre, fan att behöva spela i samma serie som ett lag som kan fuska till sig fördelar och komma undan med det...

Jag gillade inte Leksand innan det här och nu gör jag det definitivt inte.
Mmmm jag vet. Men det kändes tungt att behöva erkänna att något känns värre (EDIT: Då menar jag såklart idrottmässigt) än att DIF spelar i HA... Dessutom har Leksand tidigare varit lite av en favoritmotståndare för mig. Jag minns många fighter i ett knökfullt Globen på 90-talet med bra stämning på läktarna. Vi brukar också ha den goda vanan att vinna mot dem. Jag hör till dem som tidigare velat ha dem i ES.
Men nu. Jag vill aldrig se dem mer och den största triumfen den här säsongen blir när vi spelar kvar dem i HA och de blir av med Elitlicensen... (Eller ännu hellre går i konkurs).
Senast redigerad av Div1Norra den 2013-01-26 17:42:07, redigerad totalt 1 gånger.
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Haha, appropå att hata BIK Bobsleigh: http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... la-rovhal/

Det sista twitterinlägget är ju episkt: "de får stå för dig. Dock så är inte min syster min mamma."

:lol:
Skriv svar