Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Vad gör han fel förutom att vara "nonchalant" ?
Du verkar ganska insnöad när det gäller Gustafsson måste jag säga. ;)

Hans snurrfinter är knappast det som är problemet här, utan det är hans sätt att alltid välja den svåra vägen för att han vill briljera, göra det snyggt och vara en offensiv kraft framåt. Ett spel han inte riktigt mäktar med alla gånger. Titta på Douglas Murray; en back i min mening skall spela enkelt. Ha som huvudsyfte att lägga sarg ut när det behövs och lära sig VÄRDERA LÄGET. Något som Erik är särdeles urusel på. Skall tilläggas att jag överhuvudtaget inte gillar tanken med offensivt tänkande backar, helt OK om de kan värdera situationen och välja sina lägen.

I det stora hela gillar jag dock Gustafsson; tycker också han totalt sett är en av våra bättre backar (även om jag tycker Holm börjar kännas mer och mer stabil) men Eriks spelstil är verkligen inte mogen i alla lägen. Kan han slipa bort den delen som jag kallar nonchalant så kommer han bli en riktigt bra back, men förebilden borde snarare vara en stabil defensiv pjäs än en offensivt briljerande sprattel-dito.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:
Daniel942 skrev:http://www.difhockey.se/artikel/2067/
Erik Gustafsson är verkligen korkad? Han säger ju öppet här att han nästan skiter i vad Zabel säger?
Tänkte precis länka jag också. Han saknar verkligen all form av intelligens. Herregud, att Zabel helt enkelt går in och förbjuder den där dumma jävla snurrfinten. Han har ju ingen koll på dragningen! Det är bara tur, motståndarna tänker väl att det inte finns någon back som är så jävla dum att han gör en snurrfint som sista back.

Sätt ner foten Tony, Gustafsson SKA sluta med sånt där jävla pojklagslarv...

Pojklagslarv var det ja... Välkommen till den moderna hockeyn snarare.
Tänkte inte lägga mig i men.. Du jämför alltså när NHL-killarna gör snurrfinter i anfallszon (5/6 iallafall, med den 6e vid tekningspunkten) med en junior i allsvenskan, som gång på gång gör det som siste man? Alltså den gången Gustafsson missar, och det kommer han göra, resulterar det i ett friläge. Har vi extra tur är det någon av lockoutarna som får det också.

Nej, mitt förtroende är på tok för lågt..
Du är med oss överallt, Stefan.
Shike

Inlägg av Shike »

SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:
Vi får gå igenom en match tillsammans så ska jag peka ut allting. Förutom nonchalant så verkar han inte ha nån speluppfattning. Han får pucken i egen zon, har hur mycket tid som helst på sig - men ändå lyckas han sätta sig i skiten t.ex.

Förstår inte varför du gullar så mycket med Gustafsson?
Han har bra skridskoåkning, tar oftast rätt beslut i alla zoner, överlag ett bra passningsspel och skott samt behärskar det fysiska spelet väl. Vilket gör att han både kan ta rollen som puckförande back och vara bra egen zon vilket gör honom till en solid tvåvägsback på allsvensk nivå. Gillar också att han inte backar om det smällar.

Alla säga att Erik är vår bästa back betyder ju förstås inte att jag tycker att han är fel fri. Bara att han är bättre än övriga backar.

Timmy tar alldeles för ofta felbeslut i egen zon och har förstört en drös anfall med sin usla skott från blå.
Granath utnyttjar inte sin fysik lika bra som Erik och har inte heller hans offensiva uppsida.
Lidström är sämre på allting.
Holm och Lennhammer är väl två solida backar för ett sista backpar men det är betydligt mer "junior" över dessa två än med Erik tycker jag. Då de ibland agerar orutinerat och har inte heller Erik fyisk.
Arnesson är bra i egen zon och har god fysisk, läser spelet bra. Bra en mot en. Men har inte alls Eriks spel med pucken.

Så ser jag på det. Men i grund och botten handlar det väl om vilka egenskaper man värdesätter mest hos en back. Att Erik gör riskabla saker besvärar mig inte märkbart då slutresultatet allt som oftast är bättre än hos övriga backar. Med det sagt så är det ju så klart bara en tidsfråga innan han misslyckas med en snurrfint, men en sån som Lidström orsakar fler målchanser bakåt per match med sitt dräll med pucken, så ser Erik som ett av våra absolut minsta problem.
Nä du får ursäkta mig när jag säger.
ERIK ÄR INTE BÄTTRE ÄN VÅRA ÖVRIGA BACKAR.
Jag orkar inte ens gå in på det, du ser ju samma matcher som jag men uppenbarligen helt annorlunda
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shike skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:
Vi får gå igenom en match tillsammans så ska jag peka ut allting. Förutom nonchalant så verkar han inte ha nån speluppfattning. Han får pucken i egen zon, har hur mycket tid som helst på sig - men ändå lyckas han sätta sig i skiten t.ex.

Han har bra skridskoåkning, tar oftast rätt beslut i alla zoner, överlag ett bra passningsspel och skott samt behärskar det fysiska spelet väl. Vilket gör att han både kan ta rollen som puckförande back och vara bra egen zon vilket gör honom till en solid tvåvägsback på allsvensk nivå. Gillar också att han inte backar om det smällar.

Alla säga att Erik är vår bästa back betyder ju förstås inte att jag tycker att han är fel fri. Bara att han är bättre än övriga backar.

Timmy tar alldeles för ofta felbeslut i egen zon och har förstört en drös anfall med sin usla skott från blå.
Granath utnyttjar inte sin fysik lika bra som Erik och har inte heller hans offensiva uppsida.
Holm och Lennhammer är väl två solida backar för ett sista backpar men det är betydligt mer "junior" över dessa två än med Erik tycker jag. Då de ibland agerar orutinerat och har inte heller Erik fyisk.
Arnesson är bra i egen zon och har god fysisk, läser spelet bra. Bra en mot en. Men har inte alls Eriks spel med pucken.

Så ser jag på det. Men i grund och botten handlar det väl om vilka egenskaper man värdesätter mest hos en back. Att Erik gör riskabla saker besvärar mig inte märkbart då slutresultatet allt som oftast är bättre än hos övriga backar. Med det sagt så är det ju så klart bara en tidsfråga innan han misslyckas med en snurrfint, men en sån som Lidström orsakar fler målchanser bakåt per match med sitt dräll med pucken, så ser Erik som ett av våra absolut minsta problem.
Jag orkar inte ens gå in på det, du ser ju samma matcher som jag men uppenbarligen helt annorlunda
Ok.

Fantastiskt motargument. Känner mig helt motbevisad.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

dutti skrev:
Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:
Daniel942 skrev:http://www.difhockey.se/artikel/2067/
Erik Gustafsson är verkligen korkad? Han säger ju öppet här att han nästan skiter i vad Zabel säger?
Tänkte precis länka jag också. Han saknar verkligen all form av intelligens. Herregud, att Zabel helt enkelt går in och förbjuder den där dumma jävla snurrfinten. Han har ju ingen koll på dragningen! Det är bara tur, motståndarna tänker väl att det inte finns någon back som är så jävla dum att han gör en snurrfint som sista back.

Sätt ner foten Tony, Gustafsson SKA sluta med sånt där jävla pojklagslarv...

Pojklagslarv var det ja... Välkommen till den moderna hockeyn snarare.
Tänkte inte lägga mig i men.. Du jämför alltså när NHL-killarna gör snurrfinter i anfallszon (5/6 iallafall, med den 6e vid tekningspunkten) med en junior i allsvenskan, som gång på gång gör det som siste man? Alltså den gången Gustafsson missar, och det kommer han göra, resulterar det i ett friläge. Har vi extra tur är det någon av lockoutarna som får det också.

Nej, mitt förtroende är på tok för lågt..
Ja, just det, varför ska en ung spelare spela som dom i NHL? Vet dom inte bättre?! Varför i helvete lägger Linkan passningar från bakom mål? Tror han att han är Gretzky eller? Han spelar inte i NHL! Den dagen han missar, och det kommer han göra, resulterar det i förlorad puck.

Den moderne backen spelar såhär. Jag skulle säga att Erik Gustafsson nästan är en kopia av P.K Subban när det kommer till spelstil. Samma hårdhet, offensiv och defensiv. Samma åkmönster, samma tacklingar. Ja han spelar i allsvenskan, men han möter allsvenskt motstånd också. Han gör det inte mot NHL-lag direkt.

Men hey, LÅT OSS HYLLA DOM ALLSMÄKTIGA "NHL-killarna".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Erik Gustafsson är en av våra bättre backar. Såga istället Timmy Pettersson, som spelar som skit match efter match. Tror inte jag har sett någon av er såga honom, förutom DIFalot.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:Erik Gustafsson är en av våra bättre backar. Såga istället Timmy Pettersson, som spelar som skit match efter match. Tror inte jag har sett någon av er såga honom, förutom DIFalot.
Timmy har höjt sig kapitalt senaste veckorna, måste ju du också se?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:Erik Gustafsson är en av våra bättre backar. Såga istället Timmy Pettersson, som spelar som skit match efter match. Tror inte jag har sett någon av er såga honom, förutom DIFalot.
Senaste veckorna? Skulle snarare säga dom två-tre senaste matcherna, Karlskronamatchen borträknad då alla spelade värdelöst.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sen Zabels intåg tycker jag Timmy har höjt sig. Fortfarande inte motsvarat förväntningarna dock då han fortfarande är ett av våra svagaste kort bland backarna i offensiv zon, där jag förväntade mig att han skulle bli ett av våra bästa.

Men jag tycker väl det är märkligt att så mycket kritik i allmänhet rasar mot Åberg, Lennhammer, Holm, Gustafsson etc. Dessa killar förväntas inte ta ledande roller och har inte heller lön därefter.

- Linkan förväntades bli poängkung och har säkerligen lön därefter.
- Johner skulle ligga på minst en poäng per match.
- Timmy skulle bli vår ledande back.
- Ölvestad har gjort 1 mål på 27 matcher.
- Lidström har inte levt upp till förväntningarna som topp 4 back.
- Granath har väl varit OK men inte heller det man hade förväntat sig.
- Ljungh har gjort 6 poäng på 27 matcher.
- Tim Eriksson har inte lyckats konvertera sitt spel till poängproduktion på den här nivån heller.
- Chet spelar bra men inger kanske inte den tryggheten som man önskar sig hos en förstamålvakt.

Det finns liksom mååånga saker jag stör mig på mer än att Gustafsson spelar nonchalant.
Expert.
Shike

Inlägg av Shike »

SirDIFalot skrev:
Shike skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:

Ok.

Fantastiskt motargument. Känner mig helt motbevisad.
Du förstår vad jag menar tror jag. Säga att han är våran bästa back är ju bara tramsigt. Och det skulle vara lika tramsigt av mig att börja motbevisa att han INTE är lagets bästa back.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Det finns liksom mååånga saker jag stör mig på mer än att Gustafsson spelar nonchalant.
Det beror på vad man hakar upp sig på, personligen gillar jag inte att spelare tror de är bättre än vad de i själva verkat är. Således blir Eriks nonchalanta spelstil ganska frapperande att se.

Men det är ju knappast ett av det här lagets stora problem...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

@Shike

Nä, det är bara tramsigt att säga att någon har fel utan att komma med något motargument.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Shike skrev: Du förstår vad jag menar tror jag. Säga att han är våran bästa back är ju bara tramsigt. Och det skulle vara lika tramsigt av mig att börja motbevisa att han INTE är lagets bästa back.
Vem tycker du är lagets bästa back? Och du får inte säga Douglas Murray, får honom räknar vi ju alla bort just nu.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Senaste veckorna? Skulle snarare säga dom två-tre senaste matcherna, Karlskronamatchen borträknad då alla spelade värdelöst.
Jag tycker det sträcker sig en bra bit bakåt faktiskt, t.om sista matcherna med Challe i båset.

Men han har en del att bevisa offensivt, det håller jag med om. Han kan bättre (sluta skjut vitt & brett tack...).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Måste förresten bara sluta med att säga att jag tycker Eriks nonchalanta spelstil tog fart när Gabbe tågade in i laget. Det är liksom lite "JAG VILL MINSANN VISA ATT JAG OCKSÅ KAN OCH ÄR EN WOOORLD STAR!" över det hela. Har inte riktigt tänkt på det tidigare men tror faktiskt det ligger lite i det.

Tyvärr tror jag det håller i sig även efter Gabbes uttåg. Aja, carry on.
Skriv svar