DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av antti-pekka »

Remy Lebeau skrev:Det är väl inga nyheter?

Sedan kan man väl alltid argumentera över hur smart det är att gå ut med sådant precis innan ett derby..

Gissningsvis är det här något AB har samlat på sig under och före uppehållet. Att det publiceras nu lär bero på att det passar bäst för tidningen just före ett derby.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Jag plitade ihop några rader i går kväll inför derbyt (http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... nderingar/). Där skriver jag bland annat att jag tycker att spelarna ser uttråkade ut. En tydlig koppling med missnöje mot coach/tränare. Man kan tycka vad man vill om att spelarna kritiserar sin coach i media men frågan är om det i det här fallet finns något annat sätt att komma åt problemet. Vädrar man problemet internt lär det kvävas direkt och då kommer ingen förändring att ske.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Hardy måste bort, och det fortare än kvickt. Att AB naturligtvis kan tänkas koka i hop något och överdriva är väl inte helt orimligt, men ingen rök utan eld säger jag bara. Har hört från alldeles för många håll nu att det är missämja i gruppen pga Hardys brist på engagemang. Det här måste få ett slut NU.

Endera måste gubbstrutten skärpa sig och börja ta sitt uppdrag på allvar eller så skall han bort - finns inget mellanläge.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Undrar hur det egentligen står till. För det är ju inte svårt som journalist att snoka lite på detta forum ett par veckor, där varenda tråd innehåller negativa åsikter om Hardy blandat med vissa förståsigpåare som hört från sin kollegas kusin att spelarna är missnöjda med Hardy. Men som med alla rykten och spekulationer, det kommer alltid från någonstans och visserligen kan det förvanskas en del på vägen men själva kärnan är ju oftast sann.

Så det skulle vara riktigt intressant att veta hur det egentligen ligger till, vilka som tycker detta och vilka som inte gör det. Dock tror jag inte DIF sparkar Hardy i brinnande säsong. Inte något jag vill heller för den delen, om det då inte var extremt uppenbart att han skulle vara skadlig för laget.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kort intervju med Otto om Hardy-tugget:

http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... sanningsha
kalle99

Inlägg av kalle99 »

-daniel- skrev:Kort intervju med Otto om Hardy-tugget:

http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... sanningsha
Bara att hoppas att "Otto" talar sanning. Att det inte bara är ett sätt att samla ihop laget inför kvällens match och skjuta problemet några timmar framåt.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Att han "inte kan något om hockey" ser jag mest som ett taskigt angrepp av någon som inte delar hans hockeyfilosofi.

Men brist på engagemang och respekt för spelare eller andra medarbetare, om det stämmer, är skäl för avsked tycker jag. Totalt sett är resultatet mycket under förväntan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

En anonym artikel. Vafan. Ska man säga något ska man stå bakom det. Och hur intressant det än må vara för oss så finns det ingenting positivt med att gå ut med det offentligt innan Hardy blivit ersatt. Sköt det internt för helvete.

Som jag ser det är det som att försöka släcka eld med bensin, med tanke på att det är struts-Djurgårn det handlar om. Främst för att man visat sig oförmögna att göra en radikal förändring under säsong från början. När kritiken dessutom kommer fram på det här sättet finns det inte en chans att ledningen ersätter Hardy, eftersom det då skulle framstå som att man gav vika för en artikel i media. Det tänker man ju till varje pris undvika då det känns som att DIF alltid prompt vill gå sin egen väg.

Så oavsett om ledningen haft idén i bakhuvudet eller inte spelar ingen roll nu, för en förändring på ledarsidan blev just än mer avlägsen.

Vem spelaren än var är uttalandet taktlöst och IQ-befriat, även om det förmodligen stämmer. En anonym kommentar lämnar ju om inte annat större frågetecken och löser ingenting - det kan leda till en (större) splittring och indelning av gruppen och hämmar strävan mot det gemensamma målet. Illa.

Det bästa sättet att hantera en sådan här situation är alltid konstruktiv feedback, inte gnäll i media.
Och innan ett derby! Ojoj...
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-11-14 13:30:50, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag håller med föregående, men jag ifrågasätter ändå uttalandena en aning...känns så oerhört märkligt att man skulle uttala sig med ordalag som "så sjukt less på Hardy" för en journalist. Låter högst otippat.

I vilket fall så är det precis som du skriver sjukt onödigt att ens öppna käften i pressen om det här nu stämmer, se till att vara så rakryggad att man tar upp det officiellt gruppen. Annars är man en feg jävla lodis.

Att Hardy brister i engagemang & intresse är jag dock 110% säker på stämmer. Det behövs inga AB-"Avslöjar!" artiklar för att röja.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nyheterna om Hardy är föga förvånande. Mannen har tappat det helt och jag tror faktiskt inte han bryr sig längre, förutom den 25e varje månad som han så delikat uttrycker det själv. Han måste bort nu.

Hur informationen kom fram skulle det inte förvåna mig om det var en fyllderant från någon partajare i laget under en blöt utekväll på stureplan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Trots att journalister ofta har ett liberalt förhållande till sanningen så fabulerar de sällan ihop direkta citat. Jag tror att någon har yppat de där orden, men frågan är vem som skulle vara så dum och usel att göra det. Spelaren måste väl ha förstått att det här kommer skada laget, om och när ärkesvinen på Aftonbladet väljer att publicera det? Och givetvis väljer de att publicera det timmarna innan ett derby... Det är både fegt och ynkligt att vid interna missförhållanden istället för att lösa frågan öga mot öga som vuxna människor, kverulera och vända sig till Sveriges äckligaste pöbelblaska. En svensk tiger!

Kanske kan man tänka sig att en ratad, bitter spelare som Måns Krüger hävt ur sig en hel del negativt om lagledningen när han snackat med individuella journalister. Kanske är det han som står bakom de där citaten. Även om han inte haft mycket kontakt med Hardy personligen så har han förstås hört precis allt brorsan och de yngre spelarna i A-laget berättat. För jag hoppas verkligen inte vi har en liten förrädare i leden i det aktuella laget.
MGC

Inlägg av MGC »

Det var ett ryckte redan under timrå matchen att Hardy kom 20 minuter innan start. Ett annat var att en av spelarna vid någott tillfälle hade varit så förbannad att han sparkade sönder något skåp eller liknande. Denna ilska skulle varit riktad mot Hardy. Tog detta som grundlöst, men man vet ju aldrig, ingen rök utan eld....
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Antagligen så har någon i typ u15 laget sagt nåt liknande. Det duger nog gott for aftonbladet.
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Jag hörde detta från ett spelarsyskon redan förra säsongen så det kommer inte som nån chock.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Känns onekligen rätt orutinerat att kläcka ur sig sånt här vilket skulle kunna tyda på att det är någon i det yngre gardet. Har väldigt svårt att se tex Otto eller Jimpa köra bakom ryggen spel i tidningarna. Kanske någon av våra unga "stjärnor" som inte fått så mycket speltid men som själv kanske tycker han är bättre än han är, som muttrat lite surt i närheten av någon sopa till reporter?

Eller så är det helt enkelt bara skitsnack från tidningen. Det räcker ju som sagt med lite småsmulor så blir det ju helt plötsligt världens grej.
Skriv svar