Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev: 2021-03-17 13:32:28
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-17 13:10:00
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-17 12:44:10
Daniel942 skrev: 2021-03-17 12:22:42 Detta är alltså vår sämsta säsong sen återkomsten i SHL. Med det lag vi har.
Helt ofattbart att vi var bättre 14/15 än i år.
Tror det stavas laganda, tydligt ledarskap och förmåga (spelarnas personliga mognad/självkännedom).

Nu har vi följande undergrupper...i gruppen.
Låt gå/Glidare, importer, dom som är på väg någon annanstans, dom som underpresterar..... och egentligen ingen som överpresterar
Och ändå bygger man laget med Stockholmsinriktning hela tiden.
Borde ju känna något för "hemmaklubben".
Är i slutändan väldigt få stockholmare i truppen med äkta DIF-anknytning.

Bergfors (LHC), Wandell (Örebro), Jeppe (LHC), Mantas (Mora, SAIK), Svedberg (Brunass), Dick (halva SHL), Tom (Mora, Frölunda) med mera med mera med mera.

Är väl bara Josef, Holtz, Norell, Hank, Grewe och Eklund som är DIF exclusive (tre av dem så pass unga att de inte har hunnit nåt annat), så jag ger inte mycket för Sthlm-anknytningen i övrigt.
Lite det jag är inne på, hur ska man kunna bygga ett lag med mycket klubbkänsla?

I Skellefteå sluter ett helt (nästan) län upp bakom laget.
I Stockholm är det svårare med klubbkänsla.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grabben från Söder

Säsongen 20/21

Inlägg av Grabben från Söder »

Glöm inte att rösta på årets järnkamin, tre värdiga nominerade. Min röst faller ändå på Berget, samt att jag gärna skulle se alla tre förlänga.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-17 14:04:04
Lite det jag är inne på, hur ska man kunna bygga ett lag med mycket klubbkänsla?
Ja, det är helt klart en utmaning i Stockholm.

Det handlar nog en del om att se till helheten, teknisk kompetens och spelförståelse är så klart hyfsat viktigt.
Men kanske framför allt attityd och förmåga att upprätthålla ett Mindset, även i motgång.

Om jag måste välja, då ser jag nog hellre ett mediokert men jävligt hårt arbetande DIF.
Kanske är jag både en hopplös romantiker och nostalgiker, men jag skulle önska att det blev jobbigt för motståndarna att spela på Hovet igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Grabben från Söder skrev: 2021-03-17 14:56:24 Glöm inte att rösta på årets järnkamin, tre värdiga nominerade. Min röst faller ändå på Berget, samt att jag gärna skulle se alla tre förlänga.
Får bli Bergfors som ändå sticker ut lite extra. Alltid bra i alla zoner, levererar alltid, alltid tillgänglig, alltid tuff att möta. Symboliserar järnkamin på många sätt. Får han inte utmärkelsen i år lär han aldrig få den.

Tom är ju klart den främsta Järnkaminen av alla, men lär ha fler chanser att vinna den här titeln. Om inte Jocke fullständigt har hål i huvudet och släpper i väg seriens bästa defensiva back.

JP har gjort den största förvandlingen och det är stort i sig. Men inte en direkt järnkamin i mina ögon. Varken spelmässigt eller vid sidan av. Men häftig resa från låg allsvensk nivå till en riktigt stabil bra SHL-back.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-17 17:03:45
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-17 14:04:04
Ja, det är helt klart en utmaning i Stockholm.

Det handlar nog en del om att se till helheten, teknisk kompetens och spelförståelse är så klart hyfsat viktigt.
Men kanske framför allt attityd och förmåga att upprätthålla ett Mindset, även i motgång.

Om jag måste välja, då ser jag nog hellre ett mediokert men jävligt hårt arbetande DIF.
Kanske är jag både en hopplös romantiker och nostalgiker, men jag skulle önska att det blev jobbigt för motståndarna att spela på Hovet igen
Ja absolut så. Sedan att man precis som nu lyckas vaska fram en gyllene juniorgeneration vart tionde år. Typ Brodin, Josef, Kruger. Det kryddat med någon vass hemvändare så kanske vi kan utmana om guldet vart 10:e år. Räcker gott.

Men i grunden alltid vara laget med störst krigarhjärta och en stenhård attityd. Ett lag ingen vill möta, särskilt inte en grå och trist tisdag i oktober, eller en mörk och kall torsdagkväll i januari. Ett lag man måste betala ett högt pris för att besegra.

Bygga laget på karaktärer som Brodin, Hank, Jakob Lilja, Fimpen Sr+Jr, .
Exempel från längre bak i tiden så finns Challe, Micke M och min absoluta favorit, Thomas Eriksson.

Till nästa år förväntar jag mig att DIF verkligen försöker locka till sig Ludwig Blomstrand, han är sådär härligt kaxig som bara en Stockholmare kan vara.
(Nu kanske jag får hela forumet mot mig, men jag har en viss hatkärlek till Kovac, sån där pondus som jag vill ha mer av i DIF, men inte just att han ska spela för oss, men typen. )
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BigJ

Säsongen 20/21

Inlägg av BigJ »

Blomstrand håller jag helt med om, han känns som en tjurig jävel som tar för sig bra
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av Per-Allan »

Själv skulle jag röstat på Järnkaninen om han/hon varit nominerad, har inte synts till under säsongen och kan därför inte belastas med den urusla sportsliga säsongen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Grabben från Söder

Säsongen 20/21

Manijock skrev: 2021-03-17 18:17:19
Grabben från Söder skrev: 2021-03-17 14:56:24 Glöm inte att rösta på årets järnkamin, tre värdiga nominerade. Min röst faller ändå på Berget, samt att jag gärna skulle se alla tre förlänga.
Får bli Bergfors som ändå sticker ut lite extra. Alltid bra i alla zoner, levererar alltid, alltid tillgänglig, alltid tuff att möta. Symboliserar järnkamin på många sätt. Får han inte utmärkelsen i år lär han aldrig få den.

Tom är ju klart den främsta Järnkaminen av alla, men lär ha fler chanser att vinna den här titeln. Om inte Jocke fullständigt har hål i huvudet och släpper i väg seriens bästa defensiva back.

JP har gjort den största förvandlingen och det är stort i sig. Men inte en direkt järnkamin i mina ögon. Varken spelmässigt eller vid sidan av. Men häftig resa från låg allsvensk nivå till en riktigt stabil bra SHL-back.
Tycker JP ändå är det, tar alltid fighten fram målet. Täcker skott, med fejset om det behövs. Men denna säsong tycker jag det är Berget och Tom känns ju som att han en stående nominering med hur mycket klass och järnkamin han är varje säsong. Som du säger, måste bara förlängas.
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Förväntar mig att hela DIF går ut till match ikväll med inställningen att det gäller liv eller död. Dick får ju gärna vakna upp ur sin koma och Holtz likaså.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 20/21

Inlägg av crike »

På de sju dagar som har förflutit sedan vår senaste match har vi enligt denna tråden blivit sämre, det är intressant.

I vilket fall, jag är övertygad om att det faktum att det faktiskt återstår individuella mötena i botten kommer vara till vår favör, oavsett kvällens utgång.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av Daniel942 »

Mardrömsscenario hur det kan se ut efter ikväll:

Bild
DIF!
Manijock

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Daniel942 skrev: 2021-03-18 13:41:03 Mardrömsscenario hur det kan se ut efter ikväll:

Bild
Jag är bara nyfiken. Ni som varit mest lugna härinne. Är ni något oroliga nu? Absolut inte någon gottning eller "va va det jag sa", utan bara ren och skär intresse. Har saken förändras eller är ni fortfarande filbunkar? Mb?
Puckey

Säsongen 20/21

Inlägg av Puckey »

Det är klart att det börjar brinna allt mer i knutarna, men med tanke på att IKO och Brynäs möter varandra kommer det garanterat att förloras poäng för ett av lagen. Det lag som förlorar den matchen behöver ta 8p fler än oss på övriga fyra matcher.

Jag kan sträcka mig till att säga att det som för någon vecka sedan hade spelats till 50x pengarna kanske är nere i 10x nu. Slutspelet känns det som att vi slarvar bort däremot.
Grabben från Söder

Säsongen 20/21

Puckey skrev: 2021-03-18 15:31:01 Det är klart att det börjar brinna allt mer i knutarna, men med tanke på att IKO och Brynäs möter varandra kommer det garanterat att förloras poäng för ett av lagen. Det lag som förlorar den matchen behöver ta 8p fler än oss på övriga fyra matcher.

Jag kan sträcka mig till att säga att det som för någon vecka sedan hade spelats till 50x pengarna kanske är nere i 10x nu. Slutspelet känns det som att vi slarvar bort däremot.
Det är väl också väldigt svårt att förstå exakt hur många poäng som behövs och vart vi står som lag, Strandberg tillbaka och lång vila nu för att ta sig an sista tre matcherna.
Skidlöparn

Säsongen 20/21

Inlägg av Skidlöparn »

Har känt mig stensäker på att vi kommer klara kontrakt och play-in under hela säsongen. Men klart man börjar känna ordentlig nerv nu, och helt lugn blir man inte förrän det är helt säkert. Tänker man efter lite om hur många matcher som måste gå fel har jag dock väldigt svårt att se att grabbarna ska tappa det här, men klart att risken finns. Ut och släck Brynäs ikväll tack!
Skriv svar