Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker att styrelsen bör ge ett fett kontraktsförslag till Nisse Ekman som han bara inte kan tacka nej till. Folk verkar inte förstå hur viktig en spelare som honom skulle vara i vårt lag just nu.
Ställer vi upp med ett liknande lag (som vi hade under föregående säsong) denna säsong, då är det nog slut på den konstgjorda andningen, då åker vi ur. Det känns som att Stockholms Stolthet inte klarar sig länge till i botten. Vi måste tillbaka till toppen, och då krävs det faktiskt att man chansar lite grand, det som vi gått igenom nu fungerar i 2, max 3 år, men sedan måste man börja satsa igen, oavsett ekonomi.
Ställer vi upp med ett liknande lag (som vi hade under föregående säsong) denna säsong, då är det nog slut på den konstgjorda andningen, då åker vi ur. Det känns som att Stockholms Stolthet inte klarar sig länge till i botten. Vi måste tillbaka till toppen, och då krävs det faktiskt att man chansar lite grand, det som vi gått igenom nu fungerar i 2, max 3 år, men sedan måste man börja satsa igen, oavsett ekonomi.
Sjunger avgå Johnny...
-
-
Nejmen dom tänker nog att dom kan ge han lite extra PGAHovet skrev:Jag förstår inte hur folk tror att Djurgården skulle kunna matcha Sundins lönekrav? Detta vet han om mycket väl, det är därför han inte vänder hem.
: Han är sjukt bra hockey spelare.
: Han kan sälja många souvenier+ Extra publik på matcherna.
Så dom tjänar väll igen allting?
-
Exakt! vi behöver verkeligen en sån som Nisse Ekman.Emil svelander skrev:Jag tycker att styrelsen bör ge ett fett kontraktsförslag till Nisse Ekman som han bara inte kan tacka nej till. Folk verkar inte förstå hur viktig en spelare som honom skulle vara i vårt lag just nu.

- Remy Lebeau
- Kung Kollar
Cantona skrev:Är det därför ni lirade i Allsvenskan i år?Kung Kollar skrev:Vi har också bra spelare som inte Ni har å du, Ni har bara EN bra spelare och det är Linkan.
Hela vårt lag; om inte tala om förste tränaren var en flopp. Sedan när Strömberg tog över så skulle det bara bli ett år i AS å kollakollakollakolla.
Annars borde väl DIF vara ännu bättre, men ne; missat slutspel 2 år irad. Blir det tredje i vår?

en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
-
HAHA, ni har ju fan Italienare o Engelsmän i laget! Missat slutspel kanske, men hur många år under 1990-2007 har SSK kommit till slutspel? säg det?Kung Kollar skrev:Cantona skrev:Är det därför ni lirade i Allsvenskan i år?Kung Kollar skrev:Vi har också bra spelare som inte Ni har å du, Ni har bara EN bra spelare och det är Linkan.
Hela vårt lag; om inte tala om förste tränaren var en flopp. Sedan när Strömberg tog över så skulle det bara bli ett år i AS å kollakollakollakolla.
Annars borde väl DIF vara ännu bättre, men ne; missat slutspel 2 år irad. Blir det tredje i vår?
Ehm ja, vi spelar i Elitserien iallafall...Kung Kollar skrev:Cantona skrev:Är det därför ni lirade i Allsvenskan i år?Kung Kollar skrev:Vi har också bra spelare som inte Ni har å du, Ni har bara EN bra spelare och det är Linkan.
Annars borde väl DIF vara ännu bättre, men ne; missat slutspel 2 år irad. Blir det tredje i vår? :twisted:
-
Jag tror inte pengar är problemet. Det skulle inte vara svårt för honom att hitta sponsorer som betalar honom mycket pengar för att ställa upp i reklam med mera. Jag tror han saknar Djurgårdshjärta, eller så saknar han helt motivationen för att spela i elitserien, vilket nog är troligast.Hovet skrev:Jag förstår inte hur folk tror att Djurgården skulle kunna matcha Sundins lönekrav? Detta vet han om mycket väl, det är därför han inte vänder hem.
i
på back sidan skulle det vara kanon att kontraktera om jiri och Fernholm för inget e klart med han och lhc det e bara rykten ännu.
Frylen e en bra värvning stabil och bättre änn lindman, liwing, ribben
då skulle backsättningen bli:
Eklundh
Frylen
Marusak
Fernholm
Johansson
T,Pettersson
R,Pettersson
Så lånar vi ut persson, Ericson.
Om nu detta e sant med klasen vore det välldigt tråkigt men, då tycker jag att man anntingen kontrakterar om Thörn eller tar ett snack med Blomdahl som blommat ut i slutspelet!!!!
Kolla bara hur kille spelar sitt spel vi måsste ha en sådan spelare som inte rundar motståndarens mål utan som åker på det helt och hållet.
Sen tor jag inte att sundin och ekman kommer att komma till nässta sässe men det skulle jju vara kanon om dom kom!!
likaså nya Patric "Espen" Thoresen!!
Frylen e en bra värvning stabil och bättre änn lindman, liwing, ribben
då skulle backsättningen bli:
Eklundh
Frylen
Marusak
Fernholm
Johansson
T,Pettersson
R,Pettersson
Så lånar vi ut persson, Ericson.
Om nu detta e sant med klasen vore det välldigt tråkigt men, då tycker jag att man anntingen kontrakterar om Thörn eller tar ett snack med Blomdahl som blommat ut i slutspelet!!!!
Kolla bara hur kille spelar sitt spel vi måsste ha en sådan spelare som inte rundar motståndarens mål utan som åker på det helt och hållet.
Sen tor jag inte att sundin och ekman kommer att komma till nässta sässe men det skulle jju vara kanon om dom kom!!
likaså nya Patric "Espen" Thoresen!!
- Kung Kollar
Cantona skrev:Ehm ja, vi spelar i Elitserien iallafall...Kung Kollar skrev:Cantona skrev:Är det därför ni lirade i Allsvenskan i år?Kung Kollar skrev:Vi har också bra spelare som inte Ni har å du, Ni har bara EN bra spelare och det är Linkan.
ööh. . . . Det gör Vi nu med. Så vad är skillnaden??
en fin fågel satt på en gren,
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fett coolt med Sundin i souvenirstånden...stolpskott skrev:Nejmen dom tänker nog att dom kan ge han lite extra PGAHovet skrev:Jag förstår inte hur folk tror att Djurgården skulle kunna matcha Sundins lönekrav? Detta vet han om mycket väl, det är därför han inte vänder hem.
: Han är sjukt bra hockey spelare.
: Han kan sälja många souvenier+ Extra publik på matcherna.
Så dom tjänar väll igen allting?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad