Läs intervjun på hemsidan.jokohanho skrev:Sudden skrev:''Men om du blir tillfrågad att spela i Djurgården nästa säsong i allsvenskan, gör du det då?
- Ja, absolut.''
-Jimmie Ölvestad
Det har jag redan tagit för givet!
Källa?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
intervjun på förstasidanjokohanho skrev:Sudden skrev:''Men om du blir tillfrågad att spela i Djurgården nästa säsong i allsvenskan, gör du det då?
- Ja, absolut.''
-Jimmie Ölvestad
Källa?
Sudden skrev:Läs intervjun på hemsidan.jokohanho skrev:Sudden skrev:''Men om du blir tillfrågad att spela i Djurgården nästa säsong i allsvenskan, gör du det då?
- Ja, absolut.''
-Jimmie Ölvestad
Källa?
Ah, trevligt med lite nyheter där som omväxling.

Haha ja, den får jag ta på mig, jag läste lite slarvigt. Nåväl, vi kan åtminstone konstatera att vi håller med varandra, alltid något-daniel- skrev:Nu skrev väl ändå Bjurre "Printz säger jag inte nej till dock" vilket tolkades precis tvärtom. Nåväl, jag vill väldigt gärna ha kvar David också men frågan är om vi har råd (framförallt inte med alla out-klausuler som lär saknas).
Härliga Jimmie, me love u.

Sitter och funderar lite på Otto, visst lägger han väl av nu? Jag läste ett inlägg tidigare där någon påstod att han sagt att han skulle förlänga om vi åkte ur, men det låter märkligt i mina öron.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag tror inte att Otto lägger av, han har kvar att prestera i Djurgårn. Inte fan vill han sluta såhär!
- Sudden
Håller med, svårt att tänka mig att han slutar efter att ha åkt ut med sitt lag han spelat i så länge, man kan väl inte bara sluta då?Staten skrev:Jag tror inte att Otto lägger av, han har kvar att prestera i Djurgårn. Inte fan vill han sluta såhär!
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Jag har nämnt det, men inte påstått något. Att han förmodligen hade slutat nu om det var ännu en elitseriesäsong. Men jag sa att jag trodde att han inte ville sluta sin karriär med att dragit ner Djurgården i AS.Edin skrev: Sitter och funderar lite på Otto, visst lägger han väl av nu? Jag läste ett inlägg tidigare där någon påstod att han sagt att han skulle förlänga om vi åkte ur, men det låter märkligt i mina öron.
- Jim Morrison
Skulle inte förvåna mig. Så mycket som Ottosson försvann under kvalserien så tvivlar jag på att han bryr sig längre.Sudden skrev:Håller med, svårt att tänka mig att han slutar efter att ha åkt ut med sitt lag han spelat i så länge, man kan väl inte bara sluta då?Staten skrev:Jag tror inte att Otto lägger av, han har kvar att prestera i Djurgårn. Inte fan vill han sluta såhär!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Skitsnack; Otto har ett grymt Djurgårdshjärta. Han om någon tycker det här är löjligt jobbigt.... tror stenhårt på att han tar ett sista år med Djurgården. Annars tror jag han hade lagt av.Jim Morrison skrev:Skulle inte förvåna mig. Så mycket som Ottosson försvann under kvalserien så tvivlar jag på att han bryr sig längre.Sudden skrev:Håller med, svårt att tänka mig att han slutar efter att ha åkt ut med sitt lag han spelat i så länge, man kan väl inte bara sluta då?Staten skrev:Jag tror inte att Otto lägger av, han har kvar att prestera i Djurgårn. Inte fan vill han sluta såhär!
Jag tvivlar starkt på att han inte bryr sig. Om han orkar är en hel annan sak, kroppen kan faktiskt sätta emot...Jim Morrison skrev:Skulle inte förvåna mig. Så mycket som Ottosson försvann under kvalserien så tvivlar jag på att han bryr sig längre.Sudden skrev:Håller med, svårt att tänka mig att han slutar efter att ha åkt ut med sitt lag han spelat i så länge, man kan väl inte bara sluta då?Staten skrev:Jag tror inte att Otto lägger av, han har kvar att prestera i Djurgårn. Inte fan vill han sluta såhär!
"Jag gillar föreningen och de gillar mig tror jag, så det är inte omöjligt att jag stannar, säger målvakten Gustaf Wesslau" till aftonbladet.
2014-04-07, vad hände?
Han vågar väl inte säga annat innan sista hemmamatchen. Inte en chans att han är kvar.Jepe skrev:"Jag gillar föreningen och de gillar mig tror jag, så det är inte omöjligt att jag stannar, säger målvakten Gustaf Wesslau" till aftonbladet.
i
Jag håller inte med de som kräver att truppen skall storstädas och i stort sett helt bytas ut. Under denna säsong har i princip allt gått fel och nästan alla förtjänar ett stort underbetyg. Men det betyder inte att vi har 20 usla och talanglösa spelare. Problemet är att vi varit undermåligt dåliga på att utnyttja spelarnas kapacitet. Lagbygget har gjort att många hamnat i fel omgivning och inte fått det förtroende de behöver. Fingertoppskänslan för hur laget skall spetsas har saknats under flera år. Dessutom har den negativa spiralen gett ett uselt självförtroende i truppen. Ingen i ledningen verkar ha tagit detta riktigt på allvar.
Jag tycker att man skall försöka behålla så många som de nya budgetförutsättningarna tillåter. De luckor som uppstår skall fyllas smart. Viktiga frågor är vilka spetskompetenser som saknas och vilka roller som behövs för att få ut mer av befintliga spelare. De frågorna ska besvaras av Challe och en NY sportslig ledning som kan se problemen utan att behöva erkänna att de själva gjort fruktansvärt fel.
Det finns kunnande i dagens trupp och minst lika mycket hjärta som i andra lag. Det kan räcka med några få nya pusselbitar som skapar harmoni och självförtroende för att skapa ett lag som kan ta oss tillbaka.
Att bygga helt nytt och samtidigt tro på en kortvarig vistelse i allsvenskan känns naivt. Om man med en allsvensk budget skall värva ett helt nytt lag så tror jag att hockeykunnandet blir mycket lägre än hos många andra allsvenska lag.
Jag tycker att man skall försöka behålla så många som de nya budgetförutsättningarna tillåter. De luckor som uppstår skall fyllas smart. Viktiga frågor är vilka spetskompetenser som saknas och vilka roller som behövs för att få ut mer av befintliga spelare. De frågorna ska besvaras av Challe och en NY sportslig ledning som kan se problemen utan att behöva erkänna att de själva gjort fruktansvärt fel.
Det finns kunnande i dagens trupp och minst lika mycket hjärta som i andra lag. Det kan räcka med några få nya pusselbitar som skapar harmoni och självförtroende för att skapa ett lag som kan ta oss tillbaka.
Att bygga helt nytt och samtidigt tro på en kortvarig vistelse i allsvenskan känns naivt. Om man med en allsvensk budget skall värva ett helt nytt lag så tror jag att hockeykunnandet blir mycket lägre än hos många andra allsvenska lag.
Nopp han kommer nog garanterat lämna, rätt fort också tror jag.isolerad skrev:Han vågar väl inte säga annat innan sista hemmamatchen. Inte en chans att han är kvar.Jepe skrev:"Jag gillar föreningen och de gillar mig tror jag, så det är inte omöjligt att jag stannar, säger målvakten Gustaf Wesslau" till aftonbladet.
2014-04-07, vad hände?
- Järnkaminen90
Snälla försök att få kvar Kempe och Tim, deras speed behövs!!