DIF i Media
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: DIF i Media
Klockren kommentar faktiskt. Majoriteten av alla TV-experter inom ishockey är idioter. Undantaget Wikegård såklart!
Boork ska vi inte ens tala om, fullständig nolla, Petter Rönnqvist, Arto Blomsten och Thomas Johansson är bara så förbannat ointressanta att man lägger en pizza i blomvasen, Micke Renberg gillade jag först men verkar ha blivit en riktig kärring på gamla dar.
Å andra sidan så skulle Hardy knappast bidra med någonting i den branschen heller. Tycker ändå att man behöver vara en liten teaterapa likt Wikegård och Södergren för att lyckas!
Å tredje sidan så skulle han åtminstone bidra mer där än vad han gör som tränare för oss. Behöver inte skrika på domaren för att ha ett brinnande intresse, bara löjlig kommentar. Se bara på det där gamla klippet på Hardy någon la upp för ett tag sedan. Så ska en tränare se ut! Han ska vara involverad i vartenda byte som läget är just nu, kasta in spelarna på isen, sparka dem i arslet, visa energi.
Boork ska vi inte ens tala om, fullständig nolla, Petter Rönnqvist, Arto Blomsten och Thomas Johansson är bara så förbannat ointressanta att man lägger en pizza i blomvasen, Micke Renberg gillade jag först men verkar ha blivit en riktig kärring på gamla dar.
Å andra sidan så skulle Hardy knappast bidra med någonting i den branschen heller. Tycker ändå att man behöver vara en liten teaterapa likt Wikegård och Södergren för att lyckas!
Å tredje sidan så skulle han åtminstone bidra mer där än vad han gör som tränare för oss. Behöver inte skrika på domaren för att ha ett brinnande intresse, bara löjlig kommentar. Se bara på det där gamla klippet på Hardy någon la upp för ett tag sedan. Så ska en tränare se ut! Han ska vara involverad i vartenda byte som läget är just nu, kasta in spelarna på isen, sparka dem i arslet, visa energi.
100% DJURGÅRDSJ***L
Vet inte om ni skrivit det innan eller sett det men Fimpen har börjat twittra. #fimpen20
Rätt humoristisk.
Rätt humoristisk.
Haha, ja, bilden på Bomboms mustasch var inte trevlig..crike skrev:Vet inte om ni skrivit det innan eller sett det men Fimpen har börjat twittra. #fimpen20
Rätt humoristisk.

Bra presskonferens. Hardy SKA vara den som för ledarnas talan. Sen måste det vara en pina att svara på en del av frågorna men "It's all part of the game" - Timrå-Coachen är skitrolig att lyssna till, för bredare värmländska finns nästan inte.
Hoppas att få se Hardy nu framöver. Det är mer givande än när Micke J eller Montén är där.

Hoppas att få se Hardy nu framöver. Det är mer givande än när Micke J eller Montén är där.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SkönaDjurgårn
Haha grymt. Tack!crike skrev:Vet inte om ni skrivit det innan eller sett det men Fimpen har börjat twittra. #fimpen20
Rätt humoristisk.

DIF i Media
Hardy är grym på att ta media på sitt charmiga mediaotränade vis och jag hoppas på detta också.Magnutz skrev:Bra presskonferens. Hardy SKA vara den som för ledarnas talan. Sen måste det vara en pina att svara på en del av frågorna men "It's all part of the game" - Timrå-Coachen är skitrolig att lyssna till, för bredare värmländska finns nästan inte.![]()
Montén och Micke är bara tråkiga i dessa sammanhang.
Twitter hit och Twitter dit. Tv-spel hit och Tv-spel dit. Fokusera på att bli bättre hockeyspelare istället kanske?
Glömmer aldrig den extremt vältajmade artikeln efter en av alla fjolårets våldtäkter på hemmais: "Landslagsaktuelle Krüger om Tv-spel".
Så sorgligt.
Glömmer aldrig den extremt vältajmade artikeln efter en av alla fjolårets våldtäkter på hemmais: "Landslagsaktuelle Krüger om Tv-spel".
Så sorgligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Inte ens du kan vara så dramatisk och påstå att Fimpens twittrande gör honom till en sämre spelare(?). Tror nog att risken för twitter-tumme är rätt litenMäklaren skrev:Twitter hit och Twitter dit. Tv-spel hit och Tv-spel dit. Fokusera på att bli bättre hockeyspelare istället kanske?
Så sorgligt.

Sen självklart gör inte junisarnas tv-spelade dom till bättre hockeyspelare, troligen sämre då jag kan räkna upp ett antal fördelar om dom istället skulle spendera sin lediga tid med att plugga eller jobba med något "normalt". Lite på impuls nu men jag kan nästan tycka att DIF skulle ställa som krav att killarna hade typ 5h av annan aktivitet per vecka, typ praktik, förvärvsarbete eller studier. Visst dom lägger ner rätt mycket tid på sitt arbete idag (helger/kvällar framförallt) men det hade nog varit nyttigt för dom att ta del av omvärlden.
Edit. Detta som förslag då dom uppenbarligen verkar ha rätt mycket fritid på veckodagarna då dom inte gör något som har med hockey att göra. Jag hade självklart helst sett att dom gjort något som direkt och inte indirekt gjorde dom till bättre spelare.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Hahaha jag kommer fortfarande ihåg det, jag ballade ur en aning då också vill jag minnas.Mäklaren skrev: Glömmer aldrig den extremt vältajmade artikeln efter en av alla fjolårets våldtäkter på hemmais: "Landslagsaktuelle Krüger om Tv-spel".
Så sorgligt.

EDIT: http://difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=3410

Här om dagen chattade Patrick "Sillen" Cehlin på difhockey.se. Efteråt åkte han iväg för att spela tv-spelsturnering mot flera av lagkamraterna. Marcus Krüger berättar efteråt vad han tycker om Cehlins tv-spelskunskaper.-daniel- skrev:Hahaha jag kommer fortfarande ihåg det, jag ballade ur en aning då också vill jag minnas.Mäklaren skrev: Glömmer aldrig den extremt vältajmade artikeln efter en av alla fjolårets våldtäkter på hemmais: "Landslagsaktuelle Krüger om Tv-spel".
Så sorgligt.Var så fruktansvärt klantig timing så det så här i efterhand vart stor komik av det hela.
EDIT: http://difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=3410
- "Sillen" är sämst av oss alla. Jag skulle vilja säga att Mario är dominant, sen kommer jag och John. Efter det Brodin och "Sillen", säger Krüger.
Åsikterna går isär en hel del och John Norman håller inte med.
- Jag tycker att jag är bättre än dig, hälsar Norman. Jag vann med Napoli över Krügers Inter med 6-1.
Krüger:
- Alltså, Norman har tv-spel. Sen jag flyttade hemifrån har jag inget tv-spel. Om jag får träna upp mig som jag gjort i NHL blir jag svårslagen. Kempe sitter och lirar varje dag, det är helt sjukt. John gör också det. Dessutom är Mark tydligen rätt bra. Men vi kan i alla fall konstatera att "Sillen" är sämst, avslutar Krüger.
Grabbarna har nu bjudit in DIFTV för att få bevis. Vi inväntar nu nästa tv-spelsturnering för att avgöra vem som är lagets tv-spelskung.

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
http://www.hockeykanalen.se/1.2353141/2 ... polisnotan
"Polisen har börjat ta betalt för sina insatser vid fotbolls- och ishockeymatcher. Djurgårdens supporterorganisation Järnkaminerna hoppas att klubbarna ska slippa notan genom att Järnkaminerna söker demonstrationstillstånd i samband med hockeyderbyt mot AIK den 14 november, både före och efter matchen."
Bra tanke. Men varför ska vi hålla en domonstration när vi spelar bortamatch? Betalar vi ens något då?
"Polisen har börjat ta betalt för sina insatser vid fotbolls- och ishockeymatcher. Djurgårdens supporterorganisation Järnkaminerna hoppas att klubbarna ska slippa notan genom att Järnkaminerna söker demonstrationstillstånd i samband med hockeyderbyt mot AIK den 14 november, både före och efter matchen."
Bra tanke. Men varför ska vi hålla en domonstration när vi spelar bortamatch? Betalar vi ens något då?
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
- SkönaDjurgårn
Äntligen! Älskar 08-programmen.SirDIFalot skrev:På torsdag startar 08 hockey.
Mika Zibanejad och Stefan Johansson gästar.
DIF i Media
Vi ansvarar ju för säkerheten på vår läktare och därmed den entré som används av oss så jag tror nog att vi kan behöva pröjsa en del.Mattias_87 skrev:http://www.hockeykanalen.se/1.2353141/2 ... polisnotan
Om inte annat är detta första matchen där det träder i kraft så JK agerar väl i förebyggande syfte för att en ändring ska vara gjord tills dess att vi har vår första hemmamatch.
DIF i Media
Alternativt så är detta en sak där man borde skita i klubbtillhörighet eftersom det drabbar båda stort. Att då gemensamt gå ihop i demonstration eller liknande är ju bättre än att bara sitta och hoppas 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...