DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Daniel942 »

Manijock skrev:
XantE skrev:
Nummer19 skrev:Tänker inte ens kommentera matchen, bland det sämsta jag skådat.

Men, vilket jävla genidrag med västarna. Så oerhört jävla snyggt! Stort hyll till Fabriken!
Många som gillade det bla jag :)
Går det att se tifot någonstans?
http://media.shootitlive.com/aftonblade ... 7_1200.jpg

http://media.shootitlive.com/aftonblade ... F_1200.jpg
DIF!
Användarvisningsbild
David1891

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av David1891 »

Alla 3 steg
Bild

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

JohanPez skrev:
-daniel- skrev:En av DIF fotbolls sämsta insatser den här säsongen. Garanterat.

Första kvarten var riktigt lovande, Solna såg nervöst stabbiga ut och vi hade spelet. Sen vet jag inte vad som hände. Maken till stillastående icke-fotboll var duktigt länge sen jag såg Djurgården prestera. Mest besviken är jag trots allt på MP en sån här match; VARFÖR försöker karln inte förändra matchbilden när man märker att det går åt helvete? Redan efter 5 minuter i andra såg man att det här bara skulle bli värre & värre... något måste man kunna försöka med, även fast vi kanske inte har den starkaste avbytarbänken.

Nä usch. Vidrigt.
Utan tvekan.
Tror inte vi fick till två moment i rad vid ett enda tillfälle. Keene känns som den enda som inte vek ner sig.
Men om vi försöker oss på att inte vara allt för enögda så var ju aik from min 25 & framåt ganska bra, för att inte säga väldigt bra,
Känns äckligt att behöva konstatera det men så var det.
Kan inte minnas att jag sett packet spela så bra fotboll förut nån gång, inte ens då man vann SM-Guld.

aik bytte in spets i 2:a halvlek, DIF bytte in Hellqvist....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av David1891 »

Lee Harvey Oswald skrev:
JohanPez skrev:

Första kvarten var riktigt lovande, Solna såg nervöst stabbiga ut och vi hade spelet. Sen vet jag inte vad som hände. Maken till stillastående icke-fotboll var duktigt länge sen jag såg Djurgården prestera. Mest besviken är jag trots allt på MP en sån här match; VARFÖR försöker karln inte förändra matchbilden när man märker att det går åt helvete? Redan efter 5 minuter i andra såg man att det här bara skulle bli värre & värre... något måste man kunna försöka med, även fast vi kanske inte har den starkaste avbytarbänken.

Nä usch. Vidrigt.
Utan tvekan.
Tror inte vi fick till två moment i rad vid ett enda tillfälle. Keene känns som den enda som inte vek ner sig.
Men om vi försöker oss på att inte vara allt för enögda så var ju aik from min 25 & framåt ganska bra, för att inte säga väldigt bra,
Kan inte minnas att jag sett packet spela så bra fotboll förut nån gång, inte ens då man vann SM-Guld.

Pratade med en polare på vägen hem om just detta och en inte alltför oväntad slutsats var att om de får behålla denna trupp till nästa säsong och deusstom kanske lyckas köpa loss Bangura så kommer de nog jogga hem guldet.. Kan mycket väl bli så att guldet hamnar i Solna redan i år.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Twitter nyss.

Alberget ?@Alberget4a

Fjäll berättar att en spelare är på väg till DIF. En som har stort hjärta för klubben och vill göra allt för DIF. Vem tror/hoppas du det är?
Retweeted by Jan Tauer
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

David1891 skrev:
HATA HIK
(Helsingfors Idrottsklubb ..?)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
JohanPez skrev:

Nä usch. Vidrigt.
Utan tvekan.

Ja, helt enig. Det var naturligtvis en kombination av att vi gjorde en riktigt dålig match och att Aik höjde sig när det väl gällde.

Solna ser dessvärre riktigt starka ut. När dessutom Elfsborg torskade igår så talar mycket för att guldet hamnar i förorten igen...
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Daniel942 skrev:Twitter nyss.

Alberget ?@Alberget4a

Fjäll berättar att en spelare är på väg till DIF. En som har stort hjärta för klubben och vill göra allt för DIF. Vem tror/hoppas du det är?
Retweeted by Jan Tauer
Nej det tror jag inte, skulle även bli ruggigt besviken om så var fallet.
Användarvisningsbild
XantE

DIF Fotboll

Inlägg av XantE »

Byström skrev:
Daniel942 skrev:Twitter nyss.

Alberget ?@Alberget4a

Retweeted by Jan Tauer
Nej det tror jag inte, skulle även bli ruggigt besviken om så var fallet.
Jag med han e den sista jag vill se i vårt lag. Även om han kämpade
Staten

Inlägg av Staten »

Båda våra kanadicker var på derbyt igår.

Chet:
Awesome experience cheering on @Djurgardens_IF ! Although I was a little scared when bombs went off.. pic.twitter.com/FJwzmCDS
Dustin:
What a great atmosphere at the football match today! Felt good to just be a fan for once. Not the outcome we were looking for.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Stort hyll till Fabriken för gårdagens makalösa tifo!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Jan Tauer verkar helt klart vara en skön snubbe, har dock ingen aning om hur dålig/bra han var i DIF eftersom jag inte följt Djurgården aktivt den nuvarande säsongen.

at training the coach scream he was not happy.i ask for translation!the coach said:you ***king ***ked ***sy **ck the hell!I thought:aha ok!

Från Tauers twitter.. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Godnoken skrev:Jan Tauer verkar helt klart vara en skön snubbe, har dock ingen aning om hur dålig/bra han var i DIF eftersom jag inte följt Djurgården aktivt den nuvarande säsongen.

at training the coach scream he was not happy.i ask for translation!the coach said:you ***king ***ked ***sy **ck the hell!I thought:aha ok!

Från Tauers twitter.. :lol:
Tauer spelade i DIF för några säsonger sedan, inte i år.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Ugh, menade naturligtvis att jag inte följt Djurgården aktivt innan den nuvarande säsongen.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Förbannat kass match idag! Kanske dags att byta ut värvningsanavariga för dif-fotboll!
Skriv svar