Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:
Tja, han var väl okej när han var här sist. Omöjligt att veta vilket inflytande han fick då vi inte är i omklädningsrummet. Men att han med med mindre än 20 matcher totalt i klubben skulle veta "hur det är att vara Djurgårdare" konfunderar mig lite bara.
Bara det faktumet att han kom in och införde vissa regler inom bytena säger lite. Intervjuer med övriga spelare som spelade med honom. Har man ögon såg man vilka effekter han förde med sig och hur det lyfte varenda spelare ett gäng hack.

Lyssna på DIF-dokumentärens intervju med Wikegård. Där förklarar han vad han såg i DIF förr. Vad Djurgården stod för. Det är samma bild som jag fick av föreningen som liten pojke. Det som delvis gjorde mig förälskad i den här klubben. Vet man vad Murray är för kille, vad hans syn på backspel är, vad hans syn på professionalism är. Då ser man grova liknelser! Han är uppfostrad med Djurgårdsandan. Det behöver man inte spela i DIF för att få. Det handlar om skalle och kaxighet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
Tja, han var väl okej när han var här sist. Omöjligt att veta vilket inflytande han fick då vi inte är i omklädningsrummet. Men att han med med mindre än 20 matcher totalt i klubben skulle veta "hur det är att vara Djurgårdare" konfunderar mig lite bara.
Bara det faktumet att han kom in och införde vissa regler inom bytena säger lite. Intervjuer med övriga spelare som spelade med honom. Har man ögon såg man vilka effekter han förde med sig och hur det lyfte varenda spelare ett gäng hack.

Lyssna på DIF-dokumentärens intervju med Wikegård. Där förklarar han vad han såg i DIF förr. Vad Djurgården stod för. Det är samma bild som jag fick av föreningen som liten pojke. Det som delvis gjorde mig förälskad i den här klubben. Vet man vad Murray är för kille, vad hans syn på backspel är, vad hans syn på professionalism är. Då ser man grova liknelser! Han är uppfostrad med Djurgårdsandan. Det behöver man inte spela i DIF för att få. Det handlar om skalle och kaxighet.
Just det, man skulle sitta ned i båset istället för att stå för att spara energi. Det är väl det jag kommer ihåg från när han spelade här.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Jim Morrison »

Morwin skrev:
SirDIFalot skrev:Vadå alltså ser folk den här tryouten som ett bevis på att han hade platsat i DIF? Ja herregud. Men tro och tyck vad ni vill.

För Cirree och ni som är intresserade av den här statistiken så fanns det 228 st backar i NHL mellan åren 2011-2014 som spelade mer än 1000 minuter i 5 mot 5. Det går att mäta vilka backar som haft bäst inflytande på sina lagkamraters fenwick. Dvs i vilken riktning skotten kommer när man är inne på banan. Douglas Murray var sämst av alla 228 st då han under den här perioden sänkt lagkamraterna Fenwick For med hela 6%. http://stats.hockeyanalysis.com/ratings ... ortdir=ASC

För att återgå till tråden så har vi ju en annan djurgårdare därborta. Niklas Kronwall. Han blir riktigt intressant att följa framöver. Han signade ju ett långtidskontrakt till och med 2019. Det går alltså ut när han är 38 år. Enda sedan Kronwall var ungefär 28 år och i sin prime så har hans siffror i rätt naturligt i takt med åldern blivit lite sämre för varje år som går. Men i år har dom verkligen rasat fullständigt och det syns ju såklart på isen också. Så Niklas blir intressant att följa. 34 år gammal och fyra år kvar på kontraktet efter i år. Jag har trott att vi aldrig mer skulle få se honom i DIF men fortsätter utvecklingen i den här takten så vet man aldrig.
tur att stats inte säger ett skit hur spelarna presterar. Hur många spelare har inte varit bättre på papper än vad dem presterat hos oss. Våra nuvarande backar suger ännu mera i statistik och prestation på isen än vad murray gör.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Har du någonting för att backa upp ditt påstående?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:

Just det, man skulle sitta ned i båset istället för att stå för att spara energi. Det är väl det jag kommer ihåg från när han spelade här.
För att undvika missförstånd vid byten var det främsta syftet. Men det hör inte hit. Det handlar om att kliva in och skicka signaler att det är MIG man ska ta rygg på. Något vi inte haft här sen Ragge försvann. Men som sagt, en del mäter prestation i antal skott och antal regelrätta brytningar. Andra ser andra frågor som viktiga. Hur får vi fler spelare att lyfta? Vilken väg ska Djurgården ta. Hur ska man se på Djurgården? Större frågor och större svar. Något som ni aldrig kommer att ta till er då ni lever i en skrämmande förnekelse om att han har några styrkor överhuvudtaget. Murray har knappt 8/20 i skridskoåkning, han har bara 12/20 i slagskott. Titta på Norell, han har 14/20 i slagskott plus 13/20 i skridskoåkning. Norell är en bättre spelare. HONOM SKA VI HA! Managersyndromet, It's a thing!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Morwin »

Jim Morrison skrev:
Morwin skrev:
SirDIFalot skrev:Vadå alltså ser folk den här tryouten som ett bevis på att han hade platsat i DIF? Ja herregud. Men tro och tyck vad ni vill.

För Cirree och ni som är intresserade av den här statistiken så fanns det 228 st backar i NHL mellan åren 2011-2014 som spelade mer än 1000 minuter i 5 mot 5. Det går att mäta vilka backar som haft bäst inflytande på sina lagkamraters fenwick. Dvs i vilken riktning skotten kommer när man är inne på banan. Douglas Murray var sämst av alla 228 st då han under den här perioden sänkt lagkamraterna Fenwick For med hela 6%. http://stats.hockeyanalysis.com/ratings ... ortdir=ASC

För att återgå till tråden så har vi ju en annan djurgårdare därborta. Niklas Kronwall. Han blir riktigt intressant att följa framöver. Han signade ju ett långtidskontrakt till och med 2019. Det går alltså ut när han är 38 år. Enda sedan Kronwall var ungefär 28 år och i sin prime så har hans siffror i rätt naturligt i takt med åldern blivit lite sämre för varje år som går. Men i år har dom verkligen rasat fullständigt och det syns ju såklart på isen också. Så Niklas blir intressant att följa. 34 år gammal och fyra år kvar på kontraktet efter i år. Jag har trott att vi aldrig mer skulle få se honom i DIF men fortsätter utvecklingen i den här takten så vet man aldrig.
tur att stats inte säger ett skit hur spelarna presterar. Hur många spelare har inte varit bättre på papper än vad dem presterat hos oss. Våra nuvarande backar suger ännu mera i statistik och prestation på isen än vad murray gör.

kolla bara i år hur dåliga jävla backar vi haft och föregående år med. Du kan även kolla forwards som kommit hit som inte presterar alls.

Senast redigerad av Morwin den 2015-03-14 12:45:47, redigerad totalt 1 gånger.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hahaha, sköna stats!

Onödig diskussion egentligen, tror nämligen inte vi får se honom i något SHL-lag i framtiden.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Morwin skrev:
Jim Morrison skrev:
Morwin skrev:

kolla bara i år hur dåliga jävla backar vi haft och föregående år med. Du kan även kolla forwards som kommit hit som inte presterar alls.

Imponerande att gå upp en division med jävligt dåliga backar ändå.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Jim Morrison skrev:Hahaha, sköna stats!

Onödig diskussion egentligen, tror nämligen inte vi får se honom i något SHL-lag i framtiden.
Det här ständiga jävla statistiksnacket. Om man fick en spänn varje gång nån dum jävel, som aldrig varit i närheten av insidan av ett omklädningsrum, sa "samplesize" så skulle man varit miljonär.

Om Murray skulle vara en vettig värvning ur ett price/performance perspektiv låter jag var osagt men att blunda för hans styrkor och göra sig lustig över hans svagheter är ovärdigt en 500+ NHL matchers urdjurgårdare i allmänhet och Lasse Björns arvinge i synnerhet.

Dogge skulle utan att överdriva hans egenskaper ta med sig riktigt jävla bra förstapass, attityd och fysiskt spel.

Inte heller en chans att han skulle tolererat att Ledin, Granström och company tog sig den typen av friheter med tex Sörensen som nyss nämnda tattare gjorde i två play in matcher som smärtsamt tydligt visade hur fysiskt och attitydsmässigt mjuk trupp firma KG & Berglund ställde på banan förra säsongen. Han hade vidare också varit utmärkt kaptensmaterial och är inte bara en smart jävel utan också fantastiskt trevlig.

Jag personligen är besviken över att Dogge inte spelade slutet av säsongen här men har ingen uppfattning om det eventuellt hade varit värt pengarna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Okej. Själv har jag sett Douglas spela väldigt mycket i slutet på hans karriär och han besitter inga
nämnvärda kvaliteter. Speciellt inte en bra förstapass. Jag har ingenting personligt emot killen. Det är väl snarare självklart att jag hade velat ha honom i DIF om han bra nog? Det säger väl sig självt och så tror jag KG resonerade också. Det finns liksom en anledning till att han inte fick kontrakt. Men ni vet självklart mer, trots att dom flesta Murray-förespråkare knappt sett honom sen han tacklade Morozov.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Jim Morrison skrev:Okej. Själv har jag sett Douglas spela väldigt mycket i slutet på hans karriär och han besitter inga
nämnvärda kvaliteter. Speciellt inte en bra förstapass. Jag har ingenting personligt emot killen. Det är väl snarare självklart att jag hade velat ha honom i DIF om han bra nog? Det säger väl sig självt och så tror jag KG resonerade också. Det finns liksom en anledning till att han inte fick kontrakt. Men ni vet självklart mer, trots att dom flesta Murray-förespråkare knappt sett honom sen han tacklade Morozov.
Du menar alltså, på fullaste allvar, att Dogge inte besitter ett fysiskt register. Att han inte tar med sig sin attityd varje kväll, att han är korkad och inte är ett kaptensämne?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jo visst, han är fysisk. Men det är den enda kvaliteten han har kvar. Han hade redan under sin prime svårt att hänga med och har det ännu svårare nu. Jag tror han hade avslöjats något enormt med större isytor i SHL också. Men om vi skiter i vad jag tycker, varför tror du inte KG tog in honom? Som ändå sett honom spela på träningarna med juniorlaget?
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Jim Morrison skrev:Jo visst, han är fysisk. Men det är den enda kvaliteten han har kvar. Han hade redan under sin prime svårt att hänga med och har det ännu svårare nu. Jag tror han hade avslöjats något enormt med större isytor i SHL också. Men om vi skiter i vad jag tycker, varför tror du inte KG tog in honom? Som ändå sett honom spela på träningarna med juniorlaget?
Vad KG tycker? Ärligt? KG borde ta över souvernirshoppen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bra svar som väntat. Nä, nu släpper jag Murray-diskussionen.
Omöjligt.
Användarvisningsbild
TheRegime
Säsongskort: Ja

Inlägg av TheRegime »

Jim Morrison skrev:Jo visst, han är fysisk. Men det är den enda kvaliteten han har kvar. Han hade redan under sin prime svårt att hänga med och har det ännu svårare nu. Jag tror han hade avslöjats något enormt med större isytor i SHL också. Men om vi skiter i vad jag tycker, varför tror du inte KG tog in honom? Som ändå sett honom spela på träningarna med juniorlaget?
KG tog in MN det räcker att förstå hans "kvaliteter" där
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Bra svar som väntat. Nä, nu släpper jag Murray-diskussionen.
Omöjligt.
+1
Skriv svar