Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Therocket1 skrev:Glöm dock inte att Lundström spelade i ett av de bättre lagen medans Holst lirade i ett av bottenlagen. Är lättare att få bra statistik i ett bra lag (Liv) än i ett dåligt lag (Pitkämäki).
Visst har Tbias Lundström gynnats av att han spelar i ett bättre lag. Jag föredrar honom framför de du nämnde eftersom han har rutin från Elitserien, något som sannolikt minskar pressen på Ridderwall. Jag känner inte Ridderwall, men jag vill gärna minska pressen på honom som förstemålvakt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vidhåller att man bör kolla upp om Läck har någon klausul vilket många allsvenska spelare har. Skall man plocka en spelare från Allsvenskan känns Läck som det mest intressanta alternativet.

Jag förusätter här alltså att Riddarn blir uttalad 1a keeper, vilket jag anser att han bör få chansen att bli. Ett komplement till honom bör därför inte kosta för mycket, inte minst då den begränsade budget vi har måste utnyttjas till att få in en PP-back av klass. Vet inte om jag fixar en säsong till med rena rama katastrofalternativ på blå.

Att köpa in en "lika bra" eller "bättre" målvakt skulle vara ett enormt resurslöseri som vi inte har råd med. Dessutom sänder det väligt tveksamma signaler till våra yngre spelare. Riddarn stod en del matcher förra säsongen och gjorde det bra. Då är det inte mer än rätt att han får chansen när Larsson försvinner. Dock bör det letas efter ett bättre reservalternativ än Mark...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Vidhåller att man bör kolla upp om Läck har någon klausul vilket många allsvenska spelare har. Skall man plocka en spelare från Allsvenskan känns Läck som det mest intressanta alternativet.
Det vore tjänstefel av DIF att inte kontakta Eddie Läck. Jag har dock svårt att se att Eddie accepterar att bli andremålvakt bakom Ridderwall de närmaste två åren. Fråga bör DIF dock göra.

För övrigt bör Mark in the Park skickas till AIK. Mark har verkligen inte övertygat det senaste året. Mark var ett stort skäl till att J20 gick så dåligt den senaste säsongen.
Senast redigerad av Östgöten den 2008-05-10 18:47:28, redigerad totalt 1 gånger.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Jag förusätter här alltså att Riddarn blir uttalad 1a keeper, vilket jag anser att han bör få chansen att bli. Ett komplement till honom bör därför inte kosta för mycket, inte minst då den begränsade budget vi har måste utnyttjas till att få in en PP-back av klass. Vet inte om jag fixar en säsong till med rena rama katastrofalternativ på blå.
Föredrar därför en äldre målvakt som är på väg ner och som accepterar att vara andramålvakt de kommande två åren samtidigt som denne naturligtvis konkurrerar om förstaspaden. Tobias Lundström är nog inte billig, men han kommer att kosta mindre än vad Daniel Larsson skulle ha gjort.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Martin Holst har tidigare lirat i DIF och har rutin från Elitserien även han. Känns som om han är på samma nivå som Lundström och han lär säkerligen vara billigare än Tobbe.

Annars kan man nog slå en pling till Vitali Koval som har spelat riktigt grymt under VM. Spelade i vintras i den vitryska ligan.
Bild
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Therocket1 skrev:Annars kan man nog slå en pling till Vitali Koval som har spelat riktigt grymt under VM. Spelade i vintras i den vitryska ligan.
Koval var grym igår. Tror du att det går att locka honom till Sthlm?
Användarvisningsbild
Pettson

Inlägg av Pettson »

Men DIF måste väl ha varit ute och letat målvakt även innan Danne meddelade att han trots allt drar till NHL?

Heino-Lindberg uppges ha tackat nej till DIF pga att han inte ville vara back-up bakom Larsson. Ridderwall skulle lånas ut till Almtuna. Verkar som vi sökt efter en andramålvakt hela tiden. Men visst, kraven på denna nya målis borde rimligtvis öka nu när Danne drar...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Östgöten skrev:
Therocket1 skrev:Annars kan man nog slå en pling till Vitali Koval som har spelat riktigt grymt under VM. Spelade i vintras i den vitryska ligan.
Koval var grym igår. Tror du att det går att locka honom till Sthlm?
Absolut, har från ryskt håll hört att de flesta ryska lag inte är intresserade av att värva honom då man ser honom som en svikare. (Han skaffade vitryskt medborgarskap för inte så längesen).
Bild
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Therocket1 skrev:Absolut, har från ryskt håll hört att de flesta ryska lag inte är intresserade av att värva honom då man ser honom som en svikare. (Han skaffade vitryskt medborgarskap för inte så längesen).
Göra en Leksand är givetvis ett alternativ, där Ridderwall står de första 15 matcherna och därefter blir andramålis bakom Koval och spelar var fjärde match, något som sammantaget ger honom drygt 25 matcher nästa säsong.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Har sett Martin Holst nästan alla hemmamatcher för Nyköping den här säsongen. Anledningen till att han har så dålig statistik i år är att han har haft så bedrövliga backar att sammarbeta med. Holst har en förmåga att höja sig rejält när det vankas viktiga matcher och när laget går bra. En riktig slutspelsmålvakt. När Holst är bra, så är han JÄVLIGT bra. Men hans dalar är för djupa. Med rätt backar kan Holst vara ett fynd, men han kan lika gärna bli ett fiasko. Lite 50/50 där.

Jag personligen föredrar Lundström som är jämnare, men han har kanske inte lika hög högstanivå. Holst måste också få spela MYCKET för att komma i form så som backup är han nog inge vidare fynd. Möjligtvis som en eventuell förstakeeper-utmanare.
100% DJURGÅRDSJ***L
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Som tur är så befinner sig Södergren i Kanada så han kan nog se till att Koval skriver på för oss.. Eller inte.. :D
Bild
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Thomas Innerwinkler då? En helt okej andremålvakt. Någon som vet nåt om hans kontrakt?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

carl-bysen skrev:Thomas Innerwinkler då?
Haha... jösses.. Det är i Elitserien DIF spelar, inte korpen..
Bild
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Thomas Innerwinkler då? En helt okej andremålvakt. Någon som vet nåt om hans kontrakt? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1709

Eller Pekka Tuokkola. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7600
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Först och främst, båda har kontrakt över nästa säsong. För det andra, även fast man är ute efter en backup så bör målvaken ha någorlunda bra kunskaper, det har inte Innerwinkler.
Bild
Låst