Och göra alla andra på forumet nyfikna? ;DAxel_K skrev:Jag missade också, kan man få veta via PM ifall ni inte vill skriva här (Så att inte Ros får tag i informationen ändå)?
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Jag vill inte göra detta större än vad det är. Det hela handlade om en mindre väl vald tweet gällande en övergång från J20 till annan klubb.
Omoget skulle man kunna kalla det
Seså, nu går vi vidare.

Seså, nu går vi vidare.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Stulle skrev:Jag vill inte göra detta större än vad det är. Det hela handlade om en mindre väl vald tweet gällande en övergång från J20 till annan klubb.
Seså, nu går vi vidare.
Haha okej, då vet vi

Men tråkigt att MoDo inte kan hålla fingrarna i styr ifrån våra spelare :/
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
http://www.hockeysverige.se/2014/05/07/ ... till-ushl/
William Fällström draftad av Omaha Lancers i USHL-draften. Ingen aning om detta påverkar hans framtid i här dock.
William Fällström draftad av Omaha Lancers i USHL-draften. Ingen aning om detta påverkar hans framtid i här dock.
- SirDIFalot
Jag hoppas att KG har koll på dom här bröderna..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=212690
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=265684
Expert.
- Jim Morrison
Familjen Fällström har aldrig varit obekanta med att flytta till USA och bo där. Alexander tog den vägen. William är lite större talang dock så det kanske påverkar hans beslut.Jerka skrev:http://www.hockeysverige.se/2014/05/07/ ... till-ushl/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Varför skulle vi börja värva utifrån nu? Blir nog svårt att konkurrera med Brynäs där.SirDIFalot skrev:Jag hoppas att KG har koll på dom här bröderna..
För övrigt blir Fällström kvar i DIF.
Född till sportchef.
Jag tycker att vårat intag till HG är riktigt bra i år.
Filip Larsson är vass i kassen och landslagsmässig
Två bra backar i Hansen och Danielsson. Danielsson var riktigt bra redan i år. Juriga vet jag ingenting om men tar för givet att han är välscoutad.
Framåt är Fällström bland de bästa i kullen. Jahnstedt är också en riktig poängspelar liksom Fjällby Jonsson. Marcus Davidsson är yngre bror till Jonathan Davidsson. Jag håller dock Jonathan som mer talangfull. Huddingespelarna Willner och Nord vet jag ingenting om.
Inte speciellt många Stockholmare som gått till de större lagen ute i landet heller. Är väl inte helt klart men verkar blir något likt det här
Modo: Två (August Nilsson och Elias Engström båda DIF U16)
Brynäs: 0
Frölunda: 0
Färjestad: 0
HV71: 0
LHC: Två (Andre Nordstrand Huddinge och Jonathan Rodensjö Järfälla)
Leksand: 0
Luleå: Tre(Linus Nässén SDE, Leon Lundberg Täby och Eric Berkerud DIF)
Skellefteå: 0
SSK: 10, inga speciella utom Alex Nylander
VIK: 5 (Christoffer Jansson från DIF)
Växjö: två (Alexander Andersson och Linus Högborg båda Huddinge)
Timrå tog in ett par också. Av ovanstående känner jag väl att Linus Nässén, Andre Nordstrand, Leon Lundberg och Alexander Andersson kanske hade kunnat ta en plats. Ev Cristoffer Jansson också. Dock inte nämnvärt mycket bättre än dom vi har tagit in. Självklart skulle Alex Nylander färgat också.
Vi har ju en hel del intressanta spelare i juniorleden nu. Några exempel:
-95
fw Tobias Liljendahl och Tobias Lindberg har redan a-lagskontrakt liksom Robin Norell. Bakom där finns Oskar Andrén, en speedig forward som verkar växa för varje säsong. Var lite liten i J18 men har en hyfsad size nu. På backsidan stack ju Martin Ahnelöv nu, han var väl annars den starkaste -95 backen bakom Norell. Dock lite tidigt för honom med a-laget skulle jag tro. På målvaktssidan är Mutze-Hvitman ok. Dock rätt långt ner talangmässigt i organisationen.
-96
En av våra bättre kullar senaste tiden. Framåt finns Lukas Löfquist, Albin Lundin, Lukas Vejdemo, Daniel Bernhard och Fredrik Forsberg. Olika spelartyper men där alla presterar. Ska bli intressant att se hur dom tacklar mer permanent J20-spel nästa säsong. Löfquist och Lundin var väl mer eller mindre givna i J20 i år medan Bernhardt och Forsberg sprutade in poäng i J18. Vejdemo hade det lite tungt med skador. Personligen tror jag att han exploderar nästa säsong. Grym skridskoåkning med pucken, smidig och bra blick. På backsidan hos 96orna sticker Andreas Englund och Ollas-Mattsson ut rejält. Sedan håller jag nog Gustaf Ahnelöv, en riktigt offensiv back som är bra på blålinjen. Övertygar inte bakåt men söker ofta fina passningar. På målvaktssidan finns Tim Söderströms brors, Linus Söderström en av de absoluta topparna i kullen. Imponerade rejält på scouter i U18 VM. Haft problem med skador. Även Robin Jensen har utvecklats fint. Jag tyckte att han såg tung och orörlig ut sitt första år men i år så har han varit klart bättre.
-97
97orna sågs som en ganska svag årskull. Svårt att säga om dom klarar sig pga 96orna har varit så bra. Dock så har Jonathan Davidsson gjort en del matcher i J20 och är ordinarie i landslaget. Ser ut att ha vuxit en halv decimeter från sin förra säsong och fortsatt med sitt aggressiva spel. Bra blick och bra beslut. Annars är det ingen som sticker ut. Lite samma sak på backsidan. Stabilt backspel från samtliga utan att glänsa. På målvaktssidan är Daniel Marmenlind en av de bästa i kullen. Trodde att han skulle ha ytterliggare än nivå i sig dock.
Filip Larsson är vass i kassen och landslagsmässig
Två bra backar i Hansen och Danielsson. Danielsson var riktigt bra redan i år. Juriga vet jag ingenting om men tar för givet att han är välscoutad.
Framåt är Fällström bland de bästa i kullen. Jahnstedt är också en riktig poängspelar liksom Fjällby Jonsson. Marcus Davidsson är yngre bror till Jonathan Davidsson. Jag håller dock Jonathan som mer talangfull. Huddingespelarna Willner och Nord vet jag ingenting om.
Inte speciellt många Stockholmare som gått till de större lagen ute i landet heller. Är väl inte helt klart men verkar blir något likt det här
Modo: Två (August Nilsson och Elias Engström båda DIF U16)
Brynäs: 0
Frölunda: 0
Färjestad: 0
HV71: 0
LHC: Två (Andre Nordstrand Huddinge och Jonathan Rodensjö Järfälla)
Leksand: 0
Luleå: Tre(Linus Nässén SDE, Leon Lundberg Täby och Eric Berkerud DIF)
Skellefteå: 0
SSK: 10, inga speciella utom Alex Nylander
VIK: 5 (Christoffer Jansson från DIF)
Växjö: två (Alexander Andersson och Linus Högborg båda Huddinge)
Timrå tog in ett par också. Av ovanstående känner jag väl att Linus Nässén, Andre Nordstrand, Leon Lundberg och Alexander Andersson kanske hade kunnat ta en plats. Ev Cristoffer Jansson också. Dock inte nämnvärt mycket bättre än dom vi har tagit in. Självklart skulle Alex Nylander färgat också.
Vi har ju en hel del intressanta spelare i juniorleden nu. Några exempel:
-95
fw Tobias Liljendahl och Tobias Lindberg har redan a-lagskontrakt liksom Robin Norell. Bakom där finns Oskar Andrén, en speedig forward som verkar växa för varje säsong. Var lite liten i J18 men har en hyfsad size nu. På backsidan stack ju Martin Ahnelöv nu, han var väl annars den starkaste -95 backen bakom Norell. Dock lite tidigt för honom med a-laget skulle jag tro. På målvaktssidan är Mutze-Hvitman ok. Dock rätt långt ner talangmässigt i organisationen.
-96
En av våra bättre kullar senaste tiden. Framåt finns Lukas Löfquist, Albin Lundin, Lukas Vejdemo, Daniel Bernhard och Fredrik Forsberg. Olika spelartyper men där alla presterar. Ska bli intressant att se hur dom tacklar mer permanent J20-spel nästa säsong. Löfquist och Lundin var väl mer eller mindre givna i J20 i år medan Bernhardt och Forsberg sprutade in poäng i J18. Vejdemo hade det lite tungt med skador. Personligen tror jag att han exploderar nästa säsong. Grym skridskoåkning med pucken, smidig och bra blick. På backsidan hos 96orna sticker Andreas Englund och Ollas-Mattsson ut rejält. Sedan håller jag nog Gustaf Ahnelöv, en riktigt offensiv back som är bra på blålinjen. Övertygar inte bakåt men söker ofta fina passningar. På målvaktssidan finns Tim Söderströms brors, Linus Söderström en av de absoluta topparna i kullen. Imponerade rejält på scouter i U18 VM. Haft problem med skador. Även Robin Jensen har utvecklats fint. Jag tyckte att han såg tung och orörlig ut sitt första år men i år så har han varit klart bättre.
-97
97orna sågs som en ganska svag årskull. Svårt att säga om dom klarar sig pga 96orna har varit så bra. Dock så har Jonathan Davidsson gjort en del matcher i J20 och är ordinarie i landslaget. Ser ut att ha vuxit en halv decimeter från sin förra säsong och fortsatt med sitt aggressiva spel. Bra blick och bra beslut. Annars är det ingen som sticker ut. Lite samma sak på backsidan. Stabilt backspel från samtliga utan att glänsa. På målvaktssidan är Daniel Marmenlind en av de bästa i kullen. Trodde att han skulle ha ytterliggare än nivå i sig dock.
Född till sportchef.
hörde av min arbetskollega att nån Wallin från J20 eller J18 ska spela i Kalix uhc.
Jakob Wallin är klar för Kalix. Han blir överårig nästa säsong. Samma sak med Jacob Lundin som kommer spela förjanneffs skrev:hörde av min arbetskollega att nån Wallin från J20 eller J18 ska spela i Kalix uhc.
Väsby.
Född till sportchef.
android: Tack för grym bra info för oss som inte följer junisarna lika bra.
Hoppas på lite rapporter under säsongen också
Hoppas på lite rapporter under säsongen också
Tobias sandberg är nära en övergång till Kalix uhc.
- SirDIFalot
Officiellt sedan ett par dagar tillbaka.janneffs skrev:Tobias sandberg är nära en övergång till Kalix uhc.
Expert.
Fällström verkar vara klar för en usaflytt.
- SirDIFalot