Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ken1968

Säsongen 21/22

Inlägg av ken1968 »

Disciplinnämnden skrev: 2022-01-24 17:38:35
diftobbe89 skrev: 2022-01-24 11:08:18
maag80 skrev: 2022-01-24 10:46:56 En sak som jag funderar på, jag vet inte om jag ska bli otroligt arg, eller skratta eller gråta, eller.........jag blir iallafall sjukt provocerad.
När nya spelare kommer in får de ofta nummer som funnits nyligen.
VARFÖR?
Har det med att det är svårt att trycka nya nummer på tröjorna eller, det verkar som att matrisarna "övertalar" spelarna att ta nyligen använda nummer;

Det började med Eklund som tog 72, som Bemström hade haft innan...
Lekkermäki har 88, som Holtz haft.
Berglund har 96, som Lorito nyligen haft.
Och, Söderlund har 46, som Grewe ganska nyligen haft.
Det KAN inte vara en tillfällighet......?
Hjälp mig! ;)
Haha, du är inte ensam, jag stör verkligen ihjäl mig på det och det är naturligtvis ingen tillfällighet. Är väl jobbigt att trycka nya nummer så dom ger det som redan finns om ingen har några speciella önskemål, det är iallafall ingen slump och det är så jävla fult när nästa spelare använder förgåendes, påminner om korpen.

Detaljer bara men numren på spelartröjorna är broderade. Men inte så stor skillnad på att sy/klistra fast dessa som att göra ett tryck på en tröja.
Men spelare brukar väl få välja nummer om dom inte är hissade i taket etc? Antingen så ville de nog ha samma eller så får vi vara glada för att dom gick den billiga vägen och återanvände samma. Ser man det i den vinkeln så blir det ju mer pengar över till annan även om det bara är enstaka tusenlappar.
Knappast att numren är broderade, finns inget sämre än en broderad hockeytröja som drar ihop sig efter tvätt och blir helt skrynklig men jag kan ha fel, men tittar jag på tröjorna så ser siffran tryck ut, med övrig reklam, det ända som är sytt skulle jag tro är den trycka namnlappen. Sen är det naturligtvis så att man inte trycker upp 100 tröjor i varje upplaga man tar dom nummer som man vet och lägger till ett antal nummer runt omkring, sen finns det säkert ett antal tröjor med reklam utan nummer som går att trycka efteråt.
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2022-01-24 16:44:59
BigJ skrev: 2022-01-24 10:10:56 Fast varför spelade laget så dåligt i våras? Det var ju knappast Dick eller Hanks fel, i min värld 2 spelare som absolut skulla varit kvar.
5 vinster under ordinarie tid på 27 matcher. Jo de spelade riktigt riktigt dåligt. Dick var ju så pass loj att Jocke sågade honom i DIF-TV om du minns (och han var inte ensam).
Sen tycker jag absolut att man borde behållit Dick och Hank. Jag tror inte vi hade befunnit oss i nuvarande skitsits om vi haft två de två från start även om vi kanske varit indragna i bottenstriden. Men att det var klappuselt i våras är ingen underdrift och sen fortsatte skiten ändå från September...
Jodå, jag minns hur dåligt det gick och hur JE skällde ut hela laget offentligt, jag kommer dock inte ihåg att det var Dick specifikt.

Jag tror som jag skrev i fortsättningen i mitt inlägg att det var JE som skapade dålig stämning, inte bara bland spelarna utan även bland tränarna och att det är anledningen till att det gick så dåligt i våras.

Nu är det dock historia, jag tycker känslan med Stoppel är utmärkt hittills och jag hoppas och tror han får med sig spelare och tränare på sin satsning.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Vi möter Malmö borta i sista seriematchen….känn på den.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev: 2022-01-24 22:37:47 Vi möter Malmö borta i sista seriematchen….känn på den.
Timrå har verkligen utvecklats under säsongen och det mesta tyder på att vi kommer att få möta Malmö i kvalet.Jag tror inte den matchen kommer att ha någon betydelse faktiskt.

Undrar om Percy kommer hjälpa till att förstärka?
Avskaffa tre mot tre.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2022-01-24 22:46:22
#10 skrev: 2022-01-24 22:37:47 Vi möter Malmö borta i sista seriematchen….känn på den.
Timrå har verkligen utvecklats under säsongen och det mesta tyder på att vi kommer att få möta Malmö i kvalet.Jag tror inte den matchen kommer att ha någon betydelse faktiskt.

Undrar om Percy kommer hjälpa till att förstärka?
Den kan ha en jävla betydelse, ur många aspekter, Malmö möter Timrå i näst sista omg, undrar vem som skrivit manuset
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev: 2022-01-24 22:51:00 Den kan ha en jävla betydelse, ur många aspekter, Malmö möter Timrå i näst sista omg, undrar vem som skrivit manuset
Ibland blir det intressant helt enkelt. För övrigt lär vi inte möta Malmö i sista omgången då tiden för den matchen inte är spikad ännu. Den är utanför schemat och ligger därmed sist.
Avskaffa tre mot tre.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2022-01-24 22:56:31
#10 skrev: 2022-01-24 22:51:00 Den kan ha en jävla betydelse, ur många aspekter, Malmö möter Timrå i näst sista omg, undrar vem som skrivit manuset
Ibland blir det intressant helt enkelt. För övrigt lär vi inte möta Malmö i sista omgången då tiden för den matchen inte är spikad ännu. Den är utanför schemat och ligger därmed sist.
Fattade det som att sista omg skulle flyttas fram om det blir förskjutet schema
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Vilken sjuk säsong det här ör.
Timrå äter upp Malmö just nu och vi har två i rad. Om inte skadehelvetet drar igång igen så kanske, kanske, kanske vi kan ge de två lagen en match ändå.

Säg OM vi kan bragda till oss en seger mot LHC…

Då är avståndet inte hopplöst långt. Sjukt att man kan leva så mycket på hoppet…
AirQ

Säsongen 21/22

Inlägg av AirQ »

Handlar ju om 10poängs diff med en match mindre spelat så inget är omöjligt sköter laget sig och motståndarna har lite motgång så kan de va jämt om 3 matcher.

Har ju sett skapligt u sista 2 matcherna, långt från ett "bra" lag men bra injektion av dicken, sen gillar jag lillchalles lina, mkt fart och fysiskt, påminner om de gamla DIF, ska va jobbigt o göra ont o möta :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2022-01-25 06:14:54 Vilken sjuk säsong det här ör.
Timrå äter upp Malmö just nu och vi har två i rad. Om inte skadehelvetet drar igång igen så kanske, kanske, kanske vi kan ge de två lagen en match ändå.

Säg OM vi kan bragda till oss en seger mot LHC…

Då är avståndet inte hopplöst långt. Sjukt att man kan leva så mycket på hoppet…
Klart man måste få hoppas. :D
Jag har däremot inte fått upp hoppet om att undvika kval.
Däremot har jag fått upp hoppet över att vi ska få igång laget så pass att vi ska kunna börja vinna åtminstone lika mycket som vi förlorar från och med årsskiftet. Låt säga ett snitt på ca 1,5 p/match. Det skulle bygga självförtroende inför kvalet.
Köp nu loss Salak och värva minst 2 bra forwards till så kommer jag verkligen börja få tron tillbaka.
Spelet mot Oskarshamn var det bästa jag sett oss utföra på hela säsongen. Dessutom mot ett lag som vi haft oerhört svårt för senaste åren.
Gillade det raka spelet, inget kladd i egen zon. Sedan såg vi äntligen starka ut på puck i anfallszon vilket gav oss ett antal längre anfall.
Vi behöver såklart bli ännu bättre, men detta var ett stort steg framåt.
Att vi darrade på slutet är helt normalt för ett lag som varit helt under isen en längre tid.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

vad är det man brukar räkna med för poäng för att vara över strecket efter 52 omgångar? är det typ 65p?

Vi har nu 27p på 32 matcher. poängsnitt på 0,84p/match

20 matcher kvar av serien och för att vi ska komma upp i 65p när serien är slut lär vi ha ett poängsnitt/match på 1.9

om man vill se positivt på det så har vi ju nu 2022 ett poängsnitt på 2.5p/match så håller vi det tempot är det ju lugna puckar men så optimistiska får vi nog inte vara med bara 2 matcher spelade 2022;)

Är det möjligt eller omöjligt att undvika kval?
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

Min bedömning är att vi på ett ungefär måste överprestera lika mycket sista 20 matcherna som vi underpresterat de första 32. Då kan det gå, men oerhört svårt att inte hamna i någon svacka med ett gäng förlustmatcher på raken. Det får liksom inte ske om det ens skall finnas en chans.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se skrev: 2022-01-25 10:55:25 vad är det man brukar räkna med för poäng för att vara över strecket efter 52 omgångar? är det typ 65p?

Vi har nu 27p på 32 matcher. poängsnitt på 0,84p/match

20 matcher kvar av serien och för att vi ska komma upp i 65p när serien är slut lär vi ha ett poängsnitt/match på 1.9

om man vill se positivt på det så har vi ju nu 2022 ett poängsnitt på 2.5p/match så håller vi det tempot är det ju lugna puckar men så optimistiska får vi nog inte vara med bara 2 matcher spelade 2022;)

Är det möjligt eller omöjligt att undvika kval?
Möjligheten finns såklart, om än att den är liten. Men då måste Timrå tappa formen (fullt möjligt).
Malmö måste få stora darren och fortsätta kräftgången (fullt möjligt).
Vi måste hitta spelet och börja vinna varannan match eller mer (inte så troligt, men möjligt att snitta 1,5 p).

Problemet är att alla dessa tre behöver inträffa för att vi ska undvika kval.
Vill man se positivt kan vi väl tänka tillbaka på året vi gick upp till SHL. Det året måste vi ha brutit mot sannolikheten både en och 2 gånger.
Vi radade upp segrar helt plötsligt, rätt lag förlorade, AIK hjälpte oss på traven...... :D

Malmös poängsnitt hittills är 1,15, fortsätter de så hamnar de på 60 p.
Timrå har typ samma snitt ,1,12, hamnar då på 58 p.
Då behöver vi snitta 1,65 p resten.
Men som sagt, fortsätter Miffen på samma sätt som senaste tiden kommer de aldrig upp i 60 p, långt därifrån.
Då verkar det ju värre med Timrå, där pilarna pekar uppåt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

sen ska man väl kanske inte stirra sig blind på ett poängsnitt. det gäller ju att ta dom där poängen mot rätt lag också.

På tal om formkurvor. spana in tabellen dom senaste 15 omgångarna och kolla in vilket lag som ligger med oss nere i skiten då.....Frölunda.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Man kan lätt argumentera att jag är en "glaset är fullt" typ av person som alltid tror det finns en chans, så...

Vi har kvar att möta Malmö och Timrå 2ggr vardera.

Just nu har vi 32 spelade matcher med 27p. Dom har 33 matcher vardera med 37 resp 38p.
Släng in 4 segrar åt oss på dessa fyra matcher och vi hamnar på 39p på 36 spelade och dom har 37 resp 38p på 35 spelade.

Det finns ingen som kan säga någonting till mig för att få mig att inte ha tro på detta.
Skriv svar