Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Men nu till den kanske viktigaste frågeställningen: vem tar #21? Lämnar Ante ifrån sig den eller tar Bulan något annat nummer? Försöker han då ta över #10, som Bergfors redan har? Eller nöjer han sig med Hank da Tanks #17? Det känns bara som att den här värvningen ställer till med en väldans massa problem... :?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Å andra sidan så lär det bli riktigt svårt att ersätta Berglund efter nästa säsong.
Och vem av Högström, Josefsson och/eller Berglund blir långtidsskadad?

On topic:

Nu väntar jag bara in att Dicken signar i typ november. Då är jag nöjd med det mesta i livet.

Vilken jävla värvning alltså, vi fick alltså in den bästa man kan tänka sig. Å en sådan härlig dag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

daaviid skrev:
DIFtomppa skrev:Nu fattas bara kuken, så har vi laget som på allvar kan slås om guldet.

Berglund - Josefsson - Bemström
Axelsson - Strandberg - Hedman
Haga - Wandell - Bergfors
Guter - Östman - Hank

Högström - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Garrisson

Helvete alltså

Tycker att det ser helt OK ut även utan Bemström och Dick.

Berglund - Josefson - Hedman
Haga - Strandberg - Bergfors
Hank - Wandell - Guter
Holtz - Östman - Grewe

Men visst vore det bra om båda anslöt och gjorde laget än mer slagkraftigt.
Känns som en stor waste att ha Holtz i 4e kedjan. Han bör få spela med bättre folk.
Senast redigerad av Morwiin den 2019-07-02 20:10:18, redigerad totalt 1 gånger.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

daaviid skrev:
DIFtomppa skrev:Nu fattas bara kuken, så har vi laget som på allvar kan slås om guldet.

Berglund - Josefsson - Bemström
Axelsson - Strandberg - Hedman
Haga - Wandell - Bergfors
Guter - Östman - Hank

Högström - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Garrisson

Helvete alltså
Tycker att det ser helt OK ut även utan Bemström och Dick.

Berglund - Josefson - Hedman
Haga - Strandberg - Bergfors
Hank - Wandell - Guter
Holtz - Östman - Grewe

Men visst vore det bra om båda anslöt och gjorde laget än mer slagkraftigt.
Men visst har Jocke sagt att man räknar med Bemström annars kommer man leta ersättare? Isf antar jag att det är en forward för en första/andralina
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Om Dickens vara eller icke vara beror på Bemström så hoppas jag verkligen han stannar där borta.
Bemström kommer inte ösa in lika många mål sitt ”andraår”.
Utan Axelsson hade vi nog rykt i kvarten.

Dessutom om nu Holtz är så jävla bra som en del säger så borde han väl kunna ta Bemströms roll rätt snart va?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skidlöparn skrev:
SirDIFalot skrev:Fantastiskt underhållande att samma personer som kritiserade Tjomme varje vecka nu säger att han är vår största förlust
Och efter idag verkar inte Tjomme vara så viktig igen. Det svänger snabbt i hockey...
Vem kritiserade Tjomme? Gjorde ju ett kanonjobb i DIF. Fick för lite inflytande kan jag tycka. Förstår att Leksingarna älskar honom.

Vissa härinne parasiterar vidare i den fortsatta jakten på självbekräftelse. Inte ens en glädjens dag som denna kan man bara njuta, utan jagar istället billiga försök till att trycka till andra. Sorgligt! Dessa personer som jagar kändislikes på Twitter. Meningen med livet.... Kämpa!
Senast redigerad av Manijock den 2019-07-02 19:57:22, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Om Dickens vara eller icke vara beror på Bemström så hoppas jag verkligen han stannar där borta.

Dessutom om nu Holtz är så jävla bra som en del säger så borde han väl kunna ta Bemströms roll rätt snart va?
Varför ska vi ha in en spelare som lirar på halvfart en hel grundserie?
Han var långsam och hängde inte med alls fram tills Januari, med undantag för några få gånger han blixtrade till.

Jag tycker Jocke ser väldigt moget på situationen. Han var inte tillräckligt bra i grundserien helt enkelt. Isåfall kan vi värva in honom innan fönstret stänger i Februari.

Vi har betydligt mer nytta av Bemström än Dicken.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Manijock skrev:
Skidlöparn skrev:
SirDIFalot skrev:Fantastiskt underhållande att samma personer som kritiserade Tjomme varje vecka nu säger att han är vår största förlust
Och efter idag verkar inte Tjomme vara så viktig igen. Det svänger snabbt i hockey...
Vem kritiserade Tjomme? Gjorde ju ett kanonjobb i DIF. Fick för lite inflytande kan jag tycka. Förstår att Leksingarna älskar honom.

Vissa härinne parasiterar vidare i den fortsatta jakten på självbekräftelse. Inte ens en glädjens dag som denna kan man bara njuta, utan jagar istället billiga försök till att trycka till andra. Sorgligt! Dessa personer som jagar kändislikes på Twitter. Meningen med livet.... Kämpa!
Menade bara att nu är helt plötsligt Jocke kung igen efter att för några dagar sedan var toksämst.Man kan vara lite nyanserad i sin kritik de dagar när det blåser lite snålare och inte ens vet vilken trupp vi tänkt börja säsongen med.
BigJ

Inlägg av BigJ »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Om Dickens vara eller icke vara beror på Bemström så hoppas jag verkligen han stannar där borta.

Håller med till 100%
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

ciirree skrev:

Varför ska vi ha in en spelare som lirar på halvfart en hel grundserie?
Han var långsam och hängde inte med alls fram tills Januari, med undantag för några få gånger han blixtrade till.

Jag tycker Jocke ser väldigt moget på situationen. Han var inte tillräckligt bra i grundserien helt enkelt. Isåfall kan vi värva in honom innan fönstret stänger i Februari.

Vi har betydligt mer nytta av Bemström än Dicken.
För att jag vill vinna guld.

Och det är ju det jag skriver, vi tar in honom senare.
Vissa dominerar i grundserien, andra i slutspel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Berglund, Josefson, Wandell, Bergfors och Garrison var alla ordinarie i NHL samtidigt mellan (typ) 2010-13.
Nu spelar de i DIF. Plus att Svedberg hade några matcher i Boston också.

Kul fakta. Har vi nånsin haft så många f.d. NHL:are i ett lag samtidigt?
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skidlöparn skrev:
Manijock skrev:
Skidlöparn skrev:

Menade bara att nu är helt plötsligt Jocke kung igen efter att för några dagar sedan var toksämst.Man kan vara lite nyanserad i sin kritik de dagar när det blåser lite snålare och inte ens vet vilken trupp vi tänkt börja säsongen med.
Kan inte svara för alla. Men det jag personligen sagt är: "Om vi nu tappar Zacke till Loser-LIF, så är enda ursäkten att vi har något ännu bättre på gång. Annars är det sjukt underkänt från Jocke!"....

Är Berglund bättre än Zachrisson??? Hell Yeah!!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Manijock skrev:
Skidlöparn skrev:
Manijock skrev:
Skidlöparn skrev:

Kan inte svara för alla. Men det jag personligen sagt är: "Om vi nu tappar Zacke till Loser-LIF, så är enda ursäkten att vi har något ännu bättre på gång. Annars är det sjukt underkänt från Jocke!"....

Är Berglund bättre än Zachrisson??? Hell Yeah!!
Haha, ja det är han sannerligen! :lol:
Mitt inlägg var var inte riktat mot någon enskild och jag ber om ursäkt om det kändes så, men tongångarna generellt (inte bara på forumet) har varit rätt så negativa mot Jocke för att han inte landat någon spets när resten av SHL har rustat upp senaste månaden.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hur man än ser på saken så är Jocke kung idag, och det kommer skålas med riktigt bra Bourbon ikväll för denna härliga förstärkning!

Vad var det för ord som användes när vi skulle värva Kenny Jönsson eller vad det var.. En bomb? Oavsett vilket så passar alla superlativ in här, riktigt jävla underbart.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev:Men nu till den kanske viktigaste frågeställningen: vem tar #21? Lämnar Ante ifrån sig den eller tar Bulan något annat nummer? Försöker han då ta över #10, som Bergfors redan har? Eller nöjer han sig med Hank da Tanks #17? Det känns bara som att den här värvningen ställer till med en väldans massa problem... :?
Blir nog #14
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst