Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Btw när var det senast en shl-trupp var helsvensk? Någon som vet? Känns som alla klubbar alltid har ett par importer.
Förra säsongen. DIF när Burken var borta. Men då var det första gången på ett decennium eller så.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Från det ena till det andra varför står AJF fortfarande med på truppsidan(ingen vore gladare om han blev kvar) - har webdisastern precis vaknat ur sitt ide
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

B.I.B.A skrev:Att han är sork kanske man kan leva med, men hans attityd och personlighet är så långt ifrån DIF man kan komma. Knappast en spelare som jobbar hårt för skölden. Han är här för att såsa runt och få betalt.

Jocke måste vara tidernas sämsta sportchef alla kategorier.
Delar din oro, Be bop ba bodda bope-BIBA.
Ski-bi dibby dib.

Viktigaste frågan är ju nu - vem ersätter Lundh poängmässigt? VEM? ;)

In all seriousness, visst undrar man hur det kommer påverka presspelet. Samtidigt är Dick, Josef och Ante absolut toppklass och då har vi inte nämnt Högström. Inte längesen forumet drömde om Yared Hagos som yttersta spetsen in i laget.
Säg den glädje som varar
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIF_Soldier skrev:
B.I.B.A skrev:Att han är sork kanske man kan leva med, men hans attityd och personlighet är så långt ifrån DIF man kan komma. Knappast en spelare som jobbar hårt för skölden. Han är här för att såsa runt och få betalt.

Ski-bi dibby dib.

Viktigaste frågan är ju nu - vem ersätter Lundh poängmässigt? VEM?
Det gör väl Kuken. Då återstår det väl bara att ersätta målvakts-jocke, Bourque, Ahlén, Lagesson och Vejdemo. Både när det gäller spelarkvalité och karaktär så har vi tappat väldigt mycket. Vad som är positivt är att det bör finnas gott om pengar till panikvärvningar senare.
Avgå Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Btw när var det senast en shl-trupp var helsvensk? Någon som vet? Känns som alla klubbar alltid har ett par importer.
Förra säsongen. DIF när Burken var borta. Men då var det första gången på ett decennium eller så.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Fast tänkte i truppen. Känns som det var evigheter sen det hände.
Stora delar av truppen har dessutom spelat j20 hos oss.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Alla andra lag/supportrar är avundsjuka på oss att kuken signar, och vi är besvikna :lol:
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

#10 skrev:Alla andra lag/supportrar är avundsjuka på oss att kuken signar, och vi är besvikna :lol:
Det är för de är vana att få kuk medan vi inte är det... vi har vanligtvis lite mer krav än bara "omg 40p mercenary".. Jag önskar givetvis det går bra för honom men han måste göra en 180gradare med sin stil och sin attityd.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Ska ju sägas att vi genom åren haft bra många spelare med sämre attityd både till sin träning och i sitt privatliv men där dom inte ”hängt” på sociala medier varför det inte märkts. Jag tror på att Dicken faktiskt mognat även om han fortfarande gillar att vara dryg.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

B.I.B.A skrev:
DIF_Soldier skrev:

Ski-bi dibby dib.

Viktigaste frågan är ju nu - vem ersätter Lundh poängmässigt? VEM?
Det gör väl Kuken. Då återstår det väl bara att ersätta målvakts-jocke, Bourque, Ahlén, Lagesson och Vejdemo. Både när det gäller spelarkvalité och karaktär så har vi tappat väldigt mycket. Vad som är positivt är att det bör finnas gott om pengar till panikvärvningar senare.
Jocke var inte optimal förra året, Bourque hade ändå varit en mycket sämre och omotiverad spelare om han varit kvar, Vejde och framförallt Brunken ganska lätta att ersätta - då ser jag Linus,Ljungh,AJF och Lage som större tapp
Ceterum censeo Solna esse delendam
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Donkels-2.0 skrev: Jocke var inte optimal förra året, Bourque hade ändå varit en mycket sämre och omotiverad spelare om han varit kvar, Vejde och framförallt Brunken ganska lätta att ersätta - då ser jag Linus,Ljungh,AJF och Lage som större tapp
På LJ, Ljungh och AJFs positioner har vi fullgoda ersättare. Jag fattar att Jocke tycker truppen är spikad men jag tycker det finns många hål där man inte försökt hitta fullgoda ersättare utan bara gjort de enklaste möjliga värvningarna.
Avgå Jocke.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Åh vad jag längtar tills september när "den som inte hoppar" kan börja rullas på twitter med kuken i spetsen.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Om Mackan bara tar ett liiitet kliv nästa år så tror jag inte folk förstår hur grymt bra han kommer vara, centersidan tror jag kommer vara den bästa vi haft på länge nästa år.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

#10 skrev:Om Mackan bara tar ett liiitet kliv nästa år så tror jag inte folk förstår hur grymt bra han kommer vara, centersidan tror jag kommer vara den bästa vi haft på länge nästa år.
Haha, läste Mackan som i Nilson först :lol:

Ja, McDavid kommer vara ruggig nästa säsong! Om Ante och Jacob kan få vara hela har vi kanske seriens bästa centeruppställning helt klart.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev: Jocke var inte optimal förra året, Bourque hade ändå varit en mycket sämre och omotiverad spelare om han varit kvar, Vejde och framförallt Brunken ganska lätta att ersätta - då ser jag Linus,Ljungh,AJF och Lage som större tapp
Det händer en gång om året att jag håller med dig....och nu var det dags :lol:
Helt enig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Wishes

Inlägg av Wishes »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Skönt att tidigt skapa en total splittring som dödar säsongshypen. Bravo! 5/5
Är och har länge varit ytterst tveksam till Dick’s attityd både på och utanför isen. Vet att han redan som ungdom kunde kliva av mitt i en match, mitt i en period, bara för att han inte tyckte det gick tillräckligt bra för honom själv utan att tänka på laget. Grava attitydsproblem redan då, och det har ju fortsatt långt upp i vuxen ålder. Aldrig sett honom som en team-player, utan det har alltid handlat om hans ego. Många lag har ju sett talangen, och trott att just de skulle få ordning på honom, men misslyckats. När han var i MjoDo vart det livat som faan i (D)övik när han fotograferats festandes med råttfans på krogen kvällen innan match mot råttsvinen.

Å andra sidan, mycket vatten har flytit under broarna sedan dess, och förändring till det bättre kan ju skett. Tänker inte dömma ut på förhand utan låter handling få tala. Vad ska alla belackare säga om han bevisar motsatsen och öser in mål under säsongen? Det kan väl knappas buas varje gång han nätar bara för att det är Dick.
Stolt, men aldrig nöjd
Låst