Pga skadedrabbad säsong ja. Osäkert kort. Råvaran Cehlin hade man nog kunnat tänka sig att värva ur ett långsiktigt perspektiv.Axel_K skrev:Det verkar ju dock som att det inte var på sportsliga grunder vi gjorde oss av med Guter däremot var det på sportsliga grunder vi inte värvade Cehlin!BigJ skrev:Fast vi gjorde oss av med Guter som gjort 2....Mangemus skrev:Cehlin gjorde nyss 3-0 för Leksand. Värva!
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jo precis, tror vi får se Cehlin i DIF nästa säsong. Hoppas på det iallafall!Kalliasson skrev:Pga skadedrabbad säsong ja. Osäkert kort. Råvaran Cehlin hade man nog kunnat tänka sig att värva ur ett långsiktigt perspektiv.Axel_K skrev:Det verkar ju dock som att det inte var på sportsliga grunder vi gjorde oss av med Guter däremot var det på sportsliga grunder vi inte värvade Cehlin!BigJ skrev:Fast vi gjorde oss av med Guter som gjort 2....Mangemus skrev:Cehlin gjorde nyss 3-0 för Leksand. Värva!
Tidningen verkar hänvisa till journalisten Dino Kessler, som skiver "Patrick #Thoresen did not and will not sign with @HcLugano1941."SirDIFalot skrev:Dom nekar väl bara till att han är klar för dom. Inte bekräftar att han inte kommer spela i Schweiz/Lugano kommande år.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, hoppas vi kan utesluta Lugano i alla fall.Ante skrev:Tidningen verkar hänvisa till journalisten Dino Kessler, som skiver "Patrick #Thoresen did not and will not sign with @HcLugano1941."SirDIFalot skrev:Dom nekar väl bara till att han är klar för dom. Inte bekräftar att han inte kommer spela i Schweiz/Lugano kommande år.
Expert.
Nåja, finns fler klubbar i Schweiz.
Absolut. Även om jag gissar på att han hamnar där så sitter några av klubbarna med bäst ekonomi på långtidskontrakt med utländska spelare. Vissa har fyllt sin kvot redan nu för kommande säsong. Det är inte skrivet i sten än. Men ja, blir det ens SHL, kan det väl lika gärna bli SAIK?Enbom skrev:Nåja, finns fler klubbar i Schweiz.
Här kan jag vara jävligt naiv men med tanke på de stålar Thoresen dragit in har jag lite svårt att se honom spela för någon annan klubb än DIF i Sverige.
Det är väl det vi får gå och hoppas på (och att han vill åtnjuta bekvämligheten av kommunikationerna Stockholm - Oslo).Kall-El skrev:Här kan jag vara jävligt naiv men med tanke på de stålar Thoresen dragit in har jag lite svårt att se honom spela för någon annan klubb än DIF i Sverige.
-
Kan även tänka mig att Djurgården är beredd att betala en hel del för honom, säkert någonstans mellan 250-300k/månad.Kall-El skrev:Här kan jag vara jävligt naiv men med tanke på de stålar Thoresen dragit in har jag lite svårt att se honom spela för någon annan klubb än DIF i Sverige.
Btw, vad kan han ha tjänat i KHL (då rubeln var stabil)? Intressant att jämföra med hur mycket han skulle bli tvungen att gå ner för spel i SHL.
-
Var inte swett och gysbers polare?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Obefogat+verkar inte som att vi kommer skriva något nytt kontrakt med Gysbersjohan.karlsson.52459615 skrev:Var inte swett och gysbers polare?
Polare med Scott som dessutom har kontrakt över nästa år.Kalliasson skrev:Obefogat+verkar inte som att vi kommer skriva något nytt kontrakt med Gysbersjohan.karlsson.52459615 skrev:Var inte swett och gysbers polare?
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... l-stjarna/
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Där måste missförståndet infunnit sig. Han var polare med Scott. Inte Sweatt.Struten skrev:Polare med Scott som dessutom har kontrakt över nästa år.Kalliasson skrev:Obefogat+verkar inte som att vi kommer skriva något nytt kontrakt med Gysbersjohan.karlsson.52459615 skrev:Var inte swett och gysbers polare?
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... l-stjarna/
Expert.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Thoresen tjänade någonstans 20-25 miljoner kronor per säsong och för några år sedan betalade man 13% i skatt.Kalliasson skrev:Kan även tänka mig att Djurgården är beredd att betala en hel del för honom, säkert någonstans mellan 250-300k/månad.Kall-El skrev:Här kan jag vara jävligt naiv men med tanke på de stålar Thoresen dragit in har jag lite svårt att se honom spela för någon annan klubb än DIF i Sverige.
Btw, vad kan han ha tjänat i KHL (då rubeln var stabil)? Intressant att jämföra med hur mycket han skulle bli tvungen att gå ner för spel i SHL.
Så med andra ord, han måste gå ner en hel del i lön.
Senast redigerad av 136_Djurgårdare den 2015-03-22 14:11:41, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Eller så lägger vi hela vår budget på Thoresen. Också ett alternativ.136_Djurgårdare skrev:Thoresen tjänade någonstans 20-25 miljoner kronor per säsong och för några år sedan betalade man 13% i skatt.Kalliasson skrev:Kan även tänka mig att Djurgården är beredd att betala en hel del för honom, säkert någonstans mellan 250-300k/månad.Kall-El skrev:Här kan jag vara jävligt naiv men med tanke på de stålar Thoresen dragit in har jag lite svårt att se honom spela för någon annan klubb än DIF i Sverige.
Så med andra ord han måste gå ner en hel del i lön.