Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av medu82 »

diftobbe89 skrev:
Zephyrox skrev:Nu har vi fyra matcher där 12p inte är omöjligt, Södertälje, rögle, asplöven och troja. I så fall är vi tillbaka på banan!
Södertälje borta ser jag som en svårare match än kvällens uppgift så som saker och ting har utvecklat sig, 0p.
Rögle hemma kan bli 3p, med lite tur.
I Kenttä-land tar vi aldrig 3p, 1p blir det här.
Troja dra vi ofta ner brallorna emot, bortaplan dessutom är givna 0p.

4p får jag ihop det till, kämpa DIF
Den matchen går ju inte i Kenttä-land...
Den spelas väl i Luleå? :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

förevigtdjurgården skrev: 3-2 på straffar
1-2 på straffar
5-2

= 2+1+3 = 6

6/9p.
Nu tänkte jag ju närmast på bortamatcher mot troja, där kan vi inte tagit många poäng
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ourz

Inlägg av ourz »

Jag tycker inte att kritiken mot målvakterna är riktigt rättvis. De tar oftast förstaläget men får inte tillräcklig hjälp av försvaret. En defensiv klippa är vad vi behöver.
Djurgårdshjärta

Inlägg av Djurgårdshjärta »

Jag har följt mitt kära Djurgår`ns öden och äventyr i snart 50 år och har aldrig känt mig så frustrerad som jag gör nu.
Stora starka Djurgården:
Lånar spelare från andra lags reservbänk.
Torskar mot "i princip alla"
Kommer med krystade förklaringar varför man inte gör bättre ifrån sig.

Jag vill inte ha det så här, det är inte Detroit och Toronto eller ens AIK och Frölunda vi möter.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Djurgårdshjärta skrev:Jag har följt mitt kära Djurgår`ns öden och äventyr i snart 50 år och har aldrig känt mig så frustrerad som jag gör nu.
Stora starka Djurgården:
Lånar spelare från andra lags reservbänk.
Torskar mot "i princip alla"
Kommer med krystade förklaringar varför man inte gör bättre ifrån sig.

Jag vill inte ha det så här, det är inte Detroit och Toronto eller ens AIK och Frölunda vi möter.
En gammal utgången slogan från fornstora dagar, dvs den gäller inte nu 2014.
-Nya lilla sköra osäkra DIF, inte alls lika kaxigt men däremot väldigt sant
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Wikegård som sportchef och Janne Karlsson som coach. Där kan vi ha en framtid. Vem tycker att ett nytt starkt DIF i SHL kan vara värt att satsa på och lägger upp tjugo millar? Varje lirare vi skickat till NHL eller KHL och blivit miljonärer kan lägga en mille var.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Lite poesi här

Jag våndas hatar och svär
Laget det suger och det känns sådär
Man sliter och skriker och undrar vadär
Men alltid är man där
För det är djurgårn man är

Sent from my AVGÅ ZABEL using tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Allsvenskan 2013/2014 kan snart summeras. Vi förlorar mot bonngäng och haltar fram i mitten av tabellen. En och annan ljuspunkt finns, som JK-dagen.
Men hockeyn saknar framtid. Vi har en sportchef som misslyckas skaffa rätt trupp för serien. Vi har en coach som saknar erfarenhet för att få den trupp han har fått, att spela på ett sätt som ställer utmanande frågor till de bättre lagen och vi har spelare som saknar det mesta (inga i poängligetoppen, inga rejäla backar, ingen som skrämmer någon motståndarcoach).
Vad gör styrelsen?
Jag har inte hört en enda kommentar från de ytterst ansvariga under säsongen. Det finns väl fem-sex personer i styrelsen som har ansvar för den här skiten.
Som medlem börjar jag undra vad de egentligen håller på med mellan årsmötena. Det är ju totalt noll i kommunikation från de ytterst ansvariga i hockeyföreningens styrelse. De måste ju göra något åt detta eller är vi nöjda medlemmar?
De kan väl åtminstone erkänna att de inte har en djävla aning om hur de ska återställa föreningen, att de inte har en aning om var de kan skaffa kraftfulla sponsorer och inte vet någonting om hur t.ex. Karlskrona kan bli bäst i HA på bara några sommarmånader.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi kommer aldrig kunna göra som Karlskrona. Bygga en trupp i lugn och ro utan att några utifrån ens höjer på ögonbrynen. Sedan åka på match efter match och ingen motståndare taggar extra inför uppgiften som väntar.
Sedan kunna smyga med i toppen, skaffa sig självförtroende, och knappt någon bryr sig, bara "vilken kul grej liksom".

Att vi är just Djurgården är absolut ingen sportslig fördel i det läge vi befinner oss i. Alla vill slå oss, alla vill tycka till om oss, media älskar att bespotta oss osv.

Ifjol vid denna tidpunkt hade Örebro gärna presterat de vi gör just nu. Däremot, i avsaknad av mental press, kunde de sakta men säkert utveckla sitt spel till dess att de blev riktigt bra.
Visserligen hade de grym tur att Bik vek ned sig så att de klarade att nå kvalserien. Men väl där hade pusselbitarna fallit på plats och de gick inte att stoppa laget.

Tyvärr finns inte den arbetsron för vårat lag. Men det känns ändå som om laget försöker arbeta mot något riktigt bra. Det läcker inte ut någon skit i media, vilket journalisterna säkerligen gräver efter så gott de kan.

Sedan får vi inte glömma att årets lag är under en långsiktig uppbyggnad. Var inte målsättningen innan säsongen att DIF jobbar för att vara tillbaka inom 2-3 år?
Spelare som Sörensen, Arnesson, Falk, Reideborn, Mattsson, Nyberg mfl blir garanterat bättre till nästa år. (Dessvärre är jag rätt säker på att Nisse och Holm sticker, de är också inne i en period av karriären där utvecklingen kan gå brant uppåt)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

medu82 skrev:
diftobbe89 skrev:
Zephyrox skrev:Nu har vi fyra matcher där 12p inte är omöjligt, Södertälje, rögle, asplöven och troja. I så fall är vi tillbaka på banan!
Södertälje borta ser jag som en svårare match än kvällens uppgift så som saker och ting har utvecklat sig, 0p.
Rögle hemma kan bli 3p, med lite tur.
I Kenttä-land tar vi aldrig 3p, 1p blir det här.
Troja dra vi ofta ner brallorna emot, bortaplan dessutom är givna 0p.

4p får jag ihop det till, kämpa DIF
Den matchen går ju inte i Kenttä-land...
Den spelas väl i Luleå? :)
Där har vi inte heller tagit många poäng, haha. Ne men hur som helst så blir det nog en svår uppgift.
Spela fult
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi kommer aldrig kunna göra som Karlskrona. Bygga en trupp i lugn och ro utan att några utifrån ens höjer på ögonbrynen. Sedan åka på match efter match och ingen motståndare taggar extra inför uppgiften som väntar.
Sedan kunna smyga med i toppen, skaffa sig självförtroende, och knappt någon bryr sig, bara "vilken kul grej liksom".

Att vi är just Djurgården är absolut ingen sportslig fördel i det läge vi befinner oss i. Alla vill slå oss, alla vill tycka till om oss, media älskar att bespotta oss osv.

Ifjol vid denna tidpunkt hade Örebro gärna presterat de vi gör just nu. Däremot, i avsaknad av mental press, kunde de sakta men säkert utveckla sitt spel till dess att de blev riktigt bra.
Visserligen hade de grym tur att Bik vek ned sig så att de klarade att nå kvalserien. Men väl där hade pusselbitarna fallit på plats och de gick inte att stoppa laget.

Tyvärr finns inte den arbetsron för vårat lag. Men det känns ändå som om laget försöker arbeta mot något riktigt bra. Det läcker inte ut någon skit i media, vilket journalisterna säkerligen gräver efter så gott de kan.

Sedan får vi inte glömma att årets lag är under en långsiktig uppbyggnad. Var inte målsättningen innan säsongen att DIF jobbar för att vara tillbaka inom 2-3 år?
Spelare som Sörensen, Arnesson, Falk, Reideborn, Mattsson, Nyberg mfl blir garanterat bättre till nästa år. (Dessvärre är jag rätt säker på att Nisse och Holm sticker, de är också inne i en period av karriären där utvecklingen kan gå brant uppåt)
Håller med i allt. Fan KHK beskrevs ju efter matchen igår fortfarande som "skrällgäng" av AB. Själv tycker jag att dom visat att detta inte är en tillfällighet. Det såg man tidigt på hur dom vann sina matcher.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

ourz skrev:Jag tycker inte att kritiken mot målvakterna är riktigt rättvis. De tar oftast förstaläget men får inte tillräcklig hjälp av försvaret. En defensiv klippa är vad vi behöver.

Här kommer ett gammalt citat från en mycket gammal lagkamrat.-
De är alltid målvaktens fel om man förlorar.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Må så vara med gamla citat, men vad kan kravet på en målvakt vara när försvaret viker? I gårdagens match Khk-DIF (15/1)är jag av uppfattningen att Adam räddade oss från total förnedring, han stod för ett antal fina räddningar. Visst det ena invid stolpen kanske borde hejdats, men detta till trots gjordes en bra målvaktsinsats och forsätter det spelet finns det i vart fall möjlighet till att förändra det som i inledningen av säsongen inte var lika bra.
Jag vill tro att vi nu är ngt starkare på den fronten i vart fall och tillsammans kommer vi att kunna skapa förutsättningar resterande del, för kanske något positivt. Trots att jag i går mest ville försvinna då allt kändes ruttet.

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Allsvenskan är riktigt dålig i år.
Om spelarna vaknar till och faller in i ett poängflow så kan det vara mycket möjligt med topp 3. Jag tvekar på att både Bofors och KhK tar någon av de tre första. Kan likväl bli så att Malmö vik och dif tar topp 3 även om det visat sig fördelaktigt att ta sig vidare från 4-7 ist.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

S. Skuggan skrev:Må så vara med gamla citat, men vad kan kravet på en målvakt vara när försvaret viker? I gårdagens match Khk-DIF (15/1)är jag av uppfattningen att Adam räddade oss från total förnedring, han stod för ett antal fina räddningar. Visst det ena invid stolpen kanske borde hejdats, men detta till trots gjordes en bra målvaktsinsats och forsätter det spelet finns det i vart fall möjlighet till att förändra det som i inledningen av säsongen inte var lika bra.
Jag vill tro att vi nu är ngt starkare på den fronten i vart fall och tillsammans kommer vi att kunna skapa förutsättningar resterande del, för kanske något positivt. Trots att jag i går mest ville försvinna då allt kändes ruttet.

Sent from my iPad using Tapatalk

Med tanke på hur få mål som släpps in så handlar det om att DIF gör för lite mål och det är precis som förra säsongen.gör man bara ett mål så är inte chansen stor att man vinner.
Låst