Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

rikkard skrev:Det är helt orimligt att vi ska sparka hela styrelsen. Tycker att vi ska fokusera på de som har ett sportsligt ansvar. Framförallt Janne Järlefelt och Ola Josefsson. Sportkommittén måste ses över. Vi måste få in nya personer där. För egen del ser jag inga problem med att Mats Larsson fortsätter. Han har vänt den här föreningen från ruinens brant till en hyffsat ekonomisk stabil förening. Dessutom verkar det korkat att sparka kapitalstarka ägare som Svanberg och liknande. Nej,fokusera på rätt personer nu. Vi kan inte sparka alla. Dessutom bör vi se över hela verksamheten och banta kostymen rejält. Alla som inte är lönsamma, ska bort. Sen hoppas jag innerligt att vi bygger långsiktigt nu och inte satsar på massa dyra, tråkiga värvningar som inte levererar. Bättre att försöka att värva spelare till j-18 och j-20 och lotsa in dem den vägen. Vi måste återigen få den bästa juniorverksamheten i Sverige. Vi bör dessutom använda juniorlagen som träningsarena för a-laget. Att de får träna på rätt saker. Vi måste hitta nya rötter och hitta en ny styrka.
Mats Larsson är den första som skall bort, han har under 10 år fått oss att gå ekonomiskt plus ett år. Ett år.

Han är arrogant, självgod, lyssnar inte på någon annan, stoppar huvudet i sanden, vägrar ta ansvar, verkar fullständigt inkompetetent. Han är den första av alla dessa sopor som skall ryka.
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
rikkard skrev:Det är helt orimligt att vi ska sparka hela styrelsen. Tycker att vi ska fokusera på de som har ett sportsligt ansvar. Framförallt Janne Järlefelt och Ola Josefsson. Sportkommittén måste ses över. Vi måste få in nya personer där. För egen del ser jag inga problem med att Mats Larsson fortsätter. Han har vänt den här föreningen från ruinens brant till en hyffsat ekonomisk stabil förening. Dessutom verkar det korkat att sparka kapitalstarka ägare som Svanberg och liknande. Nej,fokusera på rätt personer nu. Vi kan inte sparka alla. Dessutom bör vi se över hela verksamheten och banta kostymen rejält. Alla som inte är lönsamma, ska bort. Sen hoppas jag innerligt att vi bygger långsiktigt nu och inte satsar på massa dyra, tråkiga värvningar som inte levererar. Bättre att försöka att värva spelare till j-18 och j-20 och lotsa in dem den vägen. Vi måste återigen få den bästa juniorverksamheten i Sverige. Vi bör dessutom använda juniorlagen som träningsarena för a-laget. Att de får träna på rätt saker. Vi måste hitta nya rötter och hitta en ny styrka.
Mats Larsson är den första som skall bort, han har under 10 år fått oss att gå ekonomiskt plus ett år. Ett år.

Han är arrogant, självgod, lyssnar inte på någon annan, stoppar huvudet i sanden, vägrar ta ansvar, verkar fullständigt inkompetetent. Han är den första av alla dessa sopor som skall ryka.
Jo. Sant. Men vi måste ha en ordförande och om ingen hittar någon bättre (valberedningen verkar ju inte så intresserade att göra det jobbet) så blir han väl kvar. Sportchef däremot behöver vi inte, det har vi ju sett i år. Spelarfruarna får väl försöka hitta jobb själva.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ChristjanF

Inlägg av ChristjanF »

Niklas Wikegård som sportchef! Här finns kunnande, här finns hjärta! Djurgården är Wikegårds lag. Ge honom ett erbjudande han inte kan tacka nej till.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Kan bara instämma med Johan Esk från DN.

Han tyckte det snackats för mycket ang DJurgårdshjärta, DIF har värvat spelare med anknytning till klubben spelare,tränare osv utan att kanske kolla om den personen tillför laget något.
Så hoppas verkligen det är slut med det. vill inte se några värvningar med gamla djurgårdare om de inte tillför något till laget. Chipsfetton har vi gott om för tillfället..

Sen är ja jävligt besviken/förbannad på Mackan som kapten att inte ens har gått ut och sagt något efter detta praktfiasko. Istället får Otto och Fimpen föra talan.. Bedrövligt rent ut sagt.
There is no I in TEAM!!!!
Felan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Felan »

Bigge skrev:Sen är ja jävligt besviken/förbannad på Mackan som kapten att inte ens har gått ut och sagt något efter detta praktfiasko. Istället får Otto och Fimpen föra talan.. Bedrövligt rent ut sagt.
True. Så jävla less på helvetet. Hade repsekt för honom innan säsongen, hoppas han lämnar nu.

Tycker också att de är skumt att styreslsen inte gått ut i en video än och sagt något. Jävla idioti. Dom får stå för sina jävla misstag.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Felan skrev:
Bigge skrev:Sen är ja jävligt besviken/förbannad på Mackan som kapten att inte ens har gått ut och sagt något efter detta praktfiasko. Istället får Otto och Fimpen föra talan.. Bedrövligt rent ut sagt.
True. Så jävla less på helvetet. Hade repsekt för honom innan säsongen, hoppas han lämnar nu.

Tycker också att de är skumt att styreslsen inte gått ut i en video än och sagt något. Jävla idioti. Dom får stå för sina jävla misstag.

Jag måste nog försvara Mackan. För det första är han den minst lämpade för kapten-posten. Att erbjuda honom detta uppdrag var det stora misstaget från början. Det är tråkigt för oss fans men Mackan tar jävligt hårt på förluster och det syns i hans spel, över hur besviken han är när det går emot, ingen bra egenskap jag vet. Men att kasta skit på honom tycker jag i detta skede är endast av ren frustration och en ursäkt för att ha något att klaga på.
För nog fan spelar han för skölden, alla kan inte vara bra på allt.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Örebro har redan börjat förstärka - http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ersattare/

Undrar när DIF börjar?
Eller vi kanske ska ha kvar Printz, Holmqvist, M Tjärnkvist.
Kanske ska värva M Håkansson också!?!?!?

Kom igen nu!!!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

sunne skrev:Örebro har redan börjat förstärka - http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ersattare/

Undrar när DIF börjar?

Kom igen nu!!!
Printz säger jag inte nej till dock.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Bjurre skrev:
sunne skrev:Örebro har redan börjat förstärka - http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ersattare/

Undrar när DIF börjar?

Kom igen nu!!!
Varför? Nu kan jag endast spekulera i vad han tjänar, men känslan är att Printz är den spelare i hela laget som gett mest valuta för pengarna.

I mina ögon borde en förlängning med David vara prio 1 sett till hela spelartruppen, men då räknar jag givetvis med att Wesslau inte blir kvar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Edin skrev:
Bjurre skrev:

Undrar när DIF börjar?

Kom igen nu!!!
Varför? Nu kan jag endast spekulera i vad han tjänar, men känslan är att Printz är den spelare i hela laget som gett mest valuta för pengarna.

I mina ögon borde en förlängning med David vara prio 1 sett till hela spelartruppen, men då räknar jag givetvis med att Wesslau inte blir kvar.

Håller med om Printz, men som du säger gör han ett stabilt defensivt jobb och är nog efter Daniel Tjärnqvist den mest attraktiva backen för andra lag att värva. Tippar på att han väljer nån annan klubb.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vore skönt med lite spelskickliga, och snabba backar till nästa säsong. Typ Sondell i rögle. Men nu kommer ju han spela elitserien dock... Men sån spelartyp.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

pulverapa skrev:Vore skönt med lite spelskickliga, och snabba backar till nästa säsong. Typ Sondell i rögle. Men nu kommer ju han spela elitserien dock... Men sån spelartyp.
Tycker ändå att Printz är prio ett på backsidan, beroende på hans lönekrav givetvis. Men jag antar att han är billigare och ger mer valuta för pengarna är D. Tjärnqvist som Edin nämner.

EDIT: Nu har jag inte bra koll på Sondell, men är inte Kyle ett bra exempel på något du efterfrågar? Säg vad man vill, men en sådan spelartyp behöver en massa självförtroende oftast för att prestera.
Senast redigerad av jokohanho den 2012-04-02 14:24:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

''Men om du blir tillfrågad att spela i Djurgården nästa säsong i allsvenskan, gör du det då?
- Ja, absolut.''

-Jimmie Ölvestad
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Sudden skrev:''Men om du blir tillfrågad att spela i Djurgården nästa säsong i allsvenskan, gör du det då?
- Ja, absolut.''

-Jimmie Ölvestad

Det har jag redan tagit för givet!
Källa?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nu skrev väl ändå Bjurre "Printz säger jag inte nej till dock" vilket tolkades precis tvärtom. Nåväl, jag vill väldigt gärna ha kvar David också men frågan är om vi har råd (framförallt inte med alla out-klausuler som lär saknas :lol: ).

Härliga Jimmie, me love u.
Låst