Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Djurgårn »

Busmicke skrev:Nu vill jag inte vara pesimisten i sällskapet, men en rädsla som slog mig när Linkan försvinner är att publiken sviker... Linkan drar en hel del folk till matcherna med sina delikata passningar. Han har ju varit vår största "artist" de senaste åren.
Så om vi ska behålla den lilla "spontanpublik" vi har så måste vi antingen spela dunderbra hockey och bli ett vinnande lag och eller få in en spelare som folket vill se. En "artist"...

Men återigen, vem skulle det vara?

Jag kan nog bara instämma. Känns som att vi måste prestera extremt bra för att inte tappa publik i år om Linkan väljer att gå.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Kanske inte rätt tråd men bra för vidare uppföljning!

Adressen till Marie Hallmans nya:

http://www.hockeymedmariehallman.se/
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Pettson skrev:Och så var det klart...
På nåt sätt en lättnad, nu slipper vi ovissheten och tjafset i media. Bara att acceptera och försöka hitta andra lösningar.

Såg dessutom att Staffan Kronwall kritat på för Calgary Flames.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vilket jävla skämt vår styrelse, värvningsansvariga, ledningen ALLA är. Så fruktansvärt besviken. Lycka till Fredrik i KHL, du förtjänar att hamna i en klubb som kanske är lite mer profesionell och hanterar sina storstjärnor på ett korrekt sätt! All heder åt dig.

Vart fan är gravölen?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Faan, November-ångesten kom tidigt i år :(
Som sagt all heder åt Bremberg som "släng bort" sina kanske bästa 4 hockeyår åt att harva runt kring kval/slutspelssträcken

Ett stort utfält ankare i arslet på värvningsansvariga personer som inte förstått Brembergs värde :x
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Suck ja.... fan va dåligt jag mår helt plötsligt över det här. Förstår inte hur fan de tänker. Man har tagit alldeles för lättvindigt på Linkans betydelse.

- Kära styrelse; lycka till att hitta en spelare som konstant snittar över 50 poäng / säsong för mindre pengar än det Fredrik Bremberg begärde. Ni kommer behöva en hel jävla container med pengar för att ens komma nära.

Jag undrar om vi kommer titta tillbaka på den här dagen, 2:a juli 2009 och säga att det var den dagen vi accelerade den där berömda vandringen mot konkursen...? Hoppas jag har fel men just nu känns det riktigt jävla pissigt.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Några här inne verkar heja på Linkan och inte Djurgårn!!!! Nu skiter vi honom och satsar på unga killer som kämpar hardy hockey!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

bastis7 skrev:Några här inne verkar heja på linkan och inte djurgårn!!!! Nu skiter vi honom och satsar på unga killer som kämpar hardy hockey!!!
Ja just det, men skillnaden var att förra gången vi hade Hardy hade vi ett lag som var riktigt vasst. Har vi någon som ens kan vara i närheten av att kalla sig "stjärna" eller ens "storspelare" eller "poänggörare"? Svar = NEJ.

Jag tror vi kommer se ett lag som åker runt och kämpar som djur men snittar 1 mål / match. Sådan där härligt frejdig ishockey som verkligen den kräsna Stockholmspubliken behöver.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

... dessutom förtjänar Fredrik Bremberg att hyllas vilket inte DIF gör.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har svårt i nuläget att kritisera värvningsansvariga. Alla vi sanna djurgårdare vet att vi inte har en suck att konkurrera med KHL och lönerna där. Linkan hade knappast köpt ett Difbud på 350 -400 tusen när han förmodligen redan visste att han kunde få det fyrdubbla + lite bonusar i light NHL.

Så gråt inte över spilld mjölk. Nu gäller det att ragga några riktiga jäkla järnkaminer som kan offra ett helt jävla tandgarniatyr för att föra djurgården till seger. Visa sammanhållning och spara gnället tills vi vet hela sanningen över vad som sker bakom stängda dörrar :twisted:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Doyle skrev:Har svårt i nuläget att kritisera värvningsansvariga. Alla vi sanna djurgårdare vet att vi inte har en suck att konkurrera med KHL och lönerna där. Linkan hade knappast köpt ett Difbud på 350 -400 tusen när han förmodligen redan visste att han kunde få det fyrdubbla + lite bonusar i light NHL.
Det är just där jag absolut inte håller med. Är helt övertygad om att Linkan hade stannat om man visade sin uppskattning från värvningsansvariga och gav han ett seriöst bud. När han inte fick det så började han så klart kolla sig om efter andra alternativ.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Okidoki

Om du höjer blicken och tittar på "vinhandlaren", Tony Mårtensson + Mange Johansson mfl, de vill ta chansen o tjäna en hacka medan de kan. "Linkan" lär inte vara något undantag. Tyvärr tror jag linkan redan hade bestämt sig för att pröva ny mark denna säsong
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nä, det stämmer så klart eftersom han till slut signade för annan klubb. Men jag är fortfarande helt övertygad om att han hade stannat om det här hade skötts på ett annat sätt. Kändes som det behövde bjudas till så lite för att han skulle bestämt sig för att stanna i ett tidigare skede, just det som gör mig så oerhört jävla besviken.
Låst