Frågetråden
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Re: Sv: Frågetråden
I ett normalt samhälle med marknadsekomi utrotas dåliga bolag, men i sportens värld exkluderas vissa lag från normala sammhällsnormer. Vissa klubbar ska betala polisbeskydd andra lever på robinhoodskatt. Timrå kan ju försöka betala räkningar med goodwill å snegla på Malmö. Spyr...BaronVonDif skrev:Timrå har ju en hockey-vänlig kommun som fyller på med skattepengar när det krisar och det är vi Stockholmare som bidrar till deras verksamhet.Man kan ju tycka att skolor,infrastruktur,äldrevård osv är prio ett. Detta är ju nästan ett fall för Uppdrag granskning.seppuko skrev:Är Timrås elitlicens helt kirrad förresten? Och vad händer om den inte skulle klara sig. Vi kom ju trots allt trea.
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/201 ... -hockeylag
Re: Frågetråden
Jag måste ställa en fråga, som jag hoppas någon vill redogöra för!
Har någon koll på hur backarna "rankas" i dagens läge??
Anses Holm bättre än Lennhammer?
Anses Lidström bättre än Gustafsson? Osv...
Och hur långt efter anses Arnesson vara de här killarna?
Någon som har bra koll på dagens backar?
Väldigt nyfiken bara.
Har någon koll på hur backarna "rankas" i dagens läge??
Anses Holm bättre än Lennhammer?
Anses Lidström bättre än Gustafsson? Osv...
Och hur långt efter anses Arnesson vara de här killarna?
Någon som har bra koll på dagens backar?
Väldigt nyfiken bara.
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Djurgården Hockey på Stadion?
Förr spelade DIF-hockey på Stadion och nu när det blivit poppis med någon utematch per säsong så kunde inte vi fixa en match på Stadion? Man haussar upp det som fan tillsammans med JK så anordnar DIF-hockey en typ "årets match" med en jävla massa folk och snygga tifon. Skulle ju vara kul om vi kunde behålla kopplingen till Stadion även i framtiden nu när fotbollen får så sorgligt lämna. Skulle inte det här kunna vara något?
- SirDIFalot
Re: Djurgården Hockey på Stadion?
Ser inte poängen. Det går ju in fler folk på Globen än på Stadion typ? I alla fall när man tagit bort de tusentals platserna på stadion där man inte ens kommer se isen.Hajduk skrev:Förr spelade DIF-hockey på Stadion och nu när det blivit poppis med någon utematch per säsong så kunde inte vi fixa en match på Stadion? Man haussar upp det som fan tillsammans med JK så anordnar DIF-hockey en typ "årets match" med en jävla massa folk och snygga tifon. Skulle ju vara kul om vi kunde behålla kopplingen till Stadion även i framtiden nu när fotbollen får så sorgligt lämna. Skulle inte det här kunna vara något?
Expert.
- Hajduk
- Kontakt:
Jo men varför spelar man utematcher? För att göra jippon av det. Publicitet, reklamintäkter, tv-sändning. Dessutom så skulle kontakten med Stadion fortsätta och jag tror JK skulle fixa något snyggt med mycket folk och snygga tifon. DIF-Leksand på Stadion vore ju inte dumt.SirDIFalot skrev:Ser inte poängen. Det går ju in fler folk på Globen än på Stadion typ? I alla fall när man tagit bort de tusentals platserna på stadion där man inte ens kommer se isen.Hajduk skrev:Förr spelade DIF-hockey på Stadion och nu när det blivit poppis med någon utematch per säsong så kunde inte vi fixa en match på Stadion? Man haussar upp det som fan tillsammans med JK så anordnar DIF-hockey en typ "årets match" med en jävla massa folk och snygga tifon. Skulle ju vara kul om vi kunde behålla kopplingen till Stadion även i framtiden nu när fotbollen får så sorgligt lämna. Skulle inte det här kunna vara något?

- SirDIFalot
Det känns som en riktig landsortsgrej att tycka att det är kul med utematcher. Jag skulle inte gå i alla fall. Och vi skulle förlora pengar på det intäktsmässigt eftersom det inte skulle gå att ordna 8094 bra platser på Stadion.Hajduk skrev:Jo men varför spelar man utematcher? För att göra jippon av det. Publicitet, reklamintäkter, tv-sändning. Dessutom så skulle kontakten med Stadion fortsätta och jag tror JK skulle fixa något snyggt med mycket folk och snygga tifon. DIF-Leksand på Stadion vore ju inte dumt.SirDIFalot skrev:Ser inte poängen. Det går ju in fler folk på Globen än på Stadion typ? I alla fall när man tagit bort de tusentals platserna på stadion där man inte ens kommer se isen.Hajduk skrev:Förr spelade DIF-hockey på Stadion och nu när det blivit poppis med någon utematch per säsong så kunde inte vi fixa en match på Stadion? Man haussar upp det som fan tillsammans med JK så anordnar DIF-hockey en typ "årets match" med en jävla massa folk och snygga tifon. Skulle ju vara kul om vi kunde behålla kopplingen till Stadion även i framtiden nu när fotbollen får så sorgligt lämna. Skulle inte det här kunna vara något?
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Hockey på Sveriges sämsta arena?Hajduk skrev:Förr spelade DIF-hockey på Stadion och nu när det blivit poppis med någon utematch per säsong så kunde inte vi fixa en match på Stadion? Man haussar upp det som fan tillsammans med JK så anordnar DIF-hockey en typ "årets match" med en jävla massa folk och snygga tifon. Skulle ju vara kul om vi kunde behålla kopplingen till Stadion även i framtiden nu när fotbollen får så sorgligt lämna. Skulle inte det här kunna vara något?
Det är ju svårt nog att se bollen på Stadion (pga en mils avstånd mellan läktare & plan), hur kul blir det då att försöka se en liten gummitrissa?
Näh, sorry, men det där kommer aldrig att hända
Själv tycker jag inte det är ett dugg sorgligt att DIF lämnar Stadion,
Jag kommer iaf gå på många fler fotbollsmatcher efter Arenaflytten (säkert 2-3 per år istället för 0)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
Håller helt med om att ett byta från Stadion till Stockholmsarenan är ett lyft för DIF fotboll. Jag tror att vi kommer ha enormt mycket bättre förutsättningar att locka publik och sponsorer med en riktig fotbollsarena.
Avskaffa tre mot tre.
Om man bokat säsongskort, när får man besked om plats, betalning osv ?
Du får en faktura hemskickad och den kommer när den kommer..Jimpen skrev:Om man bokat säsongskort, när får man besked om plats, betalning osv ?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frågetråden
Jag fick min igår så kansliet jobbar på! Heja Traav!Sjöwall skrev:Du får en faktura hemskickad och den kommer när den kommer..Jimpen skrev:Om man bokat säsongskort, när får man besked om plats, betalning osv ?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låter bra, vill gärna ha min första innan adressändring sker pga flytt. När får man veta om sin plats?
Frågetråden
Om du verkligen undrar, varför kontaktar du inte DIF?Jimpen skrev:Låter bra, vill gärna ha min första innan adressändring sker pga flytt. När får man veta om sin plats?
De arbetar ju av ärenden i okänd ordning allteftersom de kommer in och det är omöjligt för någon utomstående att veta när just ditt blir behandlat.
Maila eller ring Djurgården.
Mejlade men utan svar.
Fick dock bekräftelse idag via mejl så är supernöjd!
Fick dock bekräftelse idag via mejl så är supernöjd!