Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kung Kollar skrev:
Mans91 skrev:Vi har många bra spelare redan som inte tex SSk har. vi har tex: Linkan, Bengan, Otto, jimmie och falk......Det är spelare som kan avgöra matcher på egen hand. Jag tror på Slutspel och kommer aldrig sluta tro det :)

Vi har också bra spelare som inte Ni har å du, Ni har bara EN bra spelare och det är Linkan.
Vad fan har ni da? Robert Carlsson Calle Steen möjligtvis... Enroth?bra ung lovande målvakt. tack vi har Riddarn,Larsson,Owuya.

Sen Otto Ölvestad Bengan Falk, håller mkt högre klass än SSK -JUST NU-
Vi får se sen vad som händer.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Förresten någon som vet hur det är med P.Thoresen?:)
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

stolpskott skrev:Förresten någon som vet hur det är med P.Thoresen?:)
Han kämpar på därborta och gjorde nyligen sitt 4:e NHL mål :D
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Som jag sagt har det jju gått rykten om att det var många finnar som skulle komma över hit nässta sässe??
Varför inte ta 1-2 backar därifrån om det nu skulle vara så??
Mikko Jokela har hyffsat skott när jag sett han spela i tv!! han har också samlat på sig med ganska många poäng!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2674

Teemu Laakso detta är en ung lovande finne som jag tyckte var skitbra när jag såg honnom dock bara en match!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

Matti Kuusisto även denna spelare har hyffsat skott men jag tycker Jokela e bättre då!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7498

Sen detta med Frylen jag tycker detta är en bra back som kan ta Lindmans eller Liwings platts!!
Damgaard skulle jag inte hellre ha något problem emot :wink:
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

På Eliteprospects står det nu att Linus Klasen går till SSK (på rykten).
Inte för att man kanske ska tro på rykten men om jag inte har fel så var han inte på ryktes sidan när han påstods gå till oss?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Har styrelsen blivit helt handlingsförlamade? Varje år pumpar vi folk till NHL, och någon gång måste väl någon vända hem? Jag menar...

M
Tellqvist

B
S. Kronwall
N. Kronwall
J .Oduya (50/50)
D. Tjärnqvist (vände hem under lockout)
M. Ragnarsson (nobbade oss)

F
M .Sundin (vill inte spela här)
M. Czerkawski
N. Ekman
M. Nilson
M. Tjärnqvist
P. Thoresen

...men samtidigt kan vi inte hoppas hela tiden, vi måste fortsätta bygga.
Kom igen nu, DIF! Ryck upp er, styrelsen för helvete!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-04-09 14:23:55, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

DIF_Soldier skrev:Har styrelsen blivit helt handlingsförlamade?
Nej, dom väntar bara på att alla andra lag ska värva klart först...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Håller med! Fan någon gång måste dom komma hem? Staffan Kronwall iaf?Niklas Kronwall skrev typ på för 4år till... Någon som vet med Tjärnqvist?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Pepp91 skrev:
stolpskott skrev:Förresten någon som vet hur det är med P.Thoresen?:)
Han kämpar på därborta och gjorde nyligen sitt 4:e NHL mål :D
haha, skönt för pöjken. :D
Användarvisningsbild
Royen

Daniel

Inlägg av Royen »

stolpskott skrev:Någon som vet med Tjärnqvist?
Hans kontrakt går ut nå. Fikk mesteparten av sesongen i Edmonton ødelagt av sykdom.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

Örebroarn skrev:På Eliteprospects står det nu att Linus Klasen går till SSK (på rykten).
Inte för att man kanske ska tro på rykten men om jag inte har fel så var han inte på ryktes sidan när han påstods gå till oss?
Stämmer, tänkte också på det
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Stockholmshockeyn lever trots allt
Skrivet av sundling 31 mars 2007, klockan 17:51

Och kvalserierysaren går vidare med än mer nerv. Malmö startade serien utmärkt med tre raka segrar och såg ut att ha grejat nytt kontrakt, men självgodheten smög sig innanför tröjorna och plötsligt arbetade man inte lika hårt för en seger. Detta gav Södertälje än mer luft i lungorna när man skulle försöka nå den till synes onåbara elitserieplatsen. Med Strömberg i båset har man en blåslampa som ser till att varje spelare tuggar is och kämpar till varje liten syremolekyl har tömts ur lungorna.

Den jakten och det hårda arbetet har nu givit resultat. Inför sista omgången har man allt i egna händer. Som stockholmare blir man glad att SSK åter igen kliver upp i hockeyns finrum där dom i större utsträckning än Malmö hör hemma (för det gör dom väl?). Percy måste nån gång inse att en massa millar årligen inte räcker mer än till "första hjälpen" då klubben inte har den gedigna hockeykultur som finns i andra klubbar. Som byggmästare måste han veta att ALLT vilar på en stabil grund från vilken man bygger till den höjd grunden maximalt är anpassad för. I Malmö har man lite för högtflygande planer byggda som luftslott utan grund. I hockeyns värld funkar det inte.

Lite lack blir jag att Linköping är framme och snor dom bästa allsvenska killarna som har stockholmsanknytning. Sådana förmågor SKALL hamna i Djurgården! Som jag ser det nu, är det tjänstefel att Linkan skall bli den enda bärande spelaren igen. Så till vida man inte har Mika Hannula kontrakterad och presenterar honom lite senare. Linus Klasén har sen den sista platsen i truppen på forwardsidan, medan vi väntar på TRE backar. Martin Lindman var hyfsad och skulle kunna tänkas på en sista plats in. De andra två måste bli lite mera erfarna och duktiga spelare. Kanske en återvändande Tjärnqvist eller Frylén? Och hur är det nu Daniel Fernholm, NHL, LHC eller Djurgården?

J20 laget vände och vann storstilat hemma med 4-1. Men borta lyckades man inte på fredagen knyta igen säcken. Frölunda kunde vinna med 2-1 för att sedan ta SM-guldet via ytterligare en 2-1 seger på lördagseftermiddagen. Vi hoppas nu att Patric Hörnqvists tröstmål i J20-finalen inte är hans sista innan han kliver över till NHL.

[b]-" Som man sår får man skörda".[/b]

Kanske lite tidigt ute...... :twisted:
http://blogg.aftonbladet.se/11502
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Kung Kollar skrev:
Mans91 skrev:Vi har många bra spelare redan som inte tex SSk har. vi har tex: Linkan, Bengan, Otto, jimmie och falk......Det är spelare som kan avgöra matcher på egen hand. Jag tror på Slutspel och kommer aldrig sluta tro det :)

Vi har också bra spelare som inte Ni har å du, Ni har bara EN bra spelare och det är Linkan.

Säg nån bra spelar ni har då ?
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Jokela ännu en gång riktigt bra back när jag sett han i tv så har han varit het. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2674
Teemu Laakso detta är en ung lovande finne som jag tyckte var skitbra när jag såg honnom dock bara en match!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4417 :wink:

Jag tycker det är välldigt tråkigt om nu klasen går till Södertällje, och om det nu e så tycker jag anntingen vi Ska kontraktera om Thörn på nytt eller försöka få hit Blomdahl.
Detta med Mats Sundin börjjar mer och mer mörkna Ekman tror jag då mer på.
Men ingen har jju dött av att fråga så fortsätt snacka med Sudden på andra sidan pölen och sedan
N,Ekman
M,Nilson
P,Thoresen
M,Tjärnqvist

Ingen har jju sagt att dom vill komma till oss igen men då har klubben iallafall försökt :P
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Peterzon skrev:
Kung Kollar skrev:

Säg nån bra spelar ni har då ?

Linus Videll. För jag räknar hårt med att han stannar.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Skriv svar