Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Visste väl att det fanns ett par grävande journalister på forumet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

kluven till Dick

en otrolig lirare och artist...i sina bästa stunder och total katastrof när humöret inte är på topp och marginalerna tippar över. Han kan egenhändigt avgöra matcher både till vinst och förlust. Om jag får killgissa så har Robban talat sig varm för honom och "hållt honom om ryggen" gentemot JOcke. Tror tyvärr (?) inte en sån "oberäknelig" spelare går in i Jockes ekvation. Han vill kunna beräkna vad han får i 52 omgångar + slutspel. Nån som drar med sig resten av gruppen v a r j e dag. Järnkamin.

sen är han 34. inte lastgammal men statistiskt sett är han past sin prime. Lägg till ett par dåliga knän på det.

Sen kan vi bara spekulera men kan ju faktiskt vara så att han helt enkelt inte ville vara kvar? Eller inte ville vara kvar under dom premisserna vi kunde erbjuda med avseende på lön och träningskrav m.m

Min förhoppning är att kravbilden skruvas upp ett par pinnhål iom Barrys intåg. Inte så säker på att Dick skulle trivas i en sån miljö
intervjun med Barry skrev:Med det klara och tydliga budskapet inleder Barry Smith sin allra första intervju som huvudtränare för Djurgården. Det kommer att handla om att visa vilja, och amerikanen har skrivit på för Stockholms stolthet för att göra just detta.

– Intensiteten måste vara konstant hög, den får aldrig dippa. Det kräver mycket från spelarna.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Jag tänker tvärtom. Om Dick nu valt att tacka nej, så kan det mycket väl vara pga att han inte är motiverad att spela i en klubb där kravställningen senaste säsongerna varit för låg. Han vill vinna och vet vad som krävs.
Att då som 34-åring satsa vidare i en klubb som inte satsar för att vinna kändes kanske inte rätt.

Att snacka om att vilja vinna är en sak. Att verkligen gå för det något helt annat.
Klart en vinnare som Dick känner av det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

m0ng00se skrev: 2021-04-23 07:14:38 kluven till Dick

en otrolig lirare och artist...i sina bästa stunder och total katastrof när humöret inte är på topp och marginalerna tippar över. Han kan egenhändigt avgöra matcher både till vinst och förlust. Om jag får killgissa så har Robban talat sig varm för honom och "hållt honom om ryggen" gentemot JOcke. Tror tyvärr (?) inte en sån "oberäknelig" spelare går in i Jockes ekvation. Han vill kunna beräkna vad han får i 52 omgångar + slutspel. Nån som drar med sig resten av gruppen v a r j e dag. Järnkamin.

sen är han 34. inte lastgammal men statistiskt sett är han past sin prime. Lägg till ett par dåliga knän på det.

Sen kan vi bara spekulera men kan ju faktiskt vara så att han helt enkelt inte ville vara kvar? Eller inte ville vara kvar under dom premisserna vi kunde erbjuda med avseende på lön och träningskrav m.m

Min förhoppning är att kravbilden skruvas upp ett par pinnhål iom Barrys intåg. Inte så säker på att Dick skulle trivas i en sån miljö
intervjun med Barry skrev:Med det klara och tydliga budskapet inleder Barry Smith sin allra första intervju som huvudtränare för Djurgården. Det kommer att handla om att visa vilja, och amerikanen har skrivit på för Stockholms stolthet för att göra just detta.

– Intensiteten måste vara konstant hög, den får aldrig dippa. Det kräver mycket från spelarna.
Delar dina tankar, känns inte självklart åt något håll, varken självklar förlängning eller ett Tack och Hej.

Men Dicks "Zlatan deal" -Börja-Säsongen-När-Du-vill kan ha varit en av bitarna som inte passar in i Barry/Jockes tänk.
Jag väljer att att inte såga, inte just nu, hoppas att bilden kommer klarna längre fram.

Men visst fan kommer jag sakna #31 :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-23 07:23:57 Jag tänker tvärtom. Om Dick nu valt att tacka nej, så kan det mycket väl vara pga att han inte är motiverad att spela i en klubb där kravställningen senaste säsongerna varit för låg. Han vill vinna och vet vad som krävs.
Att då som 34-åring satsa vidare i en klubb som inte satsar för att vinna kändes kanske inte rätt.

Att snacka om att vilja vinna är en sak. Att verkligen gå för det något helt annat.
Jag ser det som en process som det så vackert heter. Jag ser det som en trappa där man på toppen vinner ett sm-guld. man måste gå uppför varje steg. stå och stampa på nått steg ibland, kanske tom ta nått steg bakåt (covid-säson) innan man sakta sakta segar sig upp mot toppen av trappan. Sen när man väl är där så gäller det att hålla sig kvar. Det här är ingenting man gör på en pisskvart. det här är många års kontinuerligt slit. en grundfilosofi i klubben, en grundmentalitet. en järnkaminanda. det ska sätta sig från barnsben och genomsyra hela föreningen. spelare (som ex Dick) är "bara" brickor i det kontinuerliga pusslet som läggs hela tiden. Har vi järnkamin-DIF:are som är uppväxta och slussats vidare i systemet, gjort avtryck (Lillfimp), trivts, flugit ut och provat vingarna (NHL/KHL/annat) och sen kommer tillbaka och direkt acklimatiserar sig och känner sig hemma så har vi ett kretslopp med stomspelare som över tid borde vara vägvinnande.

Så tror jag tanken är i föreningen iallafall.

Måste ha varit lättare på Tumbas tid när en spelare spelade i samma klubb år ut och år in. Hade man ett bra lag så hade man ett bra lag ett gäng år framåt och dom som kom in underifrån "indoktrinerades" hela tiden av samma spelare att det här är det vi gör för att vinna.

Det enda jag kan tycka (och som man hör många äldre och många scouter och andra prata om) är att dagens unga är så jäkla tarv på att det ska gå så jäkla fort framåt/uppåt hela tiden. nästa lag, nästa högre serie, nästa utvecklingsfas, nästa dollarbunt.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

ciirree

Inlägg av ciirree »

Linus Arnesson överens med oss enligt Hockeynews.

Edit. Tvåa på den.
Hoppas att det stämmer.

Bengtsson-Alsing
Gragnani-Nilsson
Högström-Arnesson
Ekberg

Ge mig.
Räknar med att Nardella såklart spelar i Nordamerika nästa säsong.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Fick en känsla angående Arnesson när FBK gick ut och sa att han lämnar, att han säkert skulle kunna vara klar, eller åtminstone högaktuell för oss nästa säsong. Han tickar i alla boxar för våran värvningsvision och vore en klockren ersättare till Pettersson. Hoppas det stämmer
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Minns att jag saknade Arnesson väldigt mycket säsongen efter han stack. Välkommen tillbaka utan tvekan
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Manijock

Inlägg av Manijock »

Men vänta nu... Arnesson och Ingman klara? Jobbas på Gragnani och Alsing? Börjar bli mycket backar.

Högström
Bengtsson
Ekberg
Nilsson
Alsing
Arnesson
Ingman
Gragnani

8 Backar isåfall? Hoppas inte det står mellan Gragnani och Alsing bara. Vore katastrof! Bägge ska in och sen ska det stå mellan Arnesson och Ingman. Där den första borde gå före med hästlängder.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Manijock skrev: 2021-04-23 11:51:48 Men vänta nu... Arnesson och Ingman klara? Jobbas på Gragnani och Alsing? Börjar bli mycket backar.

Högström
Bengtsson
Ekberg
Nilsson
Alsing
Arnesson
Ingman
Gragnani

8 Backar isåfall? Hoppas inte det står mellan Gragnani och Alsing bara. Vore katastrof! Bägge ska in och sen ska det stå mellan Arnesson och Ingman. Där den första borde gå före med hästlängder.
Ingman borde vara en NoNo men eftersom Jocke tycker om att göra en Jocke så blir det väl ändå Brunsås sjunde back...
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-04-23 11:51:48 Men vänta nu... Arnesson och Ingman klara? Jobbas på Gragnani och Alsing? Börjar bli mycket backar.

Högström
Bengtsson
Ekberg
Nilsson
Alsing
Arnesson
Ingman
Gragnani

Jobbas nog lite samtidigt på flera. Om vi får in Alsing kanske Gragnani skrivs av eller tvärtom. Möjligen att spetsa med Gragnani senare på artistkontrakt. Åtta backar bör vi ha men den åttonde bör nog vara en billig juniorback som Brännstam som kan lånas ut.

Tänker lite så här:
Ut-In
Nardella-Alsing(eller Gragnani)
Jeppe-Ingman
Norell-Arnesson
Björnfot/Gragnani-Bengtsson
Simon J-Brännstam

Jag tror det blir för dyrt med både Alsing och Gragnani över hela säsongen om nu Arnesson också ska in.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-23 12:12:16

Högström
Bengtsson
Ekberg
Nilsson
Alsing
Arnesson
Ingman
Gragnani

Ingman borde vara en NoNo men eftersom Jocke tycker om att göra en Jocke så blir det väl ändå Brunsås sjunde back...
JE (även vissa här inne) ser väl en "Alsing-resa" i Ingman, själv tycker jag att det är ett väldigt osäkert kort. Eftersom backsidan var svag den här säsongen tycker jag att det märkligt att JE återigen chansar på den.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

m0ng00se skrev: 2021-04-23 08:39:37
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-23 07:23:57 Jag tänker tvärtom. Om Dick nu valt att tacka nej, så kan det mycket väl vara pga att han inte är motiverad att spela i en klubb där kravställningen senaste säsongerna varit för låg. Han vill vinna och vet vad som krävs.

Jag ser det som en process som det så vackert heter. Jag ser det som en trappa där man på toppen vinner ett sm-guld. man måste gå uppför varje steg. stå och stampa på nått steg ibland, kanske tom ta nått steg bakåt (covid-säson) innan man sakta sakta segar sig upp mot toppen av trappan. Sen när man väl är där så gäller det att hålla sig kvar. Det här är ingenting man gör på en pisskvart. det här är många års kontinuerligt slit. en grundfilosofi i klubben, en grundmentalitet. en järnkaminanda. det ska sätta sig från barnsben och genomsyra hela föreningen. spelare (som ex Dick) är "bara" brickor i det kontinuerliga pusslet som läggs hela tiden. Har vi järnkamin-DIF:are som är uppväxta och slussats vidare i systemet, gjort avtryck (Lillfimp), trivts, flugit ut och provat vingarna (NHL/KHL/annat) och sen kommer tillbaka och direkt acklimatiserar sig och känner sig hemma så har vi ett kretslopp med stomspelare som över tid borde vara vägvinnande.

Så tror jag tanken är i föreningen iallafall.

Måste ha varit lättare på Tumbas tid när en spelare spelade i samma klubb år ut och år in. Hade man ett bra lag så hade man ett bra lag ett gäng år framåt och dom som kom in underifrån "indoktrinerades" hela tiden av samma spelare att det här är det vi gör för att vinna.

Det enda jag kan tycka (och som man hör många äldre och många scouter och andra prata om) är att dagens unga är så jäkla tarv på att det ska gå så jäkla fort framåt/uppåt hela tiden. nästa lag, nästa högre serie, nästa utvecklingsfas, nästa dollarbunt.
Av de lag som nu spelar semifinal låg väl de flesta i Allsvenskan tillsammans med oss. Växjö har varit i toppen länge. Saik prenumererad på finaler ett tag. Rögle har aldrig tidigare vunnit.
Det jag vill säga är att det inte behöver byggas upp över så lång tid. Man behöver däremot få in rätt folk, då kan du nå framgång över tid. DIF har varit i SHL nog länge för att inte kunna skylla på tidsaspekten.
Vi får väl helt enkelt se vad Barry kan göra. Klart är att kravställningarna i klubben varit för låga. Vi har inte klarat av att vara konsekventa. Höga toppar och djupa dalar.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Kul med Arnesson, känns som en bra värvning. Men Ingman, är det någon annan än MadHawk som sagt att han är klar för oss? Dessutom var detta väldigt längesedan. Samt att Jocke har dementerat detta i en podd.

Angående Dick så hade jag inte haft några problem med en förlängning, men förstår att man väljer att gå skilda vägar. Det finns nog ingen i hela hockey Sverige som kan analysera Dick fullt ut som spelare. Om han hjälper eller stjälper för ett lag, om han blir bättre eller sämre av att snacka med domaren. Dick är en karaktär och en profil, antigen älskar man eller hatar man honom, han är aldrig osynlig. Jag kommer sakna honom och har en liten förhoppning att han kommer in i november råtaggad när det är lite publik på matcherna igen och får vinna sitt tredje SM-guld. Om inte så får man tacka honom för alla minnen, en favorit helt klart.
Låst