Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Malmö har valt tränare, Peter Andersson, och nu bör det dra ihop sig om Alvarez stannar eller inte.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bye bye Alvarez är känslan om det var det det hängde på.
Kom igen nu Jocke. Ge oss lite goda nyheter! 

Alltid Oavsett Djurgårdens IF
Vi kan erbjuda Alvarez en plats i tredjekedjan, Malmö kan nog ge honom plats i andrakedjan... Där har vi ytterligare en faktor att tänka på.
Malmö är säkert villiga att betala extra för att få hem en Malmöit också.pulverapa skrev:Vi kan erbjuda Alvarez en plats i tredjekedjan, Malmö kan nog ge honom plats i andrakedjan... Där har vi ytterligare en faktor att tänka på.
Fan kan inte bara Zackrisson komma till oss, han har ju sin bror här ju, iof bara som tränare i J20 men ändå=)
kanske kan masttias påverka honom lite iaf=)
önsketänkande och långsökt men vore så grymt
kanske kan masttias påverka honom lite iaf=)
önsketänkande och långsökt men vore så grymt
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror ändå inte just den faktorn påverkar särskilt mycket. Man får den istid man förtjänar och skillnaden mellan andra och tredje är rätt liten.pulverapa skrev:Vi kan erbjuda Alvarez en plats i tredjekedjan, Malmö kan nog ge honom plats i andrakedjan... Där har vi ytterligare en faktor att tänka på.
Däremot tror jag att Alvarez skulle kunna överväga att stanna ifall Jocke kan ställa ett slagkraftigt lag på planen. Så skulle Alvarez tacka ja till oss skulle jag ta den nyheten med en stor förhoppning förutom att vi också skulle få en bra spelare till i laget. Jocke lär ju kunna vara mer frispråkig med Alvarez än med oss andra över vad som är på gång in.
Är rätt säker på att vi kommer få en del glada besked inom kort. Kanske en liknande presentation som ifjol där både nyförvärv och sportchefer ger sin syn på kommande säsong. Var väl Sallinen, Press och Hultström som presenterades samtidigt då?
Innan vi presenterar ett gäng nyförvärv är det svårt att sia om hur bra vi kan komma att bli.
Men som en del förlorade spelare uppträdde i slutspelet så är de långt ifrån oersättliga.
Är glad att vår kanske bästa forward där, Brodin, blir kvar. Han hade varit ett tyngre tapp än Sörensen i mina ögon. En frisk Norman in mot en halvskadad Thore vore exempelvis inget stort nedköp. Arell kan nog fylla Holms lucka. Sallinens spel under våren kan nog Johansson leverera likvärdigt. Osv
Så, bara invänta Jockes besked.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
har för mig matt presenterades ocksåBOMBOM BOUCHARD skrev:Tror ändå inte just den faktorn påverkar särskilt mycket. Man får den istid man förtjänar och skillnaden mellan andra och tredje är rätt liten.pulverapa skrev:Vi kan erbjuda Alvarez en plats i tredjekedjan, Malmö kan nog ge honom plats i andrakedjan... Där har vi ytterligare en faktor att tänka på.
Däremot tror jag att Alvarez skulle kunna överväga att stanna ifall Jocke kan ställa ett slagkraftigt lag på planen. Så skulle Alvarez tacka ja till oss skulle jag ta den nyheten med en stor förhoppning förutom att vi också skulle få en bra spelare till i laget. Jocke lär ju kunna vara mer frispråkig med Alvarez än med oss andra över vad som är på gång in.
Är rätt säker på att vi kommer få en del glada besked inom kort. Kanske en liknande presentation som ifjol där både nyförvärv och sportchefer ger sin syn på kommande säsong. Var väl Sallinen, Press och Hultström som presenterades samtidigt då?
Innan vi presenterar ett gäng nyförvärv är det svårt att sia om hur bra vi kan komma att bli.
Men som en del förlorade spelare uppträdde i slutspelet så är de långt ifrån oersättliga.
Är glad att vår kanske bästa forward där, Brodin, blir kvar. Han hade varit ett tyngre tapp än Sörensen i mina ögon. En frisk Norman in mot en halvskadad Thore vore exempelvis inget stort nedköp. Arell kan nog fylla Holms lucka. Sallinens spel under våren kan nog Johansson leverera likvärdigt. Osv
Så, bara invänta Jockes besked.
Stämmer. Det var en pressträff den 9:e April.johan_80 skrev:har för mig matt presenterades också
Press, Hultström, Sallinen och Matt presenterades. I den ordningen.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Läste en intervju med Zackrisson som Norran gjorde med han förra året och där säger han att han har ett hus i Sigtuna sen 2 år tillbaka.
-
Alvarez har fler bud en bara Malmö och DIF så är nog upp till Jocke och vilken roll de vill ge honom också.
Blir väl som med Högström när det gäller Alvarez, han pushade ju DIF lite att vi skulle "visa att vi ville behålla honom" men fick inte det gensvar (cash?) han förväntade sig och började därför tidigt leta nytt. Sen gjorde det väl inget negativt att han ca 4-dubblade sin lön i Moskva än hos oss. (Ska dock påpekas att det är bara DIF som gäller för honom om han kommer hem igen)
Blir nog som sagt samma visa här, Alvarez vill ha mer stålar och säker satsning på honom och vi är nog rätt vaga/avvaktande (som vanligt) med sånt. Så han lär dra, kan sätta rätt mycket på det.
Blir nog som sagt samma visa här, Alvarez vill ha mer stålar och säker satsning på honom och vi är nog rätt vaga/avvaktande (som vanligt) med sånt. Så han lär dra, kan sätta rätt mycket på det.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag tror Madhawk skrev sist att det står mellan Djurgården och Malmö nu.Benjamin L. Willard skrev:Alvarez har fler bud en bara Malmö och DIF så är nog upp till Jocke och vilken roll de vill ge honom också.
-
Erik Hanses kommer inte få förlängt i saik och är ett riktigt bra alternativ istället för Reiderborn. Hoppas verkligen Jocke är intresserad!
Nog sjutton borde väl Alvarez och Ljungh tillsammans ?? kunna utgöra en bra lina 2 nästa säsong?