Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:Många (alla) negativa tyckare här är negativa utan relevant och sann fakta. Så otroligt svenskt. Så tragiskt.

Vet du inte hur det gick till? Ta reda på det och sen, med rätt fakta kan du argumentera för att det är si eller så.

Börja med att läsa Marie Hallmans senaste artikel. Den ger er mycket.
Hockey med Marie Hallman

Så.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Jag tycker fortfarande att han har fått sin "chans". Ett mycket bra bud på allsvensk nivå med 70k/mån. Speciellt för någon som säger sig älska sin klubb.
Jösses...

1. Otto fick bud, kontrade, som alla andra gjorde. Svaret kom ca 2 månader senare. Otroligt sent och det kan aldrig kallas förhandling.

2. Ingen förhanding betyder ju att Otto inte kunnat ens diskutera ett kontrakt.

Det har inte skett en bra förhandling och faktan ger inte utrymme för den åsikt du ger uttryck för då det resonemanget kräver att en förhandling ägt rum.

Varför ens kontra ett bud på 70k per månad från första början? För att "alla andra gör det" eller? Det är ju ett mycket bra bud från en klubb på allsvensk nivå? Varför tycker han att han behöver mer pengar?
Standard. Killen har säkert gjort samma procedur i 15 år. Du får ett förslag, utgår från att motparten gått ut lägre än de kan tänka sig att gå, och kontrar därför med ett motbud. Det finns inet fel i det. Krångel uppstår när förhandlingen uteblir.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Rattlehead skrev:Jag tänker inte citera någon längre. Jag har fått nog! Jag skulle aldrig reggat mig här. Jävla klubb för inbördes beundran. Fy fan att man alltid ska få på nöten. Ingenting inom DIF sköts på rätt sätt idag. Fy fan om det är så här Kristofer Ottossons karriär ska sluta. Fy fan för er som skiter ur munnen dagligen. Ni äcklar mig. DIF hockey är ta mig fan i Hockeyallsvenskan och ni skiter på en ikon som Kristofer Ottosson. Aldrig mer detta forum!
vi e de intlektuella!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

DifAlot: Jag hoppas att Otto blir kvar men Otto är ju absolut inte den första spelaren i världshistorien som inte kontrat på ett bud med ett motbud. Samma sak har säkert hänt i Linkans och Ölvestads förhandlingar.

Nu kom inget svar på budet (Otto säger sig ha mailat, ringt "20 gånger"). Kanske för att han inte hade agent, kanske för att budget tog slut, kanske för att han var lågt prioriterad.

Ottos förhandling fick nyhetsvärde bara pga av fans insamlingen (som jag deltagit i och stödjer) och vips lyckades Ros dra upp detaljerna i förhandlingarna i media. Samma förfarande/detaljer som hänt tusen gånger förr.

Men eftersom skiten flöt upp och insamlingen gav nyhetsvärde, eftersom Otto verkat stått sist i kön och att han inte drog (lex Tjärna) så uppstod den här cirkusen.

Ros verkar ha haft en del substans och dålig koll på mycket annat. Men han vet uppenbarligen hur man skapar publicitet.

Min poäng är att Ölvestad skulle förmodligen kunnat utmålas som girigbuk på samma grunder som Otto - om detaljerna i hans förhandlingar och kontrakts villkor delvis skulle bli publicerade av tex Ros.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Rattlehead skrev:Jag tänker inte citera någon längre. Jag har fått nog! Jag skulle aldrig reggat mig här. Jävla klubb för inbördes beundran. Fy fan att man alltid ska få på nöten. Ingenting inom DIF sköts på rätt sätt idag. Fy fan om det är så här Kristofer Ottossons karriär ska sluta. Fy fan för er som skiter ur munnen dagligen. Ni äcklar mig. DIF hockey är ta mig fan i Hockeyallsvenskan och ni skiter på en ikon som Kristofer Ottosson. Aldrig mer detta forum!
Ja fyfan för att ha samlat in 400.000 kr till Ottosson. Vidrigt! Eller...?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev: Standard. Killen har säkert gjort samma procedur i 15 år. Du får ett förslag, utgår från att motparten gått ut lägre än de kan tänka sig att gå, och kontrar därför med ett motbud. Det finns inet fel i det. Krångel uppstår när förhandlingen uteblir.

Standard... Jahapp. Jag tycker fortfarande att Otto kunde ha bortsett från "standard-procedur" i det här prekära läget. Ärligt talat, tror du att Fimpen eller Jimmie kom med ett motbud?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev: Standard. Killen har säkert gjort samma procedur i 15 år. Du får ett förslag, utgår från att motparten gått ut lägre än de kan tänka sig att gå, och kontrar därför med ett motbud. Det finns inet fel i det. Krångel uppstår när förhandlingen uteblir.

Standard... Jahapp. Jag tycker fortfarande att Otto kunde ha bortsett från "standard-procedur" i det här prekära läget. Ärligt talat, tror du att Fimpen eller Jimmie kom med ett motbud?
Har ingen aning men tolkar det som att alla spelare med agent har gått den rundan. Fått bud. Kontrat och mötts på vägen.

Tror inte att Otto förutsåg att hans förslag skulle ta två månader att svara på. Det har han tydligen fått en ursäkt för.

Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Morrison: Nej men deras agenter gjorde det säkert. Men finns inget nyhetsvärde i det...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fricke skrev:DifAlot: Jag hoppas att Otto blir kvar men Otto är ju absolut inte den första spelaren i världshistorien som inte kontrat på ett bud med ett motbud. Samma sak har säkert hänt i Linkans och Ölvestads förhandlingar.

Nu kom inget svar på budet (Otto säger sig ha mailat, ringt "20 gånger"). Kanske för att han inte hade agent, kanske för att budget tog slut, kanske för att han var lågt prioriterad.

Ottos förhandling fick nyhetsvärde bara pga av fans insamlingen (som jag deltagit i och stödjer) och vips lyckades Ros dra upp detaljerna i förhandlingarna i media. Samma förfarande/detaljer som hänt tusen gånger förr.

Men eftersom skiten flöt upp och insamlingen gav nyhetsvärde, eftersom Otto verkat stått sist i kön och att han inte drog (lex Tjärna) så uppstod den här cirkusen.

Ros verkar ha haft en del substans och dålig koll på mycket annat. Men han vet uppenbarligen hur man skapar publicitet.

Min poäng är att Ölvestad skulle förmodligen kunnat utmålas som girigbuk på samma grunder som Otto - om detaljerna i hans förhandlingar och kontrakts villkor delvis skulle bli publicerade av tex Ros.
Det är väldigt svårt att spekulera i varför DIF inte kontrade Ottos bud direkt.

En teori som jag har är att man förmodligen ville lösa kontrakten med de fem spelarna man ville ha kvar som stomme väldigt snabbt. Och sedan gå ut på den fria marknaden med resten av budgeten. Ölvestad och Fimpen signade ganska snabbt. DT, Mackan och Otto gjorde det inte. Därför lade Challe dom "på is" när han skulle ut på marknaden för att få in spelare som Granath, Lidström, Linkan etc... Han kan ju inte "spara" hur mycket utrymme i budgeten som helst för DT, Mackan och Otto och därmed välja sämre spelare och sedan visar det sig att DT och Mackan drar? Därför lades dom på is. DT och Mackan signade för andra lag efter ett tag. Otto blev kvar men lågprioriterad. Två månader senare. När Challe var i stort sett färdig med den fria marknaden så kunde han lägga ett bud på Otto igen. Det som fanns kvar. Som uppenbarligen inte räckte. Men hela den här soppan är väldigt svår att spekulera i. Eftersom Ottosson hade bättre betalt än både Fimpen och Jimmie måste han nog i alla fall förstå att han inte kan kräva samma procentuella sänkning. Klart att de dyraste spelarna måste gå ner lite mer.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:

Har ingen aning men tolkar det som att alla spelare med agent har gått den rundan. Fått bud. Kontrat och mötts på vägen.

Tror inte att Otto förutsåg att hans förslag skulle ta två månader att svara på. Det har han tydligen fått en ursäkt för.

Ottos "synd" är att inte ha agent. Tycker lagen ska ta hand om de agentlösa först, så att agenterna får jobba för sina pengar. De utan agent borde premieras!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Otto kan väl knappast vara den enda spelaren utan agent? Har Fimpen och Jimmie agenter? Kanske i Jimmies fall. Högst tveksamt i Fimpens.

Att DT och Mackan satt med agenter efter deras proffskarriärer är väl ganska förståeligt dock. Men trotjänarna som varit här i flera år har ju inte varit i behov av någon agent som tar 10% av ens lön.
Expert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Fricke skrev:DifAlot: Jag hoppas att Otto blir kvar men Otto är ju absolut inte den första spelaren i världshistorien som inte kontrat på ett bud med ett motbud. Samma sak har säkert hänt i Linkans och Ölvestads förhandlingar.

Mycket bra skrivet!!
Magnutz

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Otto kan väl knappast vara den enda spelaren utan agent? Har Fimpen och Jimmie agenter? Kanske i Jimmies fall. Högst tveksamt i Fimpens.

Att DT och Mackan satt med agenter efter deras proffskarriärer är väl ganska förståeligt dock. Men trotjänarna som varit här i flera år har ju inte varit i behov av någon agent som tar 10% av ens lön.
Spekulationer. Klart är att Ottos förhandling ignorerades i 2månader. Inte ok och en av anledningarna vi är där vi är idag. Nu hoppas jag att veckans insatser ger mer pengar. Kommer göra min del imorgon.

Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

SirDIFalot skrev:Otto kan väl knappast vara den enda spelaren utan agent? Har Fimpen och Jimmie agenter? Kanske i Jimmies fall. Högst tveksamt i Fimpens.

Alla har agenter. Ottosson är ett ovanligt undantag. Och så här i efterhand ångrar sig förmodligen Otto att han inte hade en - tog ursprungsbudet och slapp den är cirkusen...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:

Spekulationer. Klart är att Ottos förhandling ignorerades i 2månader. Inte ok och en av anledningarna vi är där vi är idag. Nu hoppas jag att veckans insatser ger mer pengar. Kommer göra min del imorgon.

Klart är även att Otto nobbade ett mycket bra bud från Djurgården. Är det "ok"? I det här läget?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Fricke »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:

Klart är även att Otto nobbade ett mycket bra bud från Djurgården. Är det "ok"? I det här läget?
Nej det är inte klart. Tror du Linkan tog första bästa bud? Jag kan nästan garantera att till och med Ölvestad förhandlade sitt kontrakt.

Jag misstänker att det är det här, - att DIF aldrig kom tillbaka efter Ottos kontring, som ligger till grund för Ros spekulationer i att "Challe inte vill ha Otto egentligen". Men varför skulle Challe i så fall lämnat 70-lax budet?
Skriv svar