Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:http://estat.hockeyligan.se/c/LSpectato ... px?LId=250
Elitseriesiffror förvisso.

Men kan någon förklara varför fredagsmatcher är så dåligt?

Utan att komma med dängan "Man har aldrig spelat hockey på fredagar tidigare"
Har ju sagt det flertal gånger; många är trötta och vill hem till familjen efter en jävligt lång och tuff arbetsvecka. Fredagar är dock bättre än söndagar.
Ok, men det är mest folk på fredagar med rätt god marginal. Svårt att snacka bort då.

Jag har ingen dag jag föredrar mer än den andra alls. Så jag är kanske fel person i en sån här diskussion.
Sen är det väl ändå så att många yngre (nu pratar jag om Stockholm, Aik kan vi räkna bort för de har ändå ingen publik) väljer att gå ut på fredagar och då kanske man inte vill vänta till efter match...?

I många bondhålor ute på vischan så är Hockey det enda som finns att sysselsätta sig med, således de fina siffrorna för fredagar.
Tvärtom tror jag. Brukar vara en populär förfest-grej. Den känslan får jag när jag pratar med folk i min ålder.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:http://estat.hockeyligan.se/c/LSpectato ... px?LId=250
Elitseriesiffror förvisso.

Men kan någon förklara varför fredagsmatcher är så dåligt?

Utan att komma med dängan "Man har aldrig spelat hockey på fredagar tidigare"
Har ju sagt det flertal gånger; många är trötta och vill hem till familjen efter en jävligt lång och tuff arbetsvecka. Fredagar är dock bättre än söndagar.
Ok, men det är mest folk på fredagar med rätt god marginal. Svårt att snacka bort då.

Jag har ingen dag jag föredrar mer än den andra alls. Så jag är kanske fel person i en sån här diskussion.
Sen är det väl ändå så att många yngre (nu pratar jag om Stockholm, Aik kan vi räkna bort för de har ändå ingen publik) väljer att gå ut på fredagar och då kanske man inte vill vänta till efter match...?

I många bondhålor ute på vischan så är Hockey det enda som finns att sysselsätta sig med, således de fina siffrorna för fredagar.
Tvärtom tror jag. Brukar vara en populär förfest-grej. Den känslan får jag när jag pratar med folk i min ålder.
Är det verkligen så? Beror väl på umgänget förvisso.... många tror jag viker sig för hockey för att kanske inte alla i bekantskapskretsen är intresserade, och väljer då att "förfesta" på annat håll.

Aja, skit samma. Mot Mora nästa fredag kommer vi ha rätt bra med folk alldeles oavsett; efter löning samt över en vecka sen senaste hemmamatchen samt förhoppningsvis ett bra resultat med oss från SSK. ;)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jämfört med Söndagar så är alla andra dagar bra....
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med. Söndagar är inte en hockeydag.
Avskaffa tre mot tre.
Staten

Inlägg av Staten »

-daniel- skrev:
Haha lägg av nu, vilket skitsnack :lol:

Jag tycker fredagar är en ypperlig dag att spela hockey på. Matchen är ju, oftast, slut 21.15 typ dessutom.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Staten skrev:
-daniel- skrev:

Jag tycker fredagar är en ypperlig dag att spela hockey på. Matchen är ju, oftast, slut 21.15 typ dessutom.
Ja, 21.20 är väl snitt-tiden för när matcher tar slut, om de inte går till förlängning. 21.40 senast, och då är fredagskvällen ännu ung, och de flesta ska inte upp och jobba dagen efter heller. :-)
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Spännande inför kvällens matcher. Om Gud vill (eller vem det nu är som bestämmer...) så ligger vi fortfarande tre poäng före västerås och en poäng efter karlskoga. Om karlskoga inte tar bara trepoängare resten av matchserien så har vi en tredjeplats i egna händer. Mycket målskillnad att ta igen, men det är upp till oss själva!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Staten skrev:
-daniel- skrev:
Jag skiter högaktingsfullt i vad du tycker, tror det ligger en hel del sanning i ovanstående (även om det såklart var en överdrift).
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Leksands magiska pengaträd fortsätter producera. Nu har man lånat in Oscar Alsenfelt ifrån Modo för resten av säsongen. Även om det rör sig om ett lån så blir affären knappast helt gratis för Leksand.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Edin skrev:Leksands magiska pengaträd fortsätter producera. Nu har man lånat in Oscar Alsenfelt ifrån Modo för resten av säsongen. Även om det rör sig om ett lån så blir affären knappast helt gratis för Leksand.
De hävdar att detta bekostad av en "extern finansiär som vill vara anonym", vilket brukar vara kodord för mörkläggning.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Går Leksand upp i Elitserien borde laget/lagen som drabbas stämma skiten ur hockeyförbundet. En ren skandal.

Oavsett externa medel borde de släppa spelare i det här läget, inte ta in killar. Spela med juniorlaget och hoppas på att de inte bli utskickade.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

OM Leksand går upp till Elitserien kan tredjeplatsen i kvalserien bli viktig. Om det görs en bedömning efter säsongen som visar att Leksand inte klarar ekonomin borde inte klubben bli uppflyttad och då borde rimligtvis lag 3 i kvalserien erbjudas Elitserieplatsen. Bara en tanke.
Avgå Jocke.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Man får ju en herrans massa pengar om man kvalificerar sig för Elitserien i och med TV-avtalet så det räddar nog Leksand.

Kan bli en modell att testa. Köp in ett lag du inte har råd med, låt staten pröjsa och hoppas sen på resultat så att nya pengar kommer in.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hur tusan skall man formera laget tycker ni? Vart petar man in Guter. Det är ett litet dilemma. Om vi räknar med att Linkan & Kalus är tillbaka inom kort och innan Guter-värvningen hade jag formerat laget såhär:

Jimmie - Johner - Linkan
Kalus kan få ta Jimmies plats om det inte fungerar, men håller helt enkelt Jimmie som en bättre hockeyspelare än Kalus och en som verkligen skapar mer ytor till sina medspelare.

Wennberg - Otto - Åberg
Trist att sära på vår i särklass bästa lina senaste matcherna...

Kalus - Ljungh - Sörensen
Hyfsad fart och finess, hårt jobbande center i Ljungh (som jag personligen tycker har tagit för sig mer senaste tiden).

Tim - Honken - Hank
Klickar helt klart.

Vart skall han in?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Hur tusan skall man formera laget tycker ni? Vart petar man in Guter. Det är ett litet dilemma. Om vi räknar med att Linkan & Kalus är tillbaka inom kort och innan Guter-värvningen hade jag formerat laget såhär:

Jimmie - Johner - Linkan
Kalus kan få ta Jimmies plats om det inte fungerar, men håller helt enkelt Jimmie som en bättre hockeyspelare än Kalus och en som verkligen skapar mer ytor till sina medspelare.

Wennberg - Otto - Åberg
Trist att sära på vår i särklass bästa lina senaste matcherna...

Kalus - Ljungh - Sörensen
Hyfsad fart och finess, hårt jobbande center i Ljungh (som jag personligen tycker har tagit för sig mer senaste tiden).

Tim - Honken - Hank
Klickar helt klart.

Vart skall han in?
Vi räknar nog med att alltid ha minst en skada. Om inte? Ljungh vilar. Wennberg går in som center.

Men allvarligt vi behöver den där backen. Samtidigt vet jag inte om jag vill att vi äventyrar ekonomin ännu mer?
Expert.
Skriv svar