android skrev:Mäklaren skrev:Det verkar som att även Rönnberg klarar sig utan NHL-skottet som har gjort fyra mål på 26 matcher...
Nu får du allt försöka hitta tillbaka till lite finess i det du skriver igen. Låt Jockmaniac sköta ovanstående istället.
Pontus har inte levt upp till dom högt ställda förväntningar som fanns på honom inför säsongen, han ligger dock sexa i våran poängliga trots varierande istid. Sedan måste man väl se mot konkurrensen också. Hur många juniorforwards från Sverige är komplette spelare idag? Kanske 4-5 stycken. Resten har styrkor och svagheter, precis som Åberg. Det är fem forwards som gjort fler mål än Pontus i seniorsammanhang i år (i Sverige) varav ett par har gjort ett mål mer.
Sedan att båda tränare och fans tror att Pontus styrka är att stå på blå och skjuta projektiler är ju lite tråkigt. Pontus har ett paket som är ganska unikt i dagens DIF. Han har explosiv skridskoåkning, bra puckkontroll och ett snabbt maskerat skott. Däremot lider han av en del juniorgrejer så som att hans prestationer är väldigt upp och ner, han saknar en del taktiska bitar och, saknar en del hårdhet i kroppen och saknar en del spelsinne. Men hey, han är junior.
Som jag skrev ovan så ser jag inget fel i att Pontus inte kom med. Spelarna som petar honom passar kanske bättre in i Rönnbergs system, men ser man spelare för spelare så petar Pontus flera av dom spelarna.
Jag finner det bara märkligt att han målas upp som någon storskytt, när han egentligen aldrig under sin karriär producerat några mängder med mål på en acceptabel nivå.
Sedan tycker jag inte att han bidrar i spelet heller. Han är bra på skridskorna, men utnyttjar det väldigt lite. Spelsinnet är även det ganska svagt då han ofta värderar situationer fel och tar konstiga avslut, struntar i att backchecka (som i lördags) och kladdar med pucken på blålinjen.
Jag tror att Rönnberg resonerar som så att om Åberg ska vara med, så ska han vara med i någon av de två första formationerna. Nu tycker jag, och förmodligen även Rönnberg, att det finns sex forwards som är bättre.
Åberg kan bli en bra spelare på sikt. Om han har drivet och självinsikten. Även på de punkterna är jag tveksam.
Fantastiskt kul för Wennberg, förresten. Helt klart en spelare för åtminstone de tre första formationerna. Jag tror dessutom att det faktum att turneringen spelas på stor rink kan passa honom alldeles ypperligt, då han är en spelare som gärna åker runt backarna och kommer med hög fart genom mittzon efter att ha bågat i egen zon. Sådana spelare tenderar vara mer framgångsrika på stora ytor. Till skillnad från Åberg så känns Wennberg som en spelare som hela tiden, i varje byte, vill bidra och vara ett hot.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.