Frågetråden
Re: Frågetråden
Fråga: Hur många har "skrivit på för DIF" just nu (enligt hemsidan)?
Svar: 509 stycken
Svar: 509 stycken
Född till sportchef.
Javisst blir det nya tröjor och denna gång inte bara blå, röda och vita. Nej, det blir hela färgpaletten med gula, grisrosa, lila, svarta, grå, ljusblå, gredelin och vid första förlust byter man till nästa färg fram tills man förlorar i de tröjorna så byter man till nästa färg på nytt. "Det är lättaste sättet att bryta en trend och få en nystart" säger en person i högsta klubbledningen...-daniel- skrev:Någon som har koll på nya tröjor? Det var väl planerat med nya till kommande säsong, gäller detta fortfarande eller spelar man vidare i samma som ett led att minska samtliga kostnader..?
Kanske inte den viktigaste frågan i dessa dystra tider.
Frågetråden
Han är inte kvar.Kricke skrev:Javisst blir det nya tröjor och denna gång inte bara blå, röda och vita. Nej, det blir hela färgpaletten med gula, grisrosa, lila, svarta, grå, ljusblå, gredelin och vid första förlust byter man till nästa färg fram tills man förlorar i de tröjorna så byter man till nästa färg på nytt. "Det är lättaste sättet att bryta en trend och få en nystart" säger en person i högsta klubbledningen...-daniel- skrev:Någon som har koll på nya tröjor? Det var väl planerat med nya till kommande säsong, gäller detta fortfarande eller spelar man vidare i samma som ett led att minska samtliga kostnader..?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frågetråden
Mr.PositiveKricke skrev:Javisst blir det nya tröjor och denna gång inte bara blå, röda och vita. Nej, det blir hela färgpaletten med gula, grisrosa, lila, svarta, grå, ljusblå, gredelin och vid första förlust byter man till nästa färg fram tills man förlorar i de tröjorna så byter man till nästa färg på nytt. "Det är lättaste sättet att bryta en trend och få en nystart" säger en person i högsta klubbledningen...-daniel- skrev:Någon som har koll på nya tröjor? Det var väl planerat med nya till kommande säsong, gäller detta fortfarande eller spelar man vidare i samma som ett led att minska samtliga kostnader..?
Jag ser ett mönster...
Jag ser gärna en tröja med lite ljusare nyans av blå.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Blåränderna!pulverapa skrev:Jag ser gärna en tröja med lite ljusare nyans av blå.

Expert.
Någon som har koll vad som hände med smstjänsten? Gillade den skarpt!
Sv: Frågetråden
Är Timrås elitlicens helt kirrad förresten? Och vad händer om den inte skulle klara sig. Vi kom ju trots allt trea.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Frågetråden
Timrå har ju en hockey-vänlig kommun som fyller på med skattepengar när det krisar och det är vi Stockholmare som bidrar till deras verksamhet.Man kan ju tycka att skolor,infrastruktur,äldrevård osv är prio ett. Detta är ju nästan ett fall för Uppdrag granskning.seppuko skrev:Är Timrås elitlicens helt kirrad förresten? Och vad händer om den inte skulle klara sig. Vi kom ju trots allt trea.
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/201 ... -hockeylag
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
Re: Sv: Frågetråden
Bra fråga, jag antar den faktiskt är det eftersom man inte hört något mer. Den vart ju "uppsäkrad" strax efter KS var färdigspelad vet jag, men tror inte det var något definitivt besked.seppuko skrev:Är Timrås elitlicens helt kirrad förresten? Och vad händer om den inte skulle klara sig. Vi kom ju trots allt trea.
- DIF_Soldier
Ponera följande: TIK tvångsdegraderas - vi tar deras plats.
Vad händer då med alla kontrakt?
Säg den glädje som varar
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Haha, roligt scenario. Fast jag tror inte allsvenskan har en sån klausul som Elitserien har, så då skulle vi verkligen sitta i skiten.DIF_Soldier skrev:Ponera följande: TIK tvångsdegraderas - vi tar deras plats.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Skulle det hända NU vore det ju ingen fara. Då är detju bara skönt att vi har massa spelare på allsvenska kontrakt. Så kan vi signa spets på övriga platser för TV-pengerna som kommer in. Love it!DIF_Soldier skrev:Ponera följande: TIK tvångsdegraderas - vi tar deras plats.
Expert.
- Tapout1891
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Hej alla!
Jag är ny som användare på forumet, men läser väldigt ofta.
och tänkte kolla eftersom jag just är ny och kanske inte blir trovärdig som att skapa
en ny tråd, angående ämnet Publik. och undrar då om någon vill skapa den tråden.
Jag undrar lite vad som krävs för att hålla kvar folket på läktarna.
finns det något VI kan göra?
Fotbolls säsongen är ju här nu, och kommer sitta i ett tag.
Men det vore ju fortfarande kul att behålla folket trots att vi kommer lira som en Allsvensk klubb
i minst 1år?!
Och som jag läste i en annan tråd, så köper inte jag heller att större delen bara kollar
på just fotboll!
Jag kollar ju på fotboll jag med men inte alls lika mycket som hockey, eftersom jag
andas Ishockey.
Blir nästintill deprimerad när hockey säsongen är över.
Men tillbaka till frågan!
#1 Vill någon skapa en tråd gällande publik?
#2 Vad kan VI göra för att förbättra publiksiffrorna? (det är nu alla behövs som mest)
Jag är ny som användare på forumet, men läser väldigt ofta.
och tänkte kolla eftersom jag just är ny och kanske inte blir trovärdig som att skapa
en ny tråd, angående ämnet Publik. och undrar då om någon vill skapa den tråden.
Jag undrar lite vad som krävs för att hålla kvar folket på läktarna.
finns det något VI kan göra?
Fotbolls säsongen är ju här nu, och kommer sitta i ett tag.
Men det vore ju fortfarande kul att behålla folket trots att vi kommer lira som en Allsvensk klubb
i minst 1år?!
Och som jag läste i en annan tråd, så köper inte jag heller att större delen bara kollar
på just fotboll!
Jag kollar ju på fotboll jag med men inte alls lika mycket som hockey, eftersom jag
andas Ishockey.
Blir nästintill deprimerad när hockey säsongen är över.
Men tillbaka till frågan!
#1 Vill någon skapa en tråd gällande publik?
#2 Vad kan VI göra för att förbättra publiksiffrorna? (det är nu alla behövs som mest)
"A team will always appreciate a great individual if he's willing to sacrifice for the group."
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
- -daniel-
Någon som vet när spelschemat för HA blir spikat?
Måste börja planera min höst/vinter/vår på allvar, i den omfattar:
1) Lägga om arbetstider (...)
2) Flytta andra sportaktiviteter (oj vad det blir populärt hos resterande icke hockeyintresserade individer)
3) Börja ställa in mig själv och anhöriga på att det inte kommer vara Tis - Tors - Lördag som man är ett nervrak på.

Måste börja planera min höst/vinter/vår på allvar, i den omfattar:
1) Lägga om arbetstider (...)
2) Flytta andra sportaktiviteter (oj vad det blir populärt hos resterande icke hockeyintresserade individer)
3) Börja ställa in mig själv och anhöriga på att det inte kommer vara Tis - Tors - Lördag som man är ett nervrak på.