Är verkligen Frylen så dålig som alla säger? Jag tror inte det, men det beror på när vi använder honom...
Hitttade den här artikeln på Svenska Fans och de verkade inte klaga, iallafall inte efter den där matchen.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/mi ... ?id=157955
Tycker det står ganska positivt på
Elite Prospects:
"Stor och tung back, som ändå är mycket rörlig och bra skridskoåkare. En spelande back med fina offensiva kunskaper. Skaplig skytt och framspelare och ett bra alternativ i numerärt överläge."
Jag vet att han har en riktigt dålig +/- statistik (-21). Men och andrasidan så spelade han i Eliteseriens särklass sämsta lag! Deffensivt kan han ju knappast vara sämre än Ericsson, Liwing, Ribben, Lindman (till och med?). Han är ju inte värvad som en deffensiv back utan som en offensiv. Han har ju ändå gjort 20p i Malmö så han borde kunna göra fler hos oss. Offensivt borde han bli våran bästa back förutom Jiri.
Timmy gjorde två poäng mer än vad Frylen gjorde men då får vi ju tänka på att Timmy spelade med oss som är väsentligt mycket bättre än vad Malmö är. Dessutom har jag fått uppfattningen att Frylen gör nästan alla sina mål i PP medans Timmy oftast gör sina mål i spel 5 mot 5. Jag kan tänka mig att Frylen och Jiri kan blir riktigt farliga i PP.
Det var väl allt, blev kanske lite mycket...