Säsongen 2025/26: Återkomsten
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vilken jävla pissituation vi har hamnat i. Vi låg väldigt bra i tabellen och seriösa journalister har sagt att vi redan klarat kontraktet. Nu är det högst oklart då vi kanske får kvala till våren om vi inte bättrar oss väldigt snart, typ nu.
Det blir också ännu svårare att bygga nästa lags säsong då vi inte vet vilken liga vi spelar i efter sommaren. Vi kommer få vara sist ut på spelarmarknaden igen.
Det blir också ännu svårare att bygga nästa lags säsong då vi inte vet vilken liga vi spelar i efter sommaren. Vi kommer få vara sist ut på spelarmarknaden igen.
Avskaffa tre mot tre.
kokade igår efter deras 1-3 mål som kom ganska snabbt efter vårt 1-2 mål.Var tvungen att kolla om idag från det vi gör reduceringen till att vi släpper in det målet. från teken i mittzon.....
alltså det duttandet, naiva spelet i egen zon. De kommunikatiiva misstagen. dom förlorade närkamperna. Det syntes lång väg att det här kommer dom checka fast oss och få en målchans/mål.
Känns som vi försöker lösa problemen i försvarszonen genom att vara överkonstruktiva och det blir bara fel. Tillbaka till basics, enkelheten. sarg ut bara å så får man ibland ta det därifrån istället för små korta sargpass å trix bakom eget mål som 9 gånger av 10 blir att vi spelar fast oss själva
Käääääämpa!
alltså det duttandet, naiva spelet i egen zon. De kommunikatiiva misstagen. dom förlorade närkamperna. Det syntes lång väg att det här kommer dom checka fast oss och få en målchans/mål.
Känns som vi försöker lösa problemen i försvarszonen genom att vara överkonstruktiva och det blir bara fel. Tillbaka till basics, enkelheten. sarg ut bara å så får man ibland ta det därifrån istället för små korta sargpass å trix bakom eget mål som 9 gånger av 10 blir att vi spelar fast oss själva
Käääääämpa!
Halva forumet tycker dock att Brodin är bättre än Ylönen så smaken är som bakenRobbex skrev: ↑2026-01-09 00:05:55 Ylönen utanför truppen pga konkurensjäl. Alltså är hans så dålig så både Costmar och Brodin går före. Nu är man på riktigt rädd och jag ifrågasätter starkt vad Kimby har för styrka på glajjorna. Att Kimby är oduglig som coach är en sak, men nu vette fan alltså. Han måste bara få sparken genast annars kan Wiken själv avgå!
-
Fragglepot
Högst tveksamt om det blir något tränarbyte är min känsla. Isådana fall att vi tar in ass-coach som får styra upp defensiven.
När hade vi en vettig defensiv senast? Under Nyman?
På det skickade vi iväg Krogdahl, istället för att låna ut, och nu är han en av Saiks bästa defensiva backar. Precis en sådan vi saknar…
På det skickade vi iväg Krogdahl, istället för att låna ut, och nu är han en av Saiks bästa defensiva backar. Precis en sådan vi saknar…
Fortsätter poängskörden som i de senaste 12 matcherna så hamnar vi på 54 poäng, och det duger inte för att slippa kval.
-
Osten östlund
Blir förmodligen typ innan ett eventuellt kvalspel. Ifall det fortsätter se ut så här. Samt Kimby tycker att vi lirar bra i 30 min. För att få en " energi injektion "!Fragglepot skrev: ↑2026-01-09 11:37:27 Högst tveksamt om det blir något tränarbyte är min känsla. Isådana fall att vi tar in ass-coach som får styra upp defensiven.
Men tror att en sådan som Cam Abbott hade kunnat få detta lag att prestera bättre på kort sikt. Vi har fortfarande många bra spelare.
Känslan är ju inte direkt att han hade haft samma utveckling hos oss om han blivit kvarFragglepot skrev: ↑2026-01-09 11:37:27 Högst tveksamt om det blir något tränarbyte är min känsla. Isådana fall att vi tar in ass-coach som får styra upp defensiven.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är faktiskt imponerad över Malmö när jag tänker på det. År efter år lägst lönebudget (möjligen näst sist efter Leksand i år) och inga billiga högpresterande juniorer att tala om. Ändå klarar dom sig kvar i SHL utan att kvala säsong efter säsong. Kan inte locka med bra stämning på hemmamatcherna eller en stad folk vill bo i.
Avskaffa tre mot tre.
-
Art Vandelay
Det är därför jag undrar om inte Kollar skulle passa bra hos oss. Samma typ av villkor som i Malmö. Wiken var ju hans tränare när han spelade hos oss.Mattias_87 skrev: ↑2026-01-09 11:55:35 Jag är faktiskt imponerad över Malmö när jag tänker på det. År efter år lägst lönebudget (möjligen näst sist efter Leksand i år) och inga billiga högpresterande juniorer att tala om. Ändå klarar dom sig kvar i SHL utan att kvala säsong efter säsong. Kan inte locka med bra stämning på hemmamatcherna eller en stad folk vill bo i.
-
Fragglepot
Håller helt med, hans utveckling har nog mer med Saik att göra än han själv.Limp skrev: ↑2026-01-09 11:49:21Känslan är ju inte direkt att han hade haft samma utveckling hos oss om han blivit kvarFragglepot skrev: ↑2026-01-09 11:37:27 Högst tveksamt om det blir något tränarbyte är min känsla. Isådana fall att vi tar in ass-coach som får styra upp defensiven.
På det skickade vi iväg Krogdahl, istället för att låna ut, och nu är han en av Saiks bästa defensiva backar. Precis en sådan vi saknar…![]()
-
Fragglepot
Kanske göra som LHC och plocka in Ante Karlsson. Han hjälpte ju till att skicka ut oss senast, så han vet ju hur man vinner ett kval.Osten östlund skrev: ↑2026-01-09 11:42:15Blir förmodligen typ innan ett eventuellt kvalspel. Ifall det fortsätter se ut så här. Samt Kimby tycker att vi lirar bra i 30 min. För att få en " energi injektion "!Fragglepot skrev: ↑2026-01-09 11:37:27 Högst tveksamt om det blir något tränarbyte är min känsla. Isådana fall att vi tar in ass-coach som får styra upp defensiven.
Men tror att en sådan som Cam Abbott hade kunnat få detta lag att prestera bättre på kort sikt. Vi har fortfarande många bra spelare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi skulle kunna låna ut vilken spelare som helst från oss och i Saik skulle det gå klart bättre, av flera orsaker.Fragglepot skrev: ↑2026-01-09 12:30:46Håller helt med, hans utveckling har nog mer med Saik att göra än han själv.Limp skrev: ↑2026-01-09 11:49:21Känslan är ju inte direkt att han hade haft samma utveckling hos oss om han blivit kvarFragglepot skrev: ↑2026-01-09 11:37:27 Högst tveksamt om det blir något tränarbyte är min känsla. Isådana fall att vi tar in ass-coach som får styra upp defensiven.
På det skickade vi iväg Krogdahl, istället för att låna ut, och nu är han en av Saiks bästa defensiva backar. Precis en sådan vi saknar…![]()
Deras träningskultur, kravställning, organisation, kompetens är något vi bara kan drömma om i dagsläget.
Djurgårdens ishockeyförening har senaste 25 åren varit mycket snack och liten verkstad. Sedan Wiken tog över har snacket bara ökat.
Vi var en suddentorsk från att missa SHL i våras trots överlägsen budget och stjärnfyllt lag.
Så Krogdahls brister hade varit så uppenbara att han hade garanterat nött bänk hos oss. Berg framstod som en stjärnback i jämförelse när de var i Allsvenskan ifjol.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Vad tror ni, går tankarna hos Wiken och högre upp att göra en förändring i tränarstaben? Själv vill jag inte kasta Kimby under bussen, men han (och DIF) skulle må bra av hjälp utav en erfaren tränare som kan kom in och "lära" honom. Denna skulle också ev kunna ta över ansvaret för backsidan!
När ett gäng NHL/SHL spelare ser såhär vilsna ut på isen så kan jag inte göra annat än att hålla med. Något är fel med spelstrukturen och då måste vi kolla på tränarna, inte bara skylla på "vi åker inte tillräckligt med skridskor".Buford skrev: ↑2026-01-09 14:22:19 Vad tror ni, går tankarna hos Wiken och högre upp att göra en förändring i tränarstaben? Själv vill jag inte kasta Kimby under bussen, men han (och DIF) skulle må bra av hjälp utav en erfaren tränare som kan kom in och "lära" honom. Denna skulle också ev kunna ta över ansvaret för backsidan!