Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

#10 skrev:Tycker fan att Deilert är bättre än nisse.
Håller med dig där.
Bra värvning tycker jag.

Men, nu när vi sett alla HA spelare komma. När får vi Ahnelöv och Tellan?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:Alvarez, Guter och Sörensen går nog att använda som tredjelänk till en starkare duo i kedja 1 och 2. Nyström har jag inte tillräcklig koll på.

Förutsätter att vi tappar Jakobs, Saviano, Johner, Ljungh, Hagelin och Lundström nu. Ärligt talat vill jag inte ha dem om inte någon annan lånas ut. Det finns inte plats. Skulle tex Nyström lånas ut så hoppas jag vi behåller Ljungh i första hand.

Har ändå stora förhoppningar på att Rundqvist och Alvarez kan utvecklas till framgångsrika SHL-spelare. Hoppas vi satsar på dem och kan behålla dem på lång sikt. Vore riktigt tråkigt att ge dem chansen och se dem slå igenom för att sedan tappa dem till FBK och MIF direkt.
Varför skulle vi tappa Jakobs? Jag känner mig ganska säker på man jobbar hårt på att få behålla honom. Då tänkt som en top6-spelare tillsammans med Sörensen.
För att han har kontrakt och för att vi redan värvat spelare som känns som hans ersättare. Inte alls omöjligt att det du säger stämmer, men det känns inte bra i så fall.
Vem skulle vara Jakobs ersättare menar du? Alvarez?
Alvarez, Sörensen, Guter ?
Sörensen hade redan kontrakt och Guter förlängde ju ganska långt innan KS var klar. Jakobs har man fått intryck av att man vill förlänga med, enligt vad jag gissar mig till i varje fall. Att kalla Sörensen & Guter ersättare till Jakobs tycker jag låter lite märkligt.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Får känslan av att Ljungh kommer vara 2:a Center.

X-X-X
X-Ljungh-Sören
Guter-Rundqvist-Alvarez
Hank-Honken-Ahlén
Nyström
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

ciirree skrev:
Håller med dig där.
Bra värvning tycker jag.

Tellan är ju "klar" ifall inte KHL ger honom ett superkontrakt. Han väntar på deras bud.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jerka skrev:Får känslan av att Ljungh kommer vara 2:a Center.

X-X-X
X-Ljungh-Sören
Guter-Rundqvist-Alvarez
Hank-Honken-Ahlén
Nyström
Det är iofs inte HELT omöjligt, men jag tycker det låter som en alltför stor chansning. Gillar Markus men...njae.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ju allt fler "HA" värvningar kommer så börjar man känna lite, hmm.. stopp på belägg, vart är alla toppspelare? Känns väl sådär om Ljungh ska vara andracenter tänker jag!
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Ljungh som center i andra känns VÄLDIGT riskabelt. Han har en tendens att försvinna ur matcher och i SHL håller inte det om man ska spela i en andralina.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag hoppas inte vi blir nya Luleå bara. Rönnqvist och Särkijärvi har ett liknande upplägg vad gäller spelstilen och nu börjar vi värva som dom också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:Sörensen hade redan kontrakt och Guter förlängde ju ganska långt innan KS var klar. Jakobs har man fått intryck av att man vill förlänga med, enligt vad jag gissar mig till i varje fall. Att kalla Sörensen & Guter ersättare till Jakobs tycker jag låter lite märkligt.
Förutsätter man att alla spelare som blir kvar kommer få exakt samma roll som förra säsongen så går det inte. Men som jag skrev i första inlägget så ser jag Sörensen, Guter och Alvarez som spelare som funkar i en tredjekedja eller som tredje-länk i någon av toppkedjorna. Jakobs faller in i samma kategori i min bok men nu ser jag inte längre någon plats för honom.
Avgå Jocke.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Jerka skrev:Får känslan av att Ljungh kommer vara 2:a Center.

X-X-X
X-Ljungh-Sören
Guter-Rundqvist-Alvarez
Hank-Honken-Ahlén
Nyström
Gillar Ljungh, men hoppas verkligen inte det. HA-klass på dedär laget. antar att första linan kommer bestå av mer etablereade spelare, men tycker det måste in mer kvalité i andra linan. Köper Sören där men sen vill jag ha två nya
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jim Morrison skrev:Jag hoppas inte vi blir nya Luleå bara. Rönnqvist och Särkijärvi har ett liknande upplägg vad gäller spelstilen och nu börjar vi värva som dom också.
Innebär det att vi blir ett relativt stabilt topplag? Gärna, då skiter jag i hur vi spelar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Enbom skrev:
Jim Morrison skrev:Jag hoppas inte vi blir nya Luleå bara. Rönnqvist och Särkijärvi har ett liknande upplägg vad gäller spelstilen och nu börjar vi värva som dom också.
Innebär det att vi blir ett relativt stabilt topplag? Gärna, då skiter jag i hur vi spelar.
Tja, det beror på hur man värderar grundserie kontra slutspel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Väldigt märkligt att man inte jobbar med kontinuitet i det här skedet. Vi har en grupp som har frodats tillsammans och helt plötsligt bara spränger man den... för att man kan?

Jag har inget emot värvningarna alls. Men det handlar om att få ihop en bra grupp, och det har vi redan.

I och med detta förutsätter jag att killar som Nils och Ljungh kritat på nån annanstans under Kvalserien. Att inte jobba vidare med dem frivilligt skulle annars vara snudd på skandal. Rundqvist kan förvisso vara Johners ersättare också.

Kan med detta anta att man även skrotar Saviano, och det måste vara ett medvetet val från DIF Hockeys sida. Jävligt tråkigt måste jag säga då jag bara hört positiva saker om Steve - en förbannat go' glädjespridare, viktig för gruppen, som inte skulle göra bort sig i en tredjeline.

Allt detta borde alltså ge

Nils Andersson ut, Deilert in.
Ljungh (eller Johner) ut, Rundqvist in.
Saviano ut, Alvarez in.

Spelare för spelare ser jag inga problem egentligen - vet att Deilert utvecklats. Men jag tänker på gruppen.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2014-04-18 16:59:55, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Kontinuitet när det gäller truppen är något som behövs. Samtidigt som man vill ha in en hel del nytt så får vi inte tappa bort det vi har och som bevisligen kan leverera "när det gäller".

En ny målvakt (Tellan som är "klar"),två till tre nya backar (Ahnelöv,Utrbom och Printz) samt tre till fyra nya forwards är vad jag vill se.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

ciirree skrev:
Håller med dig där.
Bra värvning tycker jag.

http://www.dn.se/sport/tellqvist-90-pro ... jurgarden/

sorry om den länkats innan
Låst