Håller med dig där.#10 skrev:Tycker fan att Deilert är bättre än nisse.
Bra värvning tycker jag.
Men, nu när vi sett alla HA spelare komma. När får vi Ahnelöv och Tellan?
Håller med dig där.#10 skrev:Tycker fan att Deilert är bättre än nisse.
Sörensen hade redan kontrakt och Guter förlängde ju ganska långt innan KS var klar. Jakobs har man fått intryck av att man vill förlänga med, enligt vad jag gissar mig till i varje fall. Att kalla Sörensen & Guter ersättare till Jakobs tycker jag låter lite märkligt.B.I.B.A skrev:Alvarez, Sörensen, Guter ?-daniel- skrev:Vem skulle vara Jakobs ersättare menar du? Alvarez?B.I.B.A skrev:För att han har kontrakt och för att vi redan värvat spelare som känns som hans ersättare. Inte alls omöjligt att det du säger stämmer, men det känns inte bra i så fall.-daniel- skrev:Varför skulle vi tappa Jakobs? Jag känner mig ganska säker på man jobbar hårt på att få behålla honom. Då tänkt som en top6-spelare tillsammans med Sörensen.B.I.B.A skrev:Alvarez, Guter och Sörensen går nog att använda som tredjelänk till en starkare duo i kedja 1 och 2. Nyström har jag inte tillräcklig koll på.
Förutsätter att vi tappar Jakobs, Saviano, Johner, Ljungh, Hagelin och Lundström nu. Ärligt talat vill jag inte ha dem om inte någon annan lånas ut. Det finns inte plats. Skulle tex Nyström lånas ut så hoppas jag vi behåller Ljungh i första hand.
Har ändå stora förhoppningar på att Rundqvist och Alvarez kan utvecklas till framgångsrika SHL-spelare. Hoppas vi satsar på dem och kan behålla dem på lång sikt. Vore riktigt tråkigt att ge dem chansen och se dem slå igenom för att sedan tappa dem till FBK och MIF direkt.
Tellan är ju "klar" ifall inte KHL ger honom ett superkontrakt. Han väntar på deras bud.ciirree skrev:Håller med dig där.#10 skrev:Tycker fan att Deilert är bättre än nisse.
Bra värvning tycker jag.
Det är iofs inte HELT omöjligt, men jag tycker det låter som en alltför stor chansning. Gillar Markus men...njae.Jerka skrev:Får känslan av att Ljungh kommer vara 2:a Center.
X-X-X
X-Ljungh-Sören
Guter-Rundqvist-Alvarez
Hank-Honken-Ahlén
Nyström
Förutsätter man att alla spelare som blir kvar kommer få exakt samma roll som förra säsongen så går det inte. Men som jag skrev i första inlägget så ser jag Sörensen, Guter och Alvarez som spelare som funkar i en tredjekedja eller som tredje-länk i någon av toppkedjorna. Jakobs faller in i samma kategori i min bok men nu ser jag inte längre någon plats för honom.-daniel- skrev:Sörensen hade redan kontrakt och Guter förlängde ju ganska långt innan KS var klar. Jakobs har man fått intryck av att man vill förlänga med, enligt vad jag gissar mig till i varje fall. Att kalla Sörensen & Guter ersättare till Jakobs tycker jag låter lite märkligt.
Gillar Ljungh, men hoppas verkligen inte det. HA-klass på dedär laget. antar att första linan kommer bestå av mer etablereade spelare, men tycker det måste in mer kvalité i andra linan. Köper Sören där men sen vill jag ha två nyaJerka skrev:Får känslan av att Ljungh kommer vara 2:a Center.
X-X-X
X-Ljungh-Sören
Guter-Rundqvist-Alvarez
Hank-Honken-Ahlén
Nyström
Innebär det att vi blir ett relativt stabilt topplag? Gärna, då skiter jag i hur vi spelar.Jim Morrison skrev:Jag hoppas inte vi blir nya Luleå bara. Rönnqvist och Särkijärvi har ett liknande upplägg vad gäller spelstilen och nu börjar vi värva som dom också.
Tja, det beror på hur man värderar grundserie kontra slutspel.Enbom skrev:Innebär det att vi blir ett relativt stabilt topplag? Gärna, då skiter jag i hur vi spelar.Jim Morrison skrev:Jag hoppas inte vi blir nya Luleå bara. Rönnqvist och Särkijärvi har ett liknande upplägg vad gäller spelstilen och nu börjar vi värva som dom också.
ciirree skrev:Håller med dig där.#10 skrev:Tycker fan att Deilert är bättre än nisse.
Bra värvning tycker jag.