Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Tycker faktiskt synd om Pontus, missar guldet förra året efter skada och nu detta.. Även om det stämmer att han inte varit direkt bra i år tycker jag det är ett ganska konstigt beslut
Synd om Pontus helt klart, men det stämmer ju. Han blandar och ger alldeles för mycket. Måste höja sig ett snäpp till.
Jo han blandar och ger, absolut. Men vilka 13 forwards känns hetare?
Forsberg, Lindholm, Rakell, Collberg, Wennberg, W.Karlsson, Arvidsson.. vilka mer?
Jag vet inte, kan man räkna ex Görtz och Rask dit? Känns sådär..
Forsberg, Lindholm, Rakell, Collberg, Wennberg, W.Karlsson, Arvidsson.. vilka mer?
-
Glory1 skrev:Jo han blandar och ger, absolut. Men vilka 13 forwards känns hetare?
Forsberg, Lindholm, Rakell, Collberg, Wennberg, W.Karlsson.. vilka mer?
När jag såg dem lira mot tjeckien innan säsongen drog igång (någon form av uttagning till turnering i USA) så stack Åberg (och zibbe) verkligen ut och hade ett mer moget spel och vågade även ta för sig mer, medans de andra kändes mer osäkra och iaktagande.
Men visst är det väl så att Pontus inte varit på topp och visst är de fem du nämner riktigt duktiga..
Men ingen annan än jag är gladare att vi åtminstone har Pontus kvar i truppen!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Problemet för Åberg är väl kanske att han måste gå in top 6 och gör han inte det så kommer han inte med alls. Fast det lär ju inte vara så då en spelare som Collberg var med i en fjärdekedja ifjol.
Ska bli riktigt intressant att se hela truppen och se vilka forwards som Rönnberg anser går före. Högst märkligt faktiskt. Särskilt om ledningen får nej angående en sån som Zibanejad.
Ska bli riktigt intressant att se hela truppen och se vilka forwards som Rönnberg anser går före. Högst märkligt faktiskt. Särskilt om ledningen får nej angående en sån som Zibanejad.
Expert.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Patetiskt att inte ta med honom. Helt jävla patetiskt.
- Jim Morrison
Undra om Nylander blir uttagen... Som megaskrällen. 41 poäng på 25 matcher i J20 SuperElit, som 16 åring... Snart har han slagit alla rekord där. Collberg gjorde 44p på 35 matcher i samma ålder, och han har the all time record.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Max Friberg var ju usel i Timrå ifjol. Men det var ju tur att Rönnberg inte nobbade honom till JVM...
Helt ärligt så finns det knappast 13 bättre juniorforwards i Sverige just nu. Inte en chans.
Helt ärligt så finns det knappast 13 bättre juniorforwards i Sverige just nu. Inte en chans.
Expert.
Aja bara hoppas att Åberg känner för att motbevisa Roger och börjar bomba in mål! 
Med hans fart och skott finns absolut utrymme för mer poäng än vad han gjort

Med hans fart och skott finns absolut utrymme för mer poäng än vad han gjort
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Rent mänskligt är det ju djävligt synd om Pontus.
Men med tanke på vårt eget seniorlag är det ju jackpot att han är revanschsugen och tillgänglig för Zabel hela december, inte kommer tillbaka helt slutkörd i januari och inte får visa upp sig för mycket för agenterna i JVM, så vi kanske får ha kvar honom ett år till.
Nu blir jag väl hatad för detta, när jag skriver vad alla egentligen tänker.
Men med tanke på vårt eget seniorlag är det ju jackpot att han är revanschsugen och tillgänglig för Zabel hela december, inte kommer tillbaka helt slutkörd i januari och inte får visa upp sig för mycket för agenterna i JVM, så vi kanske får ha kvar honom ett år till.
Nu blir jag väl hatad för detta, när jag skriver vad alla egentligen tänker.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Och samma Åberg chockpetades från J18-VM när han på förhand tippades gå i en förstakedja.
Trist landslagsfacit för honom.
Trist landslagsfacit för honom.
Expert.
Hoppas bara Åberg tar detta på rätt sätt dvs "nu djävlar!" Och inte deppar ihop totalt.
Att Åberg inte kommer med har jag svårt att förstå, visst bra för oss, men on det är formen så undrar jag hur Roger tänkte med tex Friberg förra året.
Vilka får före Åberg om man räknar 13 forwards. Var hans konkurrerande platser 1-6 så visst där finns det andra söm varit bättre. Men efter det borde han faktiskt ta plats.
Som sagt, bra för oss, är han med som reserv så kan han ju tyvärr försvinna mer "plötsligt" för oss än om man vet om det. KÄMPA ÅBERG!
Att Åberg inte kommer med har jag svårt att förstå, visst bra för oss, men on det är formen så undrar jag hur Roger tänkte med tex Friberg förra året.
Vilka får före Åberg om man räknar 13 forwards. Var hans konkurrerande platser 1-6 så visst där finns det andra söm varit bättre. Men efter det borde han faktiskt ta plats.
Som sagt, bra för oss, är han med som reserv så kan han ju tyvärr försvinna mer "plötsligt" för oss än om man vet om det. KÄMPA ÅBERG!
2014-04-07, vad hände?
Skönt att vi får kvar honom åtminstone. Även om jag naturligtvis behållit Wennberg hemma istället!
Tycker ändå att det inte är så konstigt. Åberg har varit fruktansvärt medioker, och är i min åsikt bara extremt överskattad! Kanske hade pangat in nått mål med sitt "välkända" monsterskott i PP, men tror Rönnberg är rätt ändå är rätt ute. Har svårt att se att han skulle bidra alls till Småkronorna.
Tycker ändå att det inte är så konstigt. Åberg har varit fruktansvärt medioker, och är i min åsikt bara extremt överskattad! Kanske hade pangat in nått mål med sitt "välkända" monsterskott i PP, men tror Rönnberg är rätt ändå är rätt ute. Har svårt att se att han skulle bidra alls till Småkronorna.
- SirDIFalot
Har sjukt svårt att se 13 forwards som skulle vara bättre bara. Kanske 6-7 stycken men that's it.Manijock skrev:Skönt att vi får kvar honom åtminstone. Även om jag naturligtvis behållit Wennberg hemma istället!
Givetvis skönt att vi får ha honom kvar dock. Men självklart skulle han bidra i småkronorna. Förmodligen betydligt mer än vad han gör i ett A-lag. Det är ju fortfarande mycket junior över honom. Ungefär som Max Friberg som ofta var petad i enormt dåliga Timrå ifjol och sedan gjorde 9 mål på sex matcher i JVM.
Expert.
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Är inte direkt förvånad. Åberg är en ganska begränsad hockeyspelare och han får inte ut så mycket av det han är bra på - skjuta. Tycker Rönnberg gör rätt. Han går inte bara på namn - han följer spelarna noggrant.