Vad jag förstod så var väl Anger ett andra val efter Linkan? Om han blir någon skyttekung utan Bremberg återstår i så fall att se. Skulle inte vilja satsa stora pengar på Anger i vår första kedja dock så jag hoppas vi letar riktigt ordentligt.Mäklaren skrev:Vad ska vi med Anger till?Lucas skrev:Darren Haydar.. Yeah right. En våt dröm som förblir just en dröm. Aldrig att vi kan konkurrera med FBK eller MoDo.
Marcus Nilson.. Stavas; k-a-n-s-k-e. Enligt Ros blogg inlägg ska han vara klar typ den här veckan. Är han inte klar till nästa vecka var han ute och cyklade, vilket får mig att tro att han är long gone.
Och vart är vår omtalade back som skulle in? Klassbacken? Har ju inte ens hört några namn, förutom S Kronwall.
This really sucks. Idag känns allt bara förjävligt. När kan vi vänta oss säsongens första nyförvärv egentligen? Hoppas vi blir grundlurade av styrelsens passiva handlingar och helt plötsligt gör klart med en Ossi likanande typ samt en mål görare.
I och med att Linkan nu inte blir kvar, ökar det chanserna för Anger eller?
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
?fd skuggan skrev:
Inga vet mer än styrelsen hur mycket Bremberg betytt och gett honom ett extremt bra bud, men faktiskt, det måste ju finnas en gräns för hur mycket utrymma man ska ge EN enda spelare.
Extremt bra bud. Jaha, det var ju intressant att höra. Linkan är med elitseriemått mätt lätt värd 300-400K men jag tror inte ens han begärde så mycket.
Tror tyvärr vi kommer få se följande scenario för vår första lina: förlängning med reservalternativet Anger (med motiveringen "Han gjorde ju trots allt många mål förra säsongen!" Ja, i typ 10 matcher....och väldigt många av dom var Linkans förtjänst), köp in en medelmåtta som kanske skulle gå in i en 3:e eller 4:e femma i de "stora" hockeylagen i Sverige och motivera det med "Han har stor utvecklingspotential och kommer passa in utmärkt i DIF's framtidsplaner". På backsidan blir det ett schweiziskt, franskt, tyskt eller italienskt nyförvärv som "Faktiskt gjort strålande resultat i den Schweiziska division 4 ligan".
Suck. Pust. Stön. Fan Fan Fan.
- Ritterwand
Kenta Johansson försöker få Mackan Nilson till Lugano.
- DIF_Soldier
Jag har alltid sagt att den dagen Linkan lämnar DIF kan vara den dag då det blir bättre - inget ligger på en enskild spelares axlar längre, folk MÅSTE ta tag i det offensiva spelet själva.
Detta är självklart 50/50 (som vanligt), men, fan... Vi visste att denna dag skulle komma, antingen den här säsongen, nästa eller näst-nästa. Dessutom är inget klart än.
Kan inte fler göra som jag - dränka förtvivlan i hopp?
Detta är självklart 50/50 (som vanligt), men, fan... Vi visste att denna dag skulle komma, antingen den här säsongen, nästa eller näst-nästa. Dessutom är inget klart än.
GUBBJÄVEL!Ritterwand skrev:Kenta Johansson försöker få Mackan Nilson till Lugano.
Säg den glädje som varar
-
Nu får Micke Johansson ta ett snack med sin brorDIF_Soldier skrev:Jag har alltid sagt att den dagen Linkan lämnar DIF kan vara den dag då det blir bättre - inget ligger på en enskild spelares axlar längre, folk MÅSTE ta tag i det offensiva spelet själva.
GUBBJÄVEL!Ritterwand skrev:Kenta Johansson försöker få Mackan Nilson till Lugano.
- Doyle
Snacka om en pisksnärt rätt upp i plytet. Att "LINKAN" fått ett bud från KHL är iofs inte helt oväntat. Fredrik är verkligen värd att tjäna sig en hacka på sitt hockeykunnande innan han nått pensionsåldern för hockey på elit.
Men, jag tror att "LINKANS" personlighet har lite svårt att fungera gnisselfritt i en rysk klubb med de krav och måsten som spelare och en utsatt tränare i den miljön kräver. Efter den 13 utskällningen i båset för glidandet till båset får Fredrik nog och längtar tillbaka till tryggheten och Hovet.
Pengar är i slutändan inte allt och miljöombyte är inte alltid det bästa valet...
Hoppet överger aldrig en "Djurgårdare"
Men, jag tror att "LINKANS" personlighet har lite svårt att fungera gnisselfritt i en rysk klubb med de krav och måsten som spelare och en utsatt tränare i den miljön kräver. Efter den 13 utskällningen i båset för glidandet till båset får Fredrik nog och längtar tillbaka till tryggheten och Hovet.
Pengar är i slutändan inte allt och miljöombyte är inte alltid det bästa valet...
Hoppet överger aldrig en "Djurgårdare"

- -daniel-
Det är en definitionsfråga; tycker man det blir bättre av att harva runt i HockeyAllsvenskan så har du mycket att se fram emot.DIF_Soldier skrev:Jag har alltid sagt att den dagen Linkan lämnar DIF kan vara den dag då det blir bättre
Vi andra, som insett hur jävla mycket Linkan betytt genom åren undrar ganska så kapitalt vem som skall kliva fram och göra poäng nu. Har du något förslag på potentiell storpoänggörare? Faktum är att jag inte ens med ett extremt positivt tänkane kommer på en enda spelare i dagens trupp. Det håller inte att ha ett stort kollektiv med grovjobbare, man måste ha spets för att lyckas.
Nu får man nog ta och kontakta Nylander i Capitals, han kan mäta sig med linkan. Dessutom har han fått väldigt snålt med speltid den senaste säsongen.
Fast vi ska väl inte räkna bort Bremberg än helt, inget är helt klart.
Fast vi ska väl inte räkna bort Bremberg än helt, inget är helt klart.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Det var många som trodde att glidaren och humörspelare Pavel Brendl inte heller skulle bli långvarig i Ryssland. Men det finns nog ryska tränare som kan se mellan fingrarna på att en kille glider lite vid byten och får julljumskar när han ändå stänker in 35 mål i serien.Doyle skrev:Efter den 13 utskällningen i båset för glidandet till båset får Fredrik nog och längtar tillbaka till tryggheten och Hovet.
Jag menar Hardy Nilssons signum är ju fan att i femtioåttonde minuten, vid ställningen 7-1, rappa sina egna spelare för att de inte kämpar tillräckligt..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Man har nu ända sedan säsongen slutade suttit och väntat på goda nyheter... Sen så kommer detta, som ett hårt jävla slag i ansiktet.
Fredrik Bremberg ska ta chansen, om han är beredd att satsa 100% i varje match (något som han verkligen kommer att behöva göra för att kunna konkurrera i KHL). Att spela i KHL är inte direkt samma slappa resa som att spela i Elitserien, och det är här vårt hopp ligger... Kanske inser Bremberg förr eller senare att han inte orkar spela så pass intensivt som man gör i KHL. Vi kan bara hoppas och be till allt vad gudarna heter att han väljer utifrån sitt hjärta... Men tyvärr så gör han nog inte det.
Man kan välja att tacka Bremberg för sin tid i DIF, men det ska jag verkligen inte göra ännu.
Hoppet är aldrig förlorat innan mörkret är totalt!
Fredrik Bremberg ska ta chansen, om han är beredd att satsa 100% i varje match (något som han verkligen kommer att behöva göra för att kunna konkurrera i KHL). Att spela i KHL är inte direkt samma slappa resa som att spela i Elitserien, och det är här vårt hopp ligger... Kanske inser Bremberg förr eller senare att han inte orkar spela så pass intensivt som man gör i KHL. Vi kan bara hoppas och be till allt vad gudarna heter att han väljer utifrån sitt hjärta... Men tyvärr så gör han nog inte det.
Man kan välja att tacka Bremberg för sin tid i DIF, men det ska jag verkligen inte göra ännu.
Hoppet är aldrig förlorat innan mörkret är totalt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Varför är folk så överraskade? Har ju typ varit klart att han kommer lämna sen dagen efter sista matchen.
Tror dock att han inte kommer passai KHL, han är för snäll spelare och brukar se rätt så loj ute på isen.
Det som stör mig är iaf att Kent Johansson försöker värva Mackan Nilsson till Lugano, om dom lyckas blir det tufft (omöjligt) att hitta en spelare i samma kaliber som vi har råd med.
http://www.slapshot.ch/slapshot-news.as ... 579&navi=1
Tror dock att han inte kommer passai KHL, han är för snäll spelare och brukar se rätt så loj ute på isen.
Det som stör mig är iaf att Kent Johansson försöker värva Mackan Nilsson till Lugano, om dom lyckas blir det tufft (omöjligt) att hitta en spelare i samma kaliber som vi har råd med.
- DIF_Soldier
Jag har inte sagt något annat, jag fattar väl också hur sjukt killen har presterat genom åren, men vad jag menar är att man inte kan stirra sig blind på Linkans prestationer, sluta med tunnelseendet och vidga vyerna - han är ingen ungtupp precis.-daniel- skrev:Det är en definitionsfråga; tycker man det blir bättre av att harva runt i HockeyAllsvenskan så har du mycket att se fram emot.DIF_Soldier skrev:Jag har alltid sagt att den dagen Linkan lämnar DIF kan vara den dag då det blir bättre
Vi andra, som insett hur jävla mycket Linkan betytt genom åren undrar ganska så kapitalt vem som skall kliva fram och göra poäng nu. Har du något förslag på potentiell storpoänggörare? Faktum är att jag inte ens med ett extremt positivt tänkane kommer på en enda spelare i dagens trupp. Det håller inte att ha ett stort kollektiv med grovjobbare, man måste ha spets för att lyckas.
Sensmoralen i mitt inlägg var således att ingenting varar för evigt, vi skulle få möta detta öde förr eller senare iallafall, hur förbannat jävla illa det än är.
Säg den glädje som varar
Eller så vaknar en extern finansiär till nu när han ser att linkan är påväg bort från DIF, och ger linkan ett jävligt bra erbjudande! (Optimistiskt)
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Om man läser artikeln så märker man att dom inte har någon större insikt i det hela. "NHL oder Lugano", så heter rubriken. Och att Marcus spelar i NHL till hösten är väldigt orimligt, och att han skulle välja Lugano finns det en chans för, men frågan är ens om dom har prata med varandra... Detta känns bara som ett dåligt rykte...Torpedo Novgorod skrev:Det som stör mig är iaf att Kent Johansson försöker värva Mackan Nilsson till Lugano, om dom lyckas blir det tufft (omöjligt) att hitta en spelare i samma kaliber som vi har råd med.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Det är i sånna här tider vi DJURGÅRDSFANS ska visa Linkan hur mycket han betyder för oss!