Manijock skrev: ↑2021-04-22 13:56:57
Håller med Bom Bom här. Dick lider av samma myt som Linkan. Långsam och dålig backcheck.
Dick spelar med ett HockeyIQ som bara ett fåtal spelare i SHL någonsin besuttit och i den skaran ingår ju Linkan.
Skillnaden mellan de två är dock betydligt större än likheterna. Linkan gjorde trots allt flera säsonger över 45p (vilket Dick aldrig gjort) och därmed kan en och annan Siljanssväng möjligen ursäktas.
Jag älskar Dick och hans attityd när den är på rätta stället men man blir ofta också grymt besviken när han gör något korkat eller tar tupplur på väg tillbaka till båset.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Får utgå från Jocke har något riktigt smaskigt på gång. Bromee? Rhett? Åberg? Fjällby? Allihop helst. Släpper man en av ligans absolut bästa spelare så måste man ha en plan.
Dags för Jocke att visa den där magin som vissa härinne verkar tro att han besitter.
Manijock skrev: ↑2021-04-22 18:30:30
Får utgå från Jocke har något riktigt smaskigt på gång. Bromee? Rhett? Åberg? Fjällby? Allihop helst. Släpper man en av ligans absolut bästa spelare så måste man ha en plan.
Dags för Jocke att visa den där magin som vissa härinne verkar tro att han besitter.
Fjällby passar dock inte in med dom andra du skrev, han kan en sak, åka skridskor fort rakt fram
Manijock skrev: ↑2021-04-22 18:30:30
Fjällby passar dock inte in med dom andra du skrev, han kan en sak, åka skridskor fort rakt fram
Absolut. En klassisk tredjekedja-kille med potential till att lyckas i en vettig omgivning högre upp. Typ som Ölvestad lyckades med Otto och Mackan under finalåret 2010.
Bedrövligt agerat DIF. Släppa iväg shl’s största artist.
Jag ser hellre att vi slutar 8:a i serien MED Axelsson än 4:a UTAN Axelsson.
Han är ensam värd halva entrén.
Sedan, vill vi vinna måste vi ju ha skickligheten han besitter.
Usch, den här sillyn suger verkligen. Vi har tagit rejäla kliv bakåt i vårt spel senaste säsongen. Vi var grymt ojämna redan ifjol.
Vad vill DIF egentligen?
Vi blir troligen mellanmjölk nästa år också. Men utan att bjudas på hockeygodis från Axelsson.
Är inte resten av värvningarna av mycket hög kvalite kan detta sluta värre än mellanmjölk.
Blir nästa stjärna in i laget Rensfeldt?
Oj vad man nu längtar till nästa säsong.
Bergfors kamper i sarghörnen.
Josefssons blickar ned i isen fram till nästa smäll.
Ekbergs uppåkningar.
Anderssons skott i pp.
Kolla in Barrys motivlack på rullatorn.
Jävla skit.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-22 20:00:24
Usch, den här sillyn suger verkligen. Vi har tagit rejäla kliv bakåt i vårt spel senaste säsongen. Vi var grymt ojämna redan ifjol.
Vad vill DIF egentligen?
Vi blir troligen mellanmjölk nästa år också. Men utan att bjudas på hockeygodis från Axelsson.
Är inte resten av värvningarna av mycket hög kvalite kan detta sluta värre än mellanmjölk.
Ekbergs uppåkningar.
Anderssons skott i pp.
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-22 20:00:24
Vad vill DIF egentligen?
Ekbergs uppåkningar.
Anderssons skott i pp.
Jävla skit.
Kunde inte skrivit bättre själv! DIF behöver karaktär...
Lyckas JE förlänga med Rhett så är det ett plåster på såret (eller någon i samma kaliber).
Jag tycker inte det ser lovande ut oavsett om det kommer in några stjärnor. Mest för att i princip allt som stavas attityd och järnkamin inte kommer finnas i laget nästa år. Varenda än har Jocke rensat ut och ersatt med disciplinerade alibi-spelare. Kan bli en fruktansvärt tråkig säsong.
Ut: Axelsson, Grewe, Hedman, Jesper Pettersson och förmodligen Hank. Den sistnämnda har jag väl inga problem med om han lämnar men stod ändå för en fysisk hockey även om han var för dålig.
Samtidigt har vi forwards på kontrakt som:
Linus A
Ågren
Strandberg
Engsund
Rensfeldt
Hur fan hände detta.....
Jag förstår inte hur man kan ha så tråkig smak på spelare, sjukt irriterande.
Jag har lite svårt att förstå varför folk föredrar spelare som hade svårt att leverera i Västervik framför en utav SHL's mer tekniskt kunniga spelare? Det känns jäkligt fel att släppa Dicken som läget är just nu.