Jim Morrison skrev:Vill man verkligen ha en snuskigt dyr Anderson utan Thoresen då?
Ja. Ambitionen måste väl ändå vara att ha någon form av anfallsspel även nästkommande säsong.
Att bra spelare som verkligen passar in i den här ligan kostar vet vi ju, nu när vi tappar de enda riktigt bra offensiva spelarna det här laget hade så måste man väl inse värdet av en sådan som Matt?
Men som exempel sig att vi måste punga 350k i månaden för honom. Lär väl säkert ligga minst där om vi ska matcha Schweiz och Luleå. Är det värt det då?
Jim Morrison skrev:Vill man verkligen ha en snuskigt dyr Anderson utan Thoresen då?
Ja. Ambitionen måste väl ändå vara att ha någon form av anfallsspel även nästkommande säsong.
Att bra spelare som verkligen passar in i den här ligan kostar vet vi ju, nu när vi tappar de enda riktigt bra offensiva spelarna det här laget hade så måste man väl inse värdet av en sådan som Matt?
Men som exempel sig att vi måste punga 350k i månaden för honom. Lär väl säkert ligga minst där om vi ska matcha Schweiz och Luleå. Är det värt det då?
Tror själv det kommer kosta mer än det smakar.
Luleå kommer inte erbjuda Anderson 350k / månaden. Så det är ett snett resonemang från början.
Är han snuskigt dyr, så nej.
Men jag är orolig om både Sallinen och Anderson drar. Någon av de måste stanna. Är känslan.
Varför Sallinen? Ointresserade spelare kan väl hellre harva i någon annan klubb. Ruskigt besviken på honom.
Går han ner något kopiöst i lön så kan han få stanna och bevisa att han är värd en plats i laget (vilket han såklart inte gör eftersom han väl har ett 1+1 kontrakt). Säcken borde bänkat honom och visat övriga laget att det inte är accepterat att glida omkring med ena skenan utanför rinken...
Sallinen hade en oerhört tung period efter nyår ja. Men flera hade det.
Men anledningen kunde varit vad som helst. I grund och botten en toppspelare på SHL nivå.
Luleå kommer inte erbjuda Anderson 350k / månaden. Så det är ett snett resonemang från början.
Luleå kommer också vara tvungna att tävla med klubbar i Schweiz och kanske KHL. Då kommer det kosta. Jag tror inte han kommer ha under 300k/månaden iaf.
Men är det värt att erbjuda Anderson ett svindyrt(utan att veta några siffror) kontrakt? Han är dessutom till åren kommen nu. Dessutom var många av hans poäng tack vare att han spelade med Thoresen.
Men han är absolut en duktig spelare jag gärna har kvar till rätt pris.
Edit: Såg att en del av resonemanget redan fanns tidigare. Skrivs så mycket nu.
Senast redigerad av mb81 den 2016-04-01 11:07:24, redigerad totalt 1 gånger.
Är han snuskigt dyr, så nej.
Men jag är orolig om både Sallinen och Anderson drar. Någon av de måste stanna. Är känslan.
Varför Sallinen? Ointresserade spelare kan väl hellre harva i någon annan klubb. Ruskigt besviken på honom.
Går han ner något kopiöst i lön så kan han få stanna och bevisa att han är värd en plats i laget (vilket han såklart inte gör eftersom han väl har ett 1+1 kontrakt). Säcken borde bänkat honom och visat övriga laget att det inte är accepterat att glida omkring med ena skenan utanför rinken...
Sallinen hade en oerhört tung period efter nyår ja. Men flera hade det.
Men anledningen kunde varit vad som helst. I grund och botten en toppspelare på SHL nivå.
Men då kan man ju verkligen fråga sig om det är värt att behålla en sådan som Sallinen. Där kan vi prata oprisvärt. Utan tvekan en av de dyraste i vår trupp.
Luleå kommer också vara tvungna att tävla med klubbar i Schweiz och kanske KHL. Då kommer det kosta. Jag tror inte han kommer ha under 300k/månaden iaf.
Men är det värt att erbjuda Anderson ett svindyrt(utan att veta några siffror) kontrakt? Han är dessutom till åren kommen nu. Dessutom var många av hans poäng tack vare att han spelade med Thoresen.
Men han är absolut en duktig spelare jag gärna har kvar till rätt pris.
Matt kan säkert få de pengarna i ett annat land, men det finns inte en svensk klubb som pungar ut med 350k för en sådan spelare. Det kan jag nästintill garantera.
Jag tycker Anderson beskriver sig själv bäst, a great complimentary player. Just därför skulle jag vara försiktig med att betala honom som en bärande spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Jag tycker Anderson beskriver sig själv bäst, a great complimentary player. Just därför skulle jag vara försiktig med att betala honom som en bärande spelare.
Ja för att hur spelare beskriver sig själva skall ge en fingervisning om dess värde?
Jim Morrison skrev:Jag tycker Anderson beskriver sig själv bäst, a great complimentary player. Just därför skulle jag vara försiktig med att betala honom som en bärande spelare.
Ja för att hur spelare beskriver sig själva skall ge en fingervisning om dess värde?
Haha nä, men jag vet inte om jag vill ha Anderson som kanske vår bäst betalda spelare. Till rätt pris, absolut, så man kan para ihop honom med en stjärna. Sen vet jag inte hur marknaden ser ut förstås men jag hoppas och tror att Jocke är försiktig.
Enligt MadHawk blir han "ruskigt dyr att behålla"
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Haha nä, men jag vet inte om jag vill ha Anderson som kanske vår bäst betalda spelare. Till rätt pris, absolut, så man kan para ihop honom med en stjärna. Sen vet jag inte hur marknaden ser ut förstås men jag hoppas och tror att Jocke är försiktig.
Jag förstår ditt resonemang, men du kan väl inte med ovanstående i åtanke förespråka att Sallinen stannar? Han tjänar mellan 200-250k.
EDIT: vilket var i paritet med Thoresen. Sedan kom Hultström på ca 180k. Summa summarum: Sallinen är SJUKT oprisvärd - när han spelade som han gjorde sista halvan av säsongen.
Enligt MadHawk blir han "ruskigt dyr att behålla"
Jag säger nej tack till förlängning med Anderson om han blir "ruskigt dyr".
Så blek som han var när Thoresen var borta så är risken att han blir det nästa säsong.
Utan Thoresen eller nån spelare med samma kaliber så är inte Anderson speciellt bra kan jag tycka. Finns garanterat bättre spelare på marknaden om man ska upp i löneklassen som Anderson och Sallinen har.
Jag är kluven till Sallinen. Om han spelar som han gjorde när han faktiskt var bra så kan man behålla honom. Har ingen aning om hur hans kontrakt ser ut. Jag gråter ju inte floder om han lämnar och kommer väl inte heller bli upprörd om han stannar. I grund och botten är han väl en bra spelare. Men visst, vi löser ju pengar att lägga på någon annan om han försvinner, speciellt om han har en tung lönepost. Men allt beror ju som sagt på hur marknaden ser ut.