Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6554 (Kenny Källström)
Enligt en kommentar på madhawkens blogg ska denna kille tydligen vara aktuell. Skriker lågbudget det här ryktet också.
Enligt en kommentar på madhawkens blogg ska denna kille tydligen vara aktuell. Skriker lågbudget det här ryktet också.
Expert.
Måste kännas skönt för Åberg att komma till en vettig ishockeyklubb som andas vinnarmentalitet.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Tror vi kommer bränna lite mer på försvaret, därför blir några forwardsförvärv lite budgetSirDIFalot skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6554 (Kenny Källström)
Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Fast snubben, Kenny Källström, är ju back...Nyberabb skrev:Tror vi kommer bränna lite mer på försvaret, därför blir några forwardsförvärv lite budgetSirDIFalot skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6554 (Kenny Källström)
I sanna fall är det ett sjukt ryktekaminor skrev:Fast snubben, Kenny Källström, är ju back...Nyberabb skrev:Tror vi kommer bränna lite mer på försvaret, därför blir några forwardsförvärv lite budgetSirDIFalot skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6554 (Kenny Källström)
Nuförtiden?XantE skrev:Är väl ingen nyhet att det är så.. Tyvärr så är det så det fungerar inom sporten nuförtiden. De lägre divisionerna blir som små horor..Staten skrev:Så här kommer Elitserielagen hålla på framöver. Plocka åt sig det de vill ha och lämna resten här nere i Allsvenskan. Det är en underbar tid att vara Djurgårdare.
Kära vänner, spelare i lägre divisioner som är bra har alltid gått uppåt. Den enda skillnaden är att vi var de som dessa spelare gick till förr. Nu är vi där vi är och då får vi se den andra sidan av myntet. Sen ska gudarna veta att det svider, kanske till och med mer om man varit boss och nu får roffa åt sig smulorna från sina forna kollegor och konkurrenter.
Vita hästen i div1 har ett par intressanta spelare. Målvakten Alexander Bergh bör vara intressant. Tät och bra spelförståelse vilket man sällan skådar på denna nivå. Hjälper även till som extra back med klubban och stoppar puckar bakom kassen. Men bäst av allt är hans spelförståelse som är långt mycket bättre än chets. Finns även ett par intressanta forwards i det här laget som är intressanta. En är Peter Nylander (mickes bror).
Tycker vi ska kontakta en del spelare i Karlskoga som står utan kontrakt. Tyvärr va ju rudslätt snabb med min favorit som jag redan nämnde förra säsongen. Hoppas inte vi tar spelare som är för dåliga för elitserien utan snarare spelare från div1 som är alldeles för bra för den serien. Ofta har dom större potential och är bättre än blåbären som fått smaka på eliten men är och kommer kanske aldrig nå dit igen.
Tycker vi ska kontakta en del spelare i Karlskoga som står utan kontrakt. Tyvärr va ju rudslätt snabb med min favorit som jag redan nämnde förra säsongen. Hoppas inte vi tar spelare som är för dåliga för elitserien utan snarare spelare från div1 som är alldeles för bra för den serien. Ofta har dom större potential och är bättre än blåbären som fått smaka på eliten men är och kommer kanske aldrig nå dit igen.
Jimmy Andersson t.exhenka83 skrev:Vita hästen i div1 har ett par intressanta spelare. Målvakten Alexander Bergh bör vara intressant. Tät och bra spelförståelse vilket man sällan skådar på denna nivå. Hjälper även till som extra back med klubban och stoppar puckar bakom kassen. Men bäst av allt är hans spelförståelse som är långt mycket bättre än chets. Finns även ett par intressanta forwards i det här laget som är intressanta. En är Peter Nylander (mickes bror).

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Absolut. Samuelsson likaså. Fimpen och grabbarna är både sämre och dyrare.
jag förstår hur NOKIA känner sig, från världsledande till ca 2% av marknaden på 10 årJohanPez skrev:Nuförtiden?XantE skrev:Är väl ingen nyhet att det är så.. Tyvärr så är det så det fungerar inom sporten nuförtiden. De lägre divisionerna blir som små horor..Staten skrev:Så här kommer Elitserielagen hålla på framöver. Plocka åt sig det de vill ha och lämna resten här nere i Allsvenskan. Det är en underbar tid att vara Djurgårdare.
Kära vänner, spelare i lägre divisioner som är bra har alltid gått uppåt. Den enda skillnaden är att vi var de som dessa spelare gick till förr. Nu är vi där vi är och då får vi se den andra sidan av myntet. Sen ska gudarna veta att det svider, kanske till och med mer om man varit boss och nu får roffa åt sig smulorna från sina forna kollegor och konkurrenter.
Björklöven har också några intressanta spelare. Men jag hoppas Challe har koll på dessa plantskolor annars bör han avgå.
Exakt så!Nyberabb skrev:jag förstår hur NOKIA känner sig, från världsledande till ca 2% av marknaden på 10 årJohanPez skrev:Nuförtiden?XantE skrev:Är väl ingen nyhet att det är så.. Tyvärr så är det så det fungerar inom sporten nuförtiden. De lägre divisionerna blir som små horor..Staten skrev:Så här kommer Elitserielagen hålla på framöver. Plocka åt sig det de vill ha och lämna resten här nere i Allsvenskan. Det är en underbar tid att vara Djurgårdare.
Man kan bara hoppas att vi utnyttjar avgrundens mörker till att i skymundan samla oss för att sedan dela ut en fet jävla uppercut.
Kan ju säga att J. Andersson i hästen inte är billigare än Fimpen han sitter på en rätt saftig div 1lön! Sitter och hoppas på att Otto och Ölvestad skriver på snart!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nokia-tåget är man ju också med på. Det går bra nu!JohanPez skrev:Exakt så!Nyberabb skrev:jag förstår hur NOKIA känner sig, från världsledande till ca 2% av marknaden på 10 årJohanPez skrev:Nuförtiden?XantE skrev:Är väl ingen nyhet att det är så.. Tyvärr så är det så det fungerar inom sporten nuförtiden. De lägre divisionerna blir som små horor..Staten skrev:Så här kommer Elitserielagen hålla på framöver. Plocka åt sig det de vill ha och lämna resten här nere i Allsvenskan. Det är en underbar tid att vara Djurgårdare.
Man kan bara hoppas att vi utnyttjar avgrundens mörker till att i skymundan samla oss för att sedan dela ut en fet jävla uppercut.

En annan intressant Div.1 spelare är Fredrik Näslund. Snittat två poäng per match i ett riktigt uselt lag, 64 poäng på 32 matcher.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2495
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2495
#27 Thomas Eriksson, En Legendarisk Järnkamin