Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Frasse »

WK4 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5453410.ab

Återstår att se om Ros har lyckats få rätt en gång iaf. :shock:
Mycket tråkigt om det stämmer men jag kan tyvärr inte säga att jag är så förvånad om Linkan försvinner till KHL. :cry:
Ingen rök utan eld brukar det heta. I detta fall är jag mer än säker på att den gode Ros har rätt i det han skriver.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
WK4
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av WK4 »

Frasse skrev:
WK4 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5453410.ab

Återstår att se om Ros har lyckats få rätt en gång iaf. :shock:
Mycket tråkigt om det stämmer men jag kan tyvärr inte säga att jag är så förvånad om Linkan försvinner till KHL. :cry:
Ingen rök utan eld brukar det heta. I detta fall är jag mer än säker på att den gode Ros har rätt i det han skriver.
Tyvärr är även jag rätt säker på det.
:(
If you're not confused, you're misinformed
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Katastrof är bara förnamnet om det där är sant. Blir så jävla less...
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Har fått denna information från en annan källa också, och det verkar tyvärr vara riktigt.
Frågan är nu, vem ska vi värva i hans ställe nu?
Kan inte komma på några tillgängliga namn som skulle kunna mätas med Bremberg.
Och som någon var inne på tidigare - kommer Mackan över huvud taget att vara intresserad nu när Linkan är borta ur leken...
Kommer bli en tuff sommar det här...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det som gör mig mest upprörd är den totalt jävla loja inställning vår ledning & ansvariga verkar ha haft i den här frågan: "Äh, vi kan inte ge Linkan de pengar han vill ha så vi hoppas på att han, efter ett halvårs betänketid, väljer att krita på ändå pga hans ovilja att totalt byta miljö!".

Hade man insett hans värde från början och gett ett något mer generöst bud (kom inte och säg att inte pengarna finns, såfall hade man knappast förlängt med exempelvis Ölvestad) så hade han med stor sannolikhet accepterat det i ett tidigare skede. Nu står man där, vad det ser ut åtminstone, i en mardrömssituation med 2 av 3 spelare för en förstalina frånvarande.

Om nu Linkan går till KHL (vilket han förövrigt gör helt rätt i, har sagt det förut och säger det igen: det skall inte vara någon jävla välgörenhet att spela i DIF) så ser jag endast en vettig inriktning att gå:
Släpp Anger. Rikta in allt möjligt krut på Marcus Nilson och hoppas vi kan snappa upp någon riktig poängspruta från Free Agent marknaden i NHL / AHL.
Lucas

Inlägg av Lucas »

We're fucked basically.
Kagen

Inlägg av Kagen »

11 forwards under kontrakt, krita med Nilsson och Anger så ser det ändå rätt bra ut.

Om Markus Nilsson kan komma upp i samma form som under VM så kommer han nog vara en av ES absolut nyttigaste spelare. Sen har DIF lite ungtuppar som är ett år äldre som kommer lyfta laget.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
snobbas

Inlägg av snobbas »

Marie har också pratat med Linkan, som bekräftar för henne att han
funderar över ett bud från KHL

http://hockeybloggen.city.se/17985/fred ... d_fran_khl
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

-daniel- skrev:Det som gör mig mest upprörd är den totalt jävla loja inställning vår ledning & ansvariga verkar ha haft i den här frågan: "Äh, vi kan inte ge Linkan de pengar han vill ha så vi hoppas på att han, efter ett halvårs betänketid, väljer att krita på ändå pga hans ovilja att totalt byta miljö!".

Hade man insett hans värde från början och gett ett något mer generöst bud (kom inte och säg att inte pengarna finns, såfall hade man knappast förlängt med exempelvis Ölvestad) så hade han med stor sannolikhet accepterat det i ett tidigare skede. Nu står man där, vad det ser ut åtminstone, i en mardrömssituation med 2 av 3 spelare för en förstalina frånvarande.

Om nu Linkan går till KHL (vilket han förövrigt gör helt rätt i, har sagt det förut och säger det igen: det skall inte vara någon jävla välgörenhet att spela i DIF) så ser jag endast en vettig inriktning att gå:
Släpp Anger. Rikta in allt möjligt krut på Marcus Nilson och hoppas vi kan snappa upp någon riktig poängspruta från Free Agent marknaden i NHL / AHL.
Inga vet mer än styrelsen hur mycket Bremberg betytt och gett honom ett extremt bra bud, men faktiskt, det måste ju finnas en gräns för hur mycket utrymma man ska ge EN enda spelare.

Det måste dessutom varit pisstrist för honom personligen att spela i DIF senaste säsongerna? Vara i sitt absoluta livs form och sitta fast i ett lag som slåss år efter år för att slippa kvalserien?

Jag är mer inne på Wikegårds linje. Släpp honom och gå vidare och bygg för framtiden. Han tar en lite för stor plats i DIF. Släpp fram dom andra och låt Linkan få lira med dom stora pojkarna i KHL nu i slutet på hans karriär.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kagen skrev:11 forwards under kontrakt, krita med Nilsson och Anger så ser det ändå rätt bra ut.

Om Markus Nilsson kan komma upp i samma form som under VM så kommer han nog vara en av ES absolut nyttigaste spelare. Sen har DIF lite ungtuppar som är ett år äldre som kommer lyfta laget.
Jaa, man behöver nog vara som du, obotlig optimist för att ta sig igenom detta.

Kolla Brembergs smått sjuka poängsnitt det senaste säsongerna (inräknat då ett helt lass sanslösa assist till avgörande mål).
Mackan kommer bli grymt viktig om han mot förmodan väljer DIF till slut, men Bremberg blir snudd på omöjlig att ersätta.

Men vi får nog glädjas åt det år vi fått med Linkan.
För egentligen är det helt sjukt att en så skicklig spelare "gett bort" så många år bara för att få harva runt kvalsträcket.

Önskar Fredrik all lycka i KHL, skönt att slippa se honom i fånig blå/vit lejon-tröja (lhc)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Haydar och Nilson.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Fy fan vad bedrövlig! Linkan är förlorad och jag får en känsla av att DIF:s sopa-allt-under-mattan-ledning väljer att strunta i att ersätta honom.

Vad FAN har DIF lyckats med de senaste säsongerna? Inte ett skit.

Blir så fruktansvärt förbannad när jag tänker på förlängningen med Jimpa. DIF skulle ha struntat fullständigt i honom och gett Linkan den lön han ville ha. Men det är klart, man har hellre spelare med jättestort Djurgårdshjärta som alla i klacken kan applådera när han satt en halvtaskig tackling i anfallzon och som drar på sig utvisningar till höger och vänster och saknar hockeykunnande helt och hållet. Än Linkan som är Elitseriens absolut bästa forward.

Äckligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Darren Haydar.. Yeah right. En våt dröm som förblir just en dröm. Aldrig att vi kan konkurrera med FBK eller MoDo.

Marcus Nilson.. Stavas; k-a-n-s-k-e. Enligt Ros blogg inlägg ska han vara klar typ den här veckan. Är han inte klar till nästa vecka var han ute och cyklade, vilket får mig att tro att han är long gone.

Och vart är vår omtalade back som skulle in? Klassbacken? Har ju inte ens hört några namn, förutom S Kronwall.

This really sucks. Idag känns allt bara förjävligt. När kan vi vänta oss säsongens första nyförvärv egentligen? Hoppas vi blir grundlurade av styrelsens passiva handlingar och helt plötsligt gör klart med en Ossi likanande typ samt en mål görare.

I och med att Linkan nu inte blir kvar, ökar det chanserna för Anger eller?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Lucas skrev:Darren Haydar.. Yeah right. En våt dröm som förblir just en dröm. Aldrig att vi kan konkurrera med FBK eller MoDo.

Marcus Nilson.. Stavas; k-a-n-s-k-e. Enligt Ros blogg inlägg ska han vara klar typ den här veckan. Är han inte klar till nästa vecka var han ute och cyklade, vilket får mig att tro att han är long gone.

Och vart är vår omtalade back som skulle in? Klassbacken? Har ju inte ens hört några namn, förutom S Kronwall.

This really sucks. Idag känns allt bara förjävligt. När kan vi vänta oss säsongens första nyförvärv egentligen? Hoppas vi blir grundlurade av styrelsens passiva handlingar och helt plötsligt gör klart med en Ossi likanande typ samt en mål görare.

I och med att Linkan nu inte blir kvar, ökar det chanserna för Anger eller?
Vad ska vi med Anger till?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Joas

Inlägg av Joas »

Kul för Linka att fa en chans att tjäna lite stora pengar.

Lycka till detta är värd men du kommer vara saknad...
Låst