Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Tycker definitivt att Ludde ska erbjudas rollen som 4e center om vi går upp. Dels för att han håller i rollen som 4e center i SHL men också för att han var den enda som stod rakryggad när vi åkte ur samt tog sitt ansvar och stannade kvar för att spela upp oss igen.
Att han sedan går regelbundet och kollar på DIF fotboll med kidsen gör att han växer ännu mer i min bok. Känns som att han blivit Djurgårdare på riktigt under tiden han har varit här.
Att han sedan går regelbundet och kollar på DIF fotboll med kidsen gör att han växer ännu mer i min bok. Känns som att han blivit Djurgårdare på riktigt under tiden han har varit här.
-
Silly Season 2025/26
Vad gör man med Brodin. Lönen blir vi aldrig av med. Är väll bäst betald?
Silly Season 2025/26
Räkna aldrig bort kuken. Skulle kunna göra horhus med hela SHL om andan faller på. För lagom lön är det en no brainer.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 13:42:19Jag vill verkligen inte ha kvar Dick.Praetori skrev: ↑2025-03-21 13:12:16Jag känner såhär. Kan de tänka sig lira 3e 4e med lön därefter är det inte en usel SHL formation.captcash skrev: ↑2025-03-21 10:19:06 Älskar Klasen, Dick och Thore men alla de 3 är här för att spela upp oss i SHL, sen har de gjort DIF en stor tjänst och kan med gott hjärta varva ner/lägga skridskorna på hyllan och njuta av att vara förevigade hjältar.
Känner lite som ovan, vi behöver i stor sett en helt ny pimpad första kedja (inkl backar) och minst 1 förjävla bra målvakt, det borde räcka för mid-table SHL och sen bygger vi därifrån. Vi kommer inte kunna göra en Brynäs och gå från HA till dominera SHL, de hade ju i stort sett hela sitt SHL lag med sig ner i HA medan vi resettat och byggt från grunden.
Han måste ha gått på rent rus första omgångarna och presterat därefter för efter halva säsongen är han ju helt slut.
Jag hoppas han får ett magiskt avslut nu på karriären och sen lägger av för gått.
Iallafall inget mer DIF. Det måste ju till och med Wikegård se.
Klasen, där håller jag med. Jag tycker han likväl kan vara kvar eftersom han har kontrakt men han ska inte vara den framträdande spetsen vi lutar oss mot.
Thoresen gärna. Men eftersom han redan i somras flaggade för att det är svårt att vara iväg från familjen, och efter intervjun senast sa att han var påväg att lägga av mitt i säsongen så känns den väldigt långt bort.
Han har ju stängt dörren för spel utomlands men öppen för att fortsätta i Norge.
-
Silly Season 2025/26
Men vad är då "lagom lön"? För han tjänar liksom 50k i Hockeyallsvenskan, och egentligen är det för mycket.Manijock skrev: ↑2025-03-21 15:05:35Räkna aldrig bort kuken. Skulle kunna göra horhus med hela SHL om andan faller på. För lagom lön är det en no brainer.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 13:42:19Jag vill verkligen inte ha kvar Dick.Praetori skrev: ↑2025-03-21 13:12:16Jag känner såhär. Kan de tänka sig lira 3e 4e med lön därefter är det inte en usel SHL formation.captcash skrev: ↑2025-03-21 10:19:06 Älskar Klasen, Dick och Thore men alla de 3 är här för att spela upp oss i SHL, sen har de gjort DIF en stor tjänst och kan med gott hjärta varva ner/lägga skridskorna på hyllan och njuta av att vara förevigade hjältar.
Känner lite som ovan, vi behöver i stor sett en helt ny pimpad första kedja (inkl backar) och minst 1 förjävla bra målvakt, det borde räcka för mid-table SHL och sen bygger vi därifrån. Vi kommer inte kunna göra en Brynäs och gå från HA till dominera SHL, de hade ju i stort sett hela sitt SHL lag med sig ner i HA medan vi resettat och byggt från grunden.
Han måste ha gått på rent rus första omgångarna och presterat därefter för efter halva säsongen är han ju helt slut.
Jag hoppas han får ett magiskt avslut nu på karriären och sen lägger av för gått.
Klasen, där håller jag med. Jag tycker han likväl kan vara kvar eftersom han har kontrakt men han ska inte vara den framträdande spetsen vi lutar oss mot.
Thoresen gärna. Men eftersom han redan i somras flaggade för att det är svårt att vara iväg från familjen, och efter intervjun senast sa att han var påväg att lägga av mitt i säsongen så känns den väldigt långt bort.
Han har ju stängt dörren för spel utomlands men öppen för att fortsätta i Norge.
Han lär väl också få en fet bonus om vi går upp nu, iallafall som det ryktades om.
Jag kan vara fine med att han är kvar om han spelar för minimumlön. Vet inte vad det ligger på i SHL men, 65-70k?
Silly Season 2025/26
Kul! Han har ju potential, så även om han inte kunde ta plats i vårt lag i år kan han definitivt vara en för topp 6 i ett mindre lag, typ VIK eller Almtuna.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 13:48:05 VIKfancentral skriver om Hampus Larsson:
”Djurgårdscentern har inte fått mycket istid på sistone och HA-klubbar ska vara sugna att erbjuda en större roll 2025-26.”
https://vikfancentral.se/sillysvep-med- ... -lagskiss/
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2025/26
Tycker du verkligen 50k är för mkt för Dick i år??? Har gjort mest poäng till antalet spelade matcher,DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 15:07:46Men vad är då "lagom lön"? För han tjänar liksom 50k i Hockeyallsvenskan, och egentligen är det för mycket.Manijock skrev: ↑2025-03-21 15:05:35Räkna aldrig bort kuken. Skulle kunna göra horhus med hela SHL om andan faller på. För lagom lön är det en no brainer.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 13:42:19Jag vill verkligen inte ha kvar Dick.Praetori skrev: ↑2025-03-21 13:12:16Jag känner såhär. Kan de tänka sig lira 3e 4e med lön därefter är det inte en usel SHL formation.captcash skrev: ↑2025-03-21 10:19:06 Älskar Klasen, Dick och Thore men alla de 3 är här för att spela upp oss i SHL, sen har de gjort DIF en stor tjänst och kan med gott hjärta varva ner/lägga skridskorna på hyllan och njuta av att vara förevigade hjältar.
Han lär väl också få en fet bonus om vi går upp nu, iallafall som det ryktades om.
Jag kan vara fine med att han är kvar om han spelar för minimumlön. Vet inte vad det ligger på i SHL men, 65-70k?
-
Silly Season 2025/26
Som sagt, han gick på rus eller något för i början på säsongen var han dominant.#10 skrev: ↑2025-03-21 15:17:03Tycker du verkligen 50k är för mkt för Dick i år??? Har gjort mest poäng till antalet spelade matcher,DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 15:07:46Men vad är då "lagom lön"? För han tjänar liksom 50k i Hockeyallsvenskan, och egentligen är det för mycket.Manijock skrev: ↑2025-03-21 15:05:35Räkna aldrig bort kuken. Skulle kunna göra horhus med hela SHL om andan faller på. För lagom lön är det en no brainer.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 13:42:19Jag vill verkligen inte ha kvar Dick.
Nu har ju utfallet blivit mer än vad många hoppats på så det är ju alltid lätt i efterhand, men 50k i månaden för en spelare som hade spelat Division 1/Division 3, i den åldern med den skadehistoriken, samt inte spelat på ett år, ja det är mycket.
Det är ju bara vi som hade betalat det, lägg därtill att han förmodligen har en bonus också.
Det finns toppspelare i Kalmar, Nybro osv som tjänar mellan 60-70k.
Silly Season 2025/26
Utfallet vet vi ju inte än, det är i dom avgörande matcherna han och klasen ska kliva fram, och dom matcherna har vi inte spelat än,DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 15:33:18Som sagt, han gick på rus eller något för i början på säsongen var han dominant.#10 skrev: ↑2025-03-21 15:17:03Tycker du verkligen 50k är för mkt för Dick i år??? Har gjort mest poäng till antalet spelade matcher,DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 15:07:46Men vad är då "lagom lön"? För han tjänar liksom 50k i Hockeyallsvenskan, och egentligen är det för mycket.Manijock skrev: ↑2025-03-21 15:05:35Räkna aldrig bort kuken. Skulle kunna göra horhus med hela SHL om andan faller på. För lagom lön är det en no brainer.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 13:42:19
Jag vill verkligen inte ha kvar Dick.
Nu har ju utfallet blivit mer än vad många hoppats på så det är ju alltid lätt i efterhand, men 50k i månaden för en spelare som hade spelat Division 1/Division 3, i den åldern med den skadehistoriken, samt inte spelat på ett år, ja det är mycket.
Det är ju bara vi som hade betalat det, lägg därtill att han förmodligen har en bonus också.
Silly Season 2025/26
Tämligen säker på att Dick kommer växla upp om vi går vidare till semi och rejält till en ev final. Vill nog inte riskera ngt nu.#10 skrev: ↑2025-03-21 16:43:02Utfallet vet vi ju inte än, det är i dom avgörande matcherna han och klasen ska kliva fram, och dom matcherna har vi inte spelat än,DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 15:33:18Som sagt, han gick på rus eller något för i början på säsongen var han dominant.#10 skrev: ↑2025-03-21 15:17:03Tycker du verkligen 50k är för mkt för Dick i år??? Har gjort mest poäng till antalet spelade matcher,DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 15:07:46Men vad är då "lagom lön"? För han tjänar liksom 50k i Hockeyallsvenskan, och egentligen är det för mycket.
Silly Season 2025/26
Jag hoppas innerligt att Rensfeldt blir kvar. Tror mycket väl att han kan tänka sig att sänka lönen utifrån nuvarande roll – oavsett serie.Boven skrev: ↑2025-03-21 14:40:29 Tycker definitivt att Ludde ska erbjudas rollen som 4e center om vi går upp. Dels för att han håller i rollen som 4e center i SHL men också för att han var den enda som stod rakryggad när vi åkte ur samt tog sitt ansvar och stannade kvar för att spela upp oss igen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Frågan är väl hur man vill att Centersidan ska se ut och hur man tänker kring juniorerna, om någon av dom klarar att centra om det eventuellt blir SHL
Jag tror inte Krüger lägger av och jag tycker nog att Weigel är vår bästa center just nu.
Inte för att jag inte VILL förlänga med Rensfeldt. Men det är ett begränsat antal platser.
Jag tror inte Krüger lägger av och jag tycker nog att Weigel är vår bästa center just nu.
Inte för att jag inte VILL förlänga med Rensfeldt. Men det är ett begränsat antal platser.
Silly Season 2025/26
Om man jämför med att Brynäs har många spelare från Ha nu i Shl så får man titta vilka det är. Många är ju spelare som toppade poängligan förra året och har sjuk potential. Vet inte vem som skulle kunna bli en kopacka som glänser oavsett serie. Ser inte att Weigel är där i Shl heller. Men att sätta in en bättre center mellan dom två vore ju guld.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Frondell och Eklund.Nypovich skrev: ↑2025-03-21 21:46:12 Om man jämför med att Brynäs har många spelare från Ha nu i Shl så får man titta vilka det är. Många är ju spelare som toppade poängligan förra året och har sjuk potential. Vet inte vem som skulle kunna bli en kopacka som glänser oavsett serie. Ser inte att Weigel är där i Shl heller. Men att sätta in en bättre center mellan dom två vore ju guld.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Ingen av dom är ju topp10 spelare i Ha?Jim Morrison skrev: ↑2025-03-21 22:16:21Frondell och Eklund.Nypovich skrev: ↑2025-03-21 21:46:12 Om man jämför med att Brynäs har många spelare från Ha nu i Shl så får man titta vilka det är. Många är ju spelare som toppade poängligan förra året och har sjuk potential. Vet inte vem som skulle kunna bli en kopacka som glänser oavsett serie. Ser inte att Weigel är där i Shl heller. Men att sätta in en bättre center mellan dom två vore ju guld.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Det tycker jag absolut att dom är.Nypovich skrev: ↑2025-03-21 22:46:12Ingen av dom är ju topp10 spelare i Ha?Jim Morrison skrev: ↑2025-03-21 22:16:21Frondell och Eklund.Nypovich skrev: ↑2025-03-21 21:46:12 Om man jämför med att Brynäs har många spelare från Ha nu i Shl så får man titta vilka det är. Många är ju spelare som toppade poängligan förra året och har sjuk potential. Vet inte vem som skulle kunna bli en kopacka som glänser oavsett serie. Ser inte att Weigel är där i Shl heller. Men att sätta in en bättre center mellan dom två vore ju guld.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.