SHL: Övriga lag

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Snacka ljummet firande i Lulle. Klappar lite håglöst.

Grattis SHL, här kommer läktarkulturen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Bättre att Luleå vann iallafall. Vill gärna fortsätta vara mesta mästarna så lång tid framöver som möjligt.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Det var ju helt fantastiskt att Luleå vann guldet. Unnar dom absolut ingenting i vanliga fall, men ödmjukheten hos brunsås fans är som helt bortblåst efter årets framgångar på isen. Jag njuter över att dom inte fick något guld att fira.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Har svårt att glädjas över något Luleå håller på med. Hade mycket hellre sett något annat än årets finallag som vinnare.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Bönderna på sociala medier var eniga om att det bara är hemska, våldsamma stockholmssupportrar som kan få för sig att ha sönder stackars plexiglas och storma isen. Vad är ursäkten nu när Luleåfansen gjorde exakt det?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... la-pissigt
Praetori

Inlägg av Praetori »

Luleå är kräks och kommer alltid vara kräks. Unnar dem inte guldet på något sätt. En av vidrighetens föreningar i hockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Luleå är smuts, Vem som helst hade fått vinna hellre än dom

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
vincent1891

Inlägg av vincent1891 »

Såg Wennerholms artikel på Sportbladet, tyvärr plusartikel, där han talar för 16 lag och började fundera. Jag tycker det skulle vart så jäkla coolt med mer lag. För om man ser på Hockeyallsvenskan till nästa säsong så är det ett lag av AIK, Löven, SSK, BIK, MoDo och även Oskarshamn som jag ser som utmanare om en enda plats. Av dem lagen vill man ju se fler av dem i SHL, tänk derbyn mellan SAIK och Löven, AIK-DIF och SSK/MoDo är klassiska lag. Även om jag förstår att den ekonomiska aspekten är argumentet emot så skulle det vart så kul o se!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

vincent1891 skrev: 2025-05-05 16:02:16 Såg Wennerholms artikel på Sportbladet, tyvärr plusartikel, där han talar för 16 lag och började fundera. Jag tycker det skulle vart så jäkla coolt med mer lag. För om man ser på Hockeyallsvenskan till nästa säsong så är det ett lag av AIK, Löven, SSK, BIK, MoDo och även Oskarshamn som jag ser som utmanare om en enda plats. Av dem lagen vill man ju se fler av dem i SHL, tänk derbyn mellan SAIK och Löven, AIK-DIF och SSK/MoDo är klassiska lag. Även om jag förstår att den ekonomiska aspekten är argumentet emot så skulle det vart så kul o se!
Kan Allsvenskan i fotboll ha 16 lag kan definitivt SHL ha 16 lag. Däremot tror jag INTE på att gå upp till 60 omgångar. Fler lag hade varit roligt annars, finns lag i HA som kan ta steget upp publikmässigt.
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

vincent1891 skrev: 2025-05-05 16:02:16 Såg Wennerholms artikel på Sportbladet, tyvärr plusartikel, där han talar för 16 lag och började fundera. Jag tycker det skulle vart så jäkla coolt med mer lag. För om man ser på Hockeyallsvenskan till nästa säsong så är det ett lag av AIK, Löven, SSK, BIK, MoDo och även Oskarshamn som jag ser som utmanare om en enda plats. Av dem lagen vill man ju se fler av dem i SHL, tänk derbyn mellan SAIK och Löven, AIK-DIF och SSK/MoDo är klassiska lag. Även om jag förstår att den ekonomiska aspekten är argumentet emot så skulle det vart så kul o se!
Problemet jag ser är att SHL säkert hade landat typ Nybro och Östersund istället. Sist ligan utökades gick Karlskrona upp. Och då fanns det redan plastklubbar som Växjö och Örebro i ligan. Det är ett problem att klassiska lag ruttnar bort i HA, men att utöka SHL är inte nödvändigtvis lösningen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker ändå det finns en poäng med en utökad liga, göra det lättare att både åka ut och gå upp (det ska alltså inte bli lika katastrofalt att åka ur).

Säg att man skulle ha (minst) 16 lag. Dela upp det i 2 olika serier, en södra och en norra. Hälften i varje.

2 sämsta lagen spelar varsin rak serie mot 2 bäst placerade lagen i Hockeyallsvenskan. Har inte riktigt tänkt klart avseende detaljerna kring det, dock.

Jag vill också ha en viss utjämning i TV-pengar och fördelningen mellan SHL / Hockeyallsvenskan. Det är helt orimligt som det är nu, sett till intresset för Hockeyallsvenskan kontra SHL. Finns ingen logik i det, och de enda som tjänar på det är spelarna själva och agenter eftersom lönenivåerna trycks upp. Visst att det kan bli något svårare att kontraktera legoknektar från AHL, eller andra internationella ligor men det borde också göra utvecklingen för svensk hockey bättre om man "tvingas" satsa mer på juniorverksamheter och inhemska spelare.

Någon som håller med?
Skriv svar