SHL 18/19 : HV71 - Djurgårdens IF 2/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
rikkard

Re: SHL 18/19 : HV71 - Djurgårdens IF 2/3-2019

Inlägg av rikkard »

Tycker vi ska använda träningarna till slutspelet på att träna på att slå sarg ut. Vi måste kunna spela enklare i egen zon när vi är under press. Mer ABC-hockey än spansk fotboll.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

South_Exil skrev:
Fan. Glömde Pehr claesson och Morgan Johansson också.
Det finns alltså 6 dyngusla domare i denna liga. Helt ofattbart vilken låg nivå det är!!
Du får göra ett tappert försök att hitta någon bra domare i SHL istället? 8)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Strandberg med Axelsson, äntligen.
Bergfors får en ärlig chans, äntligen.
Nu ska de få lika många chanser som Davidssons, dvs resten av säsongen.

Josefsson höll på att kosta oss 3 p ikväll. Agerandet vid 2-3 är jävligt uselt.
Att vi är i ett avgörande läge med säsongen gör det bara än värre.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK

Inlägg av EspenK »

Nerverna och hjärtat tog rejält med stryk idag. Vi har inget efter 3-0. Ett skott som var någorlunda farligt. Svårt att säga att segern är rättvis. Mer en stöld faktiskt. Men den tar jag vilken dag som helst just nu.

MacDavid är helt under isen i försvarszon. Dennis går före i centerupoställningen just nu.
Fjällby spelar inte när Hank och Jonte kommer tillbaka.

Kul att Guter målar idag.

Bäst idag: Att man äntöigen lyssnat på forumet.
1. Veterankedjan Dick-Strandberg-Bergfors är cementerad nu.
2. Robban coachar och bänkar( på goda grunder) de som inte kommer upp idag i tredje.

6poäng till bör räcka för topp 6.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

South_Exil skrev:
South_Exil skrev:
daaviid skrev:
South_Exil skrev:
Mikael Andersson
Sören Persson

Ihop med Wolmer de i särklass sämsta domarna i ligan.
Ett under att de får döma överhuvudtaget.
Att de dömer tillsammans är ju helt sjukt!
Lägg till Winge så får du ett oslagbart fyrtal.
:mrgreen: sant!
Fan. Glömde Pehr claesson och Morgan Johansson också.
Det finns alltså 6 dyngusla domare i denna liga. Helt ofattbart vilken låg nivå det är!!
Och den där Nord, Nordh eller vad han nu heter. Honom har jag tagit bort från Julkortslistan.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lidingö DIF skrev:
Och den där Nord, Nordh eller vad han nu heter. Honom har jag tagit bort från Julkortslistan.

Du är en vänlig själ.....som ens hade med honom från början
:wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ

Inlägg av BigJ »

Visst, det blev tre mål i första och både tränare och spelare tyckte att det var bra spel men ska man vara ärlig så var det framförallt hv som var dåliga. De släppte till 2 kontringsmål liknande 1-3 målet vilket aldrig hade hänt vare sig mot luleå eller växjö. Guter hade heller aldrig kommit till det friläge han fick.

Larvet med att Hank har varit stoppkloss för Bergfors och Strandberg är ju också bara löjligt, hela den kedjan har varit på tårna under många matcher nu och naturligtvis borde både Bergfors och Strandberg tagit klivet upp tidigare och att få spela med en klasspelare som 31 är ju helt rätt när de spelar som de gör nu. Hank har hela tiden varit en spelare för 4:e linan och där gör han det utmärkt. Många verkar förtränga vad de sagt om framförallt Strandberg tidigare. Som läget är nu så borde fjärde bestå av Svensson, J Davidsson och Hank, låt Mackan vara 13:e samt Guter (som utöver målet var helt osynlig) och Fjällby vila lite.

En vinst var dock otroligt viktigt för moralen men tränaren måste även hitta lösningar när man möter lag som luleå, malmö, örebro och i sista matchen även växjö, annars kommer vi snabbt bli utslagna i slutspelet,
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

BigJ skrev:Visst, det blev tre mål i första och både tränare och spelare tyckte att det var bra spel men ska man vara ärlig så var det framförallt hv som var dåliga. De släppte till 2 kontringsmål liknande 1-3 målet vilket aldrig hade hänt vare sig mot luleå eller växjö. Guter hade heller aldrig kommit till det friläge han fick.

Larvet med att Hank har varit stoppkloss för Bergfors och Strandberg är ju också bara löjligt, hela den kedjan har varit på tårna under många matcher nu och naturligtvis borde både Bergfors och Strandberg tagit klivet upp tidigare och att få spela med en klasspelare som 31 är ju helt rätt när de spelar som de gör nu. Hank har hela tiden varit en spelare för 4:e linan och där gör han det utmärkt. Många verkar förtränga vad de sagt om framförallt Strandberg tidigare. Som läget är nu så borde fjärde bestå av Svensson, J Davidsson och Hank, låt Mackan vara 13:e samt Guter (som utöver målet var helt osynlig) och Fjällby vila lite.

En vinst var dock otroligt viktigt för moralen men tränaren måste även hitta lösningar när man möter lag som luleå, malmö, örebro och i sista matchen även växjö, annars kommer vi snabbt bli utslagna i slutspelet,
Tredje då?
13, 72 och ?
BigJ

Inlägg av BigJ »

South_Exil skrev:
BigJ skrev:Visst, det blev tre mål i första och både tränare och spelare tyckte att det var bra spel men ska man vara ärlig så var det framförallt hv som var dåliga. De släppte till 2 kontringsmål liknande 1-3 målet vilket aldrig hade hänt vare sig mot luleå eller växjö. Guter hade heller aldrig kommit till det friläge han fick.

Tredje då?
13, 72 och ?
Jag kan ju själv tycka att Valli gjorde det klart bättre senast än de jag vill låta vila lite.
Så sätt Jonte ihop med 13 och 72 samt Valli med Hank och 28
Manijock

Inlägg av Manijock »

Fortfarande chockad över att Bergfors fick lira med spelande spelare. Trodde aldrig den dagen skulle komma. Misstänkt starkt att Bergfors måste blivit för full på någon julfest och sagt något olämpligt om Robbans brud eller något. Med tanke på hur misshandlad han blivit hela säsongen.

Starkt att vinna mot ett skickligare motstånd. Behövs i jakten på hemmafördel i åttondelen. Där ligger vi bra till.Tittar man på resterande motstånd så ser jag verkligen inte hur vi ska hålla Malmö och Skellefteå bakom oss.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev:Tittar man på resterande motstånd så ser jag verkligen inte hur vi ska hålla Malmö och Skellefteå bakom oss.
Djurgården - Skellefteå - Bra chans till poäng. Tar vi tre poäng här kan vi se topp 6 som färdigt enligt mig
Rögle - Djurgården - Bra chans till poäng
Djurgården - Mora - Bra chans till poäng
Djurgården - Frölunda - Bra chans till poäng
Färjestad - Djurgården - Den svåraste av samtliga kvarstående matcher. Jag tror denna match blir betydelselös för oss
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Mattias_87 skrev:
Manijock skrev:Tittar man på resterande motstånd så ser jag verkligen inte hur vi ska hålla Malmö och Skellefteå bakom oss.
Djurgården - Skellefteå - Bra chans till poäng. Tar vi tre poäng här kan vi se topp 6 som färdigt enligt mig
Färjestad - Djurgården - Den svåraste av samtliga kvarstående matcher. Jag tror denna match blir betydelselös för oss
Beror ju på lite hur man ser det. Vår form är usel! Vilket naturligtvis glöms bort av de flesta då vi vinner på en bra period. Första perioden i Växjö är ju också bra, fast utan utdelning. Så på 9 perioder har vi skapat chanser i två. Så nu när vi behöver vara som bäst är vi som sämst. Trots denna hårda fysträning som Ölvestad tydligen bedrivit.....

Djurgården - Skellefteå: Hyfsad poängchans om vi dyker upp, men klart underdog. Här är vi jagade.
Rögle - Djurgården: Given torsk.
Djurgården - Mora: Namnmässigt är vi favoriter, men Moras högstanivå är ruskigt hög. Jämn match! Vi har haft oerhört svårt för Moras spelsätt den här säsongen. Förlust!
Djurgården - Frölunda: Given torsk. Hittat formen nu till slut. Sållat sig till absoluta toppen med Luleå och Färjestad. Inte ens en spännande match.
Färjestad - Djurgården: Given torsk. Vila stjärnor inför åttondel?

Har säkert fel på någon till. Mora-matchen är lurig att tippa! Men sex poäng känns magstarkt att vi tar. Tre-fyra stycken är mera troligt! Om vi håller oss skadefria.
Senast redigerad av Manijock den 2019-03-03 09:46:15, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Mattias_87 skrev:
Då SHL är så löjligt jämn liga så har vi ju teoretiskt alltid poängchans

Snart är serien färdigspelad och vi har ännu inte kunnat upprepa bra insatser, vare sig från match till match eller från en period till nästa och varje gång vi haft chansen att rycka har vi kvickt hittat en rad nya förluster.

Vi måste slå Saik och Rögle eller åtminstone inte ge dom 3p, där ligger nyckeln till topp 6.
Misslyckas vi med detta har iaf sportslig rättvisa skipats, dvs vi förtjänar då inte några som helst fördelar i kommande utslagningsmatcher

Tror FBK redan säkrat seriesegern när vi möts i sista, där kan oväntade bonuspoäng tillkomma
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mattias_87 skrev:
Då SHL är så löjligt jämn liga så har vi ju teoretiskt alltid poängchans

Snart är serien färdigspelad och vi har ännu inte kunnat upprepa bra insatser, vare sig från match till match eller från en period till nästa och varje gång vi haft chansen att rycka har vi kvickt hittat en rad nya förluster.

Vi måste slå Saik och Rögle eller åtminstone inte ge dom 3p, där ligger nyckeln till topp 6.
Misslyckas vi med detta har iaf sportslig rättvisa skipats, dvs vi förtjänar då inte några som helst fördelar i kommande utslagningsmatcher

Tror FBK redan säkrat seriesegern när vi möts i sista, där kan oväntade bonuspoäng tillkomma
Tror Luleå tar serien. Men i ett slutspel så tror jag både FBK och Frölunda kommer vara vassare. Finns en helt annan vinnarkultur i dessa lag. För att inte tala om Växjö som kan bli en "oväntad" guldkandidat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Manijock skrev: Tror Luleå tar serien. Men i ett slutspel så tror jag både FBK och Frölunda kommer vara vassare. Finns en helt annan vinnarkultur i dessa lag. För att inte tala om Växjö som kan bli en "oväntad" guldkandidat.
Jo då, så klart ett troligt scenario (såg nu att FULeå bla har dubbelmöte med lhc och en mot hv kvar, ser ju ut som 9 givna poäng)

Tänker bara att någon gång kommer marginalerna gå emot luleå, tycker dom haft klar mer flyt än Fbk
Skriv svar