Vi vann båda där förra säsongen.ciirree skrev:Vi vinner aldrig i Scandinavium och Färjestad har ett psykologiskt övertag utan dess like.
SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 24/1-2019
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 24/1-2019
Jag är mycket besviken.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2019-01-24 21:44:05, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu kanske forumets SM-guld megafoner kom ner på jorden igen. Det är provocerande uselt i avslutslägena och knappast en slump att motståndarnas målvakter alltid framstår som demoner i matcherna mot oss. Bemström är en grym skytt och har vräkt in mål, men det kan inte ens Jocke räknat med innan säsongen drog igång. Att Davidsson skulle komma hem kunde ingen veta på förhand.
Så vilka är det han såg som målskyttar i laget?
Coachkampen slutar på samma sätt som en boxningsmatch mellan Floyd Mayweather och David Lega skulle gjort. Jag undrar om Robban har vad som krävs för ett guld.
Ett bra lag byggs bakifrån. Jensen har många försvarare på forumet, och det är orättvist att vara allt för hård mot honom. Reideborn har en hög högstanivå men kan dippa oroväckande lågt. Man kan ju inte låta bli att känna en viss avundsjuka mot Malmös målvaktspar, klass!
Se nu fan till att det blir en uppryckning i nästkommande matcher när seriens två vidrigaste lag står för motståndet
Coachkampen slutar på samma sätt som en boxningsmatch mellan Floyd Mayweather och David Lega skulle gjort. Jag undrar om Robban har vad som krävs för ett guld.
Ett bra lag byggs bakifrån. Jensen har många försvarare på forumet, och det är orättvist att vara allt för hård mot honom. Reideborn har en hög högstanivå men kan dippa oroväckande lågt. Man kan ju inte låta bli att känna en viss avundsjuka mot Malmös målvaktspar, klass!
Se nu fan till att det blir en uppryckning i nästkommande matcher när seriens två vidrigaste lag står för motståndet
Det är ju ganska lång tid kvar tills finalserien ska spelas. Prickar man in formen rätt så räcker det att vara med när de främsta lagen ska göra upp om saken. Har inte skrikit om SM-Guld, men ser det inte som en omöjlighet heller. Först kan vi väl låta serielunken ta slut, det är trots allt nästan en tredjedel kvar.Momentumet skrev:Nu kanske forumets SM-guld megafoner kom ner på jorden igen. Det är provocerande uselt i avslutslägena och knappast en slump att motståndarnas målvakter alltid framstår som demoner i matcherna mot oss. Bemström är en grym skytt och har vräkt in mål, men det kan inte ens Jocke räknat med innan säsongen drog igång. Att Davidsson skulle komma hem kunde ingen veta på förhand.
Senast redigerad av daaviid den 2019-01-24 21:46:10, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
I förra matchen var vi ...inte riktigt påkopplade, "Svårt ju, att vara bästa jämt", jo jo...
Idag startar vi hel ok mot ett totalt könlöst Malmö, 1-0 var en klen utdelning.
Men sedan då, vad F A N gör vi i period 2?
Jo, vi ställer upp och väntar och ger bort matchen.
Det är ett jävla gissel att vi i ett så viktigt skede av säsongen inte förmår att fullfölja gameplan oftare, att inte fler fortsätter ta ansvar ute på isen och behåller kommandot när vi har tagit det.
De goda vanorna som ska ge trygghet i ett slutspel måste brännas in nu
Sedan borde vi vunnit detta ändå med normal utdelning, vad nu normal är now days...?
Förutom LHC hemma (6-3) så har vi sedan november haft förbaskat svårt med målskyttet.
-Men tänk, faan vad överlägsna vi kommer vara sedan, när "oturen" vänder, härliga tider
Idag startar vi hel ok mot ett totalt könlöst Malmö, 1-0 var en klen utdelning.
Men sedan då, vad F A N gör vi i period 2?
Jo, vi ställer upp och väntar och ger bort matchen.
Det är ett jävla gissel att vi i ett så viktigt skede av säsongen inte förmår att fullfölja gameplan oftare, att inte fler fortsätter ta ansvar ute på isen och behåller kommandot när vi har tagit det.
De goda vanorna som ska ge trygghet i ett slutspel måste brännas in nu
Sedan borde vi vunnit detta ändå med normal utdelning, vad nu normal är now days...?
Förutom LHC hemma (6-3) så har vi sedan november haft förbaskat svårt med målskyttet.
-Men tänk, faan vad överlägsna vi kommer vara sedan, när "oturen" vänder, härliga tider
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Men är en hockeysäsong alltid så här djävla jobbig? Tycker det är onödigt litet framgångar i år. Känns bara jobbigt varje djävla match, trots att vi tar poäng ibland.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Tittade just igenom resultaten från förra säsongens Grundserie.minalman skrev:Men är en hockeysäsong alltid så här djävla jobbig? Tycker det är onödigt litet framgångar i år. Känns bara jobbigt varje djävla match, trots att vi tar poäng ibland.
Blev helt varm, då var vi verkligen en maskin
Förväntningarna var om möjligt ännu högre denna säsong, även vi som inte köpte hypen riktigt drogs nog ändå med lite i det resonemanget.
Det klart att man blir ledsen när vi tappar så många poäng på Hovet under en och samma säsong, det gör ont ...hela vägen in
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tycker mig minnas att gubbarna såg tröga ut vid samma tid förra året också även om resultaten trillade in ändå. Men då fick vi fan kämpa och kämpa för varenda millimeter. I år när allt klaffar så spelar vi ut de flesta men det är en spelmodell som kräver hög speed och att alla kuggar i. Annars är det ett gäng flyttgubbar som försöker släpa en enhjulig pirra upp för en trapp.minalman skrev:Men är en hockeysäsong alltid så här djävla jobbig? Tycker det är onödigt litet framgångar i år. Känns bara jobbigt varje djävla match, trots att vi tar poäng ibland.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Omöjligt att sia om hur denna säsong slutar, är så jämt och så många lag som har chansen på riktigt i år, formtoppen till slutspel är viktigare än på länge.Praetori skrev:Tycker mig minnas att gubbarna såg tröga ut vid samma tid förra året också även om resultaten trillade in ändå. Men då fick vi fan kämpa och kämpa för varenda millimeter. I år när allt klaffar så spelar vi ut de flesta men det är en spelmodell som kräver hög speed och att alla kuggar i. Annars är det ett gäng flyttgubbar som försöker släpa en enhjulig pirra upp för en trapp.minalman skrev:Men är en hockeysäsong alltid så här djävla jobbig? Tycker det är onödigt litet framgångar i år. Känns bara jobbigt varje djävla match, trots att vi tar poäng ibland.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det är sjukt hur mycket mitt mående påverkas av det här laget. Vid varje förlust blir jag deprimerad. Vid varje vinst sover jag som en prins på natten.
Avskaffa tre mot tre.
Tycker det mest är fjärrkontroller/inredningen och fru och barn som får ta stryk...Mattias_87 skrev:Det är sjukt hur mycket mitt mående påverkas av det här laget. Vid varje förlust blir jag deprimerad. Vid varje vinst sover jag som en prins på natten.
- minalman
Hemsidan fick mig i alla fall att le när de beskrev 1-0 i matchreferatet. Läs noga, innan de går in och rättar!
Jason Garrison smög fram från sin backplats och ställde sig helt fri i slottet. När han fick pucken hade han gott om tid att ta emot pucken, skita och sen bomba in 1-0. Ett mycket rättvist resultat, med tanke på hur perioden såg ut.
Jason Garrison smög fram från sin backplats och ställde sig helt fri i slottet. När han fick pucken hade han gott om tid att ta emot pucken, skita och sen bomba in 1-0. Ett mycket rättvist resultat, med tanke på hur perioden såg ut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi Ses!Praetori skrev:Jag ska fan ta och palla mig till Scandinavium. Än har vi inte förlorat när jag är på plats. Torskar vi kommer jag ju dock förneka att jag var där och vinner vi kommer jag välförtjänt att ta åt mig halva äran.ciirree skrev:Frölunda borta och sen Färjestad hemma.
Det är våra nästa matcher.
Förväntar mig ingenting. 2 solklara torsk.
Vi vinner aldrig i Scandinavium och Färjestad har ett psykologiskt övertag utan dess like.
minalman skrev:Hemsidan fick mig i alla fall att le när de beskrev 1-0 i matchreferatet. Läs noga, innan de går in och rättar!

Hahahahaha.. Jason hade fan riktigt MYCKET tid... hjaahhahaha... fyfan vad roligtdaaviid skrev:minalman skrev:Hemsidan fick mig i alla fall att le när de beskrev 1-0 i matchreferatet. Läs noga, innan de går in och rättar!
Jason Garrison smög fram från sin backplats och ställde sig helt fri i slottet. När han fick pucken hade han gott om tid att ta emot pucken, skita och sen bomba in 1-0. Ett mycket rättvist resultat, med tanke på hur perioden såg ut.Läste din text här och reagerade inte nämnvärt.. men sedan när jag läste på hemsidan så såg jag ordet. Fasen va nice. Snacka om att motståndarna ger dig tid om det där kan ske.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Haha
Ja, man får ta de ljusglimtar som finns

Ja, man får ta de ljusglimtar som finns