SHL : Omgång 4 : Djurgårdens IF - Frölunda 29/1-2018
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL : Omgång 4 : Djurgårdens IF - Frölunda 29/1-2018
Matchens nästintill enda ljusglimt frånsett de första fem minutrarna i första när vi var bra och några situationer här och var är att Ahlén plockade fiskludret i tredje. Det var en duktig nermalning.
Synd att GnällJoel kan grina sig till ett gäng utvisningar för sitt lag, också riktigt tråkigt att domarinsatsen är så oumbärligt katastrofal. Inte nog med att man sväljer mygg och sållar elefanter men man lyckas även vara ivägen för spelet 8-9 gånger under matchens gång, varav 6 stycken när pucken är i DIF-ägo. Dessutom alla puckar rakt ut som tydligen hade touch på sig och således fortsatt fiskanfall. Näe, fyfan. Vakna domarjävlar.
Klubban rätt i plytet på både Urbom och på Bergfors står alltså en av huvuddomarna två meter ifrån situationen och missar det ändå.
Så genomtydligt att fisk är gnällRogers lag. Det var länge sen jag såg någon ens åka och grina på domarna så mycket som idag, trots att man har ALLT med sig hela matchen. Fy fan.
Synd att GnällJoel kan grina sig till ett gäng utvisningar för sitt lag, också riktigt tråkigt att domarinsatsen är så oumbärligt katastrofal. Inte nog med att man sväljer mygg och sållar elefanter men man lyckas även vara ivägen för spelet 8-9 gånger under matchens gång, varav 6 stycken när pucken är i DIF-ägo. Dessutom alla puckar rakt ut som tydligen hade touch på sig och således fortsatt fiskanfall. Näe, fyfan. Vakna domarjävlar.
Klubban rätt i plytet på både Urbom och på Bergfors står alltså en av huvuddomarna två meter ifrån situationen och missar det ändå.
Så genomtydligt att fisk är gnällRogers lag. Det var länge sen jag såg någon ens åka och grina på domarna så mycket som idag, trots att man har ALLT med sig hela matchen. Fy fan.
25/4-2025
Domar-problematiken börjar på u-lagsnivå där idioter till ledare och inavlade föräldrar skrämmer bort allt vad ungdomsdomare heter. Vi har de domare vi har för att svensk hockey inte värnar om den biten av sporten.
Matchen? Meh.
Matchen? Meh.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Kommer inte bli några påföljder.Dusinator skrev:Har jag missat det eller någon som uppfattade tiden för smällen på Davidsson?
Och när brukar det komma upp om någon anmälan ev gjorts mot Sigalet?
Det är en hård tackling bara, såna man riskerar att få inne framför motståndarkassen (01:45 kvar av första)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Varför tar SHL in domare från U-länder?
Ceterum censeo Solna esse delendam
Var det den situationen så ska det ju inte vara det heller... Fick för mig att han fick en tackling där dom möts och tacklingen touchar hans huvud. Detta var en regelrätt bröstvärmare...Lee Harvey Oswald skrev:Kommer inte bli några påföljder.Dusinator skrev:Har jag missat det eller någon som uppfattade tiden för smällen på Davidsson?
Det är en hård tackling bara, såna man riskerar att få inne framför motståndarkassen (01:45 kvar av första)
Mångfald...Donkels-2.0 skrev:Varför tar SHL in domare från U-länder?
-
I övrigt:
Urbom ska verkligen inte få göra mål. Kanske korrekt avvinkad balja men tycker han (Possler) är intryckt och regeln är alldeles för luddig kring offside i målgården.
Urbom ska verkligen inte få göra mål. Kanske korrekt avvinkad balja men tycker han (Possler) är intryckt och regeln är alldeles för luddig kring offside i målgården.
25/4-2025
Du skulle bli skogstokig om det hade godkänts åt andra hållet. Tror det är rätt avblåst där.förevigtdjurgården skrev:I övrigt:
Den tacklingen som lunkans bror gör på bergfors är mycket fulare. Att inte den uppmärksammas är märkligt.Dusinator skrev:Var det den situationen så ska det ju inte vara det heller... Fick för mig att han fick en tackling där dom möts och tacklingen touchar hans huvud. Detta var en regelrätt bröstvärmare...Lee Harvey Oswald skrev:Kommer inte bli några påföljder.Dusinator skrev:Har jag missat det eller någon som uppfattade tiden för smällen på Davidsson?
Nja, lika mycket "bröstvärmare" som mora-hora-tacklingen på Andreas Engqvist. Glenn-jäveln håller in armen mot kroppen men det är den som träffar huvudet först på Davidsson innan någon annan kontakt. (1:46 kvar av 1:a).Dusinator skrev:Var det den situationen så ska det ju inte vara det heller... Fick för mig att han fick en tackling där dom möts och tacklingen touchar hans huvud. Detta var en regelrätt bröstvärmare...Lee Harvey Oswald skrev:Kommer inte bli några påföljder.Dusinator skrev:Har jag missat det eller någon som uppfattade tiden för smällen på Davidsson?
Det är en hård tackling bara, såna man riskerar att få inne framför motståndarkassen (01:46 kvar av första)
Edit: ..Nää tar fan tillbaka att han "håller in" armen. Har vevat situationen på cmore flera ggr och alldeles före smällen så sticker han ut armbågen och tacklar till lite extra med överkroppen.
Sen om den huvudtacklingen är "regelrätt" kan man ju debattera. Vi hade säkerkigen åkt på både utvisning och 3-7 matchers avstängning om Falk eller Urbom hade gjort lika.
Senast redigerad av Henke_F den 2018-01-29 22:26:42, redigerad totalt 4 gång.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Ja det var fan fulare ändå, pucken var inte i närheten heller och ifrån ingenstans bakifrån.williams skrev:Den tacklingen som lunkans bror gör på bergfors är mycket fulare. Att inte den uppmärksammas är märkligt.Dusinator skrev:Var det den situationen så ska det ju inte vara det heller... Fick för mig att han fick en tackling där dom möts och tacklingen touchar hans huvud. Detta var en regelrätt bröstvärmare...Lee Harvey Oswald skrev:Kommer inte bli några påföljder.Dusinator skrev:Har jag missat det eller någon som uppfattade tiden för smällen på Davidsson?
Hoppas skiten anmäls och att dom stryker fanskapet ifrån OS-truppen.
-
Äh, Joel kommer aldrig bli avstängd. Aldrig någonsin.
25/4-2025
- Lee Harvey Oswald
Eeeh...intryckt? Njaaförevigtdjurgården skrev:I övrigt:
Possler mosar in sig själv över deras keeper där

Han vet vad han gör där, ändå bra att trycka in mot mål i såna lägen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ja tyvärr det målet var regelrätt bortdömt. Dock så hade vi kunnat fått med oss en utvisning om domaräcklet tagit slashingen mot Possler. ..som ja då istället skar in lite hårdare på mål och slängde sig över deras målis. =)Lee Harvey Oswald skrev:Eeeh...intryckt? Njaaförevigtdjurgården skrev:I övrigt:
Possler mosar in sig själv över deras keeper där![]()
Han vet vad han gör där, ändå bra att trycka in mot mål i såna lägen
Senast redigerad av Henke_F den 2018-01-29 22:44:49, redigerad totalt 1 gånger.
Dessutom hoppar han in den som ni kanske sett också... CP-mongot ska stängas av!Henke_F skrev:Ja det var fan fulare ändå, pucken var inte i närheten heller och ifrån ingenstans bakifrån.williams skrev:Den tacklingen som lunkans bror gör på bergfors är mycket fulare. Att inte den uppmärksammas är märkligt.Dusinator skrev:Var det den situationen så ska det ju inte vara det heller... Fick för mig att han fick en tackling där dom möts och tacklingen touchar hans huvud. Detta var en regelrätt bröstvärmare...Lee Harvey Oswald skrev:Kommer inte bli några påföljder.Dusinator skrev:Har jag missat det eller någon som uppfattade tiden för smällen på Davidsson?
Hoppas skiten anmäls och att dom stryker fanskapet ifrån OS-truppen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).