SHL: Omgång 31 : Mora - Djurgårdens IF 26/12-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 31 : Mora - Djurgårdens IF 26/12-2017

Inlägg av Mattias_87 »

Han hånlog alltså i spelarbåset? Avlid snälla.
Avskaffa tre mot tre.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Donkels-2.0 skrev:
South_Exil skrev:
Donkels-2.0 skrev:
South_Exil skrev:
Donkels-2.0 skrev:Äh det löser sig med Ante era neggon - sa ju att vi skulle krossa Mora bara vi tog lite gallisk trolldryck så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen och sedan var det ett pinsamt gnäll på Walterholm -grabben är junis och spelar typ sin tredje match från start
Såhär:
Av det jag sett hittills har jag inte sett några tendenser och inget stenhårt jobb. Utifrån att vi nu behöver en fjärdeliner skulle jag vilja ha en annan spelartyp. Typ Albin Lundin när han kom upp.

Men ni som sett junnarna upplys mig gärna vad Walterholm är för spelare och vad han gör i J20 så man kan spana efter tendenserna.
Albin Lundin nej tack - Walterholm och Wiö är bättre både nu och på sikt
TYP Albin Lundin, alltså vi behöver en def stark 4:e som kan avlasta.
Finns typ 10 spelare jag skulle kunna tänka mig vara mogna för SHL och Lundin tillhör inte dom 10 i min bok

Återigen. Vad gör Walterholm i J20 som gör honom till den spelare som lyfts upp?
Playmaker? Sniper? Box-play?
Jag har ingen aning och har inte sett tendenser till något?
Det måste man väl få ifrågasätta :)

Upplys mig om vilken spelartyp det är?
Lundin är mellanmjölk och det ska vi inte satsa på i det här läget är dock rädd för att Jocke kortsiktigt kan tänkas lyfta upp honom
Men kom igen. Läser du ens??

Av det jag sett av Walli så framgår inte vad han är för typ och vad han kan bidra med.
Nu med Ante borta så kommer vi behöva ha 3 vassare kedjor och en avkastningskedja.

I avlastningskedjam behövs kloka spelare med hög arbetskapacitet
Så - VEM är vår bäste defensive center (21 & 70 borta) i J20 och borde vi inte ge honom chansen i stället för Walterholm, som säkert kan bli bra, men som HITTILLS varit anonym!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tungt. Jävligt jobbigt.

Ska säsongen sluta så här? Dels för Ante såklart, men dessutom för föreningen som äntligen börjat få skörda av ett riktigt bra jobb senaste åren.

Nu väntar man bara på besked.

Tacklingen då? Svårbedömt. Mora kommer till en början in högt mot en något låg och oskyddad Ante. Smällen ser ut att vara axel mot Ante.
Utan att ha snurrat mer än cmores repriser vill jag spontant se en avstängning. Hård smäll mot huvudet på blind sida.
Men det är sekundärt.
Kämpa Ante.
Tacklingen är tuff men ser inte ut att vara avsiktligt mot huvudet. Det är oflyt och Ante är låg. Det är efterspelet som stör mig. Han är styv i korken denne Johansson.

Sen står och faller laget inte med Ante även om han nu skulle åkt på en hjärnskakning.

Såg att Ahlén var lätt skogstokig nu efter. Han lär åka på en avstängning om Mora vågar ställa Robin.J på isen nästa gång vi möts. Skönt att se att det fortfarande finns traditionsbärare med löst munläder i föreningen (och vilka att följa upp orden med handling).

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Står och faller? Beror väl på vad du menar?

Men med Ante borta kan vi naturligtvis glömma guldet. Om vi nu inte på något mirakulöst sätt lyckas hitta en ersättare av så hög klass.
Tror vi lär dala en bit ned i tabellen också.

Men.....bara tråkiga spekulationer från min sida. Bara invänta morgondagen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jo jag läser och Walterholm har varit vår bästa spelare i J20 och är i mitt tycke ändå intressantare än ett korttidslån på Lundin då ser jag hellre att vi tar in en spelare på längre sikt utifrån om vi ändå ska spetsa till fjärdekedjan
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tungt. Jävligt jobbigt.

Ska säsongen sluta så här? Dels för Ante såklart, men dessutom för föreningen som äntligen börjat få skörda av ett riktigt bra jobb senaste åren.

Nu väntar man bara på besked.

Tacklingen då? Svårbedömt. Mora kommer till en början in högt mot en något låg och oskyddad Ante. Smällen ser ut att vara axel mot Ante.
Utan att ha snurrat mer än cmores repriser vill jag spontant se en avstängning. Hård smäll mot huvudet på blind sida.
Men det är sekundärt.
Kämpa Ante.
Tacklingen är tuff men ser inte ut att vara avsiktligt mot huvudet. Det är oflyt och Ante är låg. Det är efterspelet som stör mig. Han är styv i korken denne Johansson.

Sen står och faller laget inte med Ante även om han nu skulle åkt på en hjärnskakning.

Såg att Ahlén var lätt skogstokig nu efter. Han lär åka på en avstängning om Mora vågar ställa Robin.J på isen nästa gång vi möts. Skönt att se att det fortfarande finns traditionsbärare med löst munläder i föreningen (och vilka att följa upp orden med handling).

Står och faller? Beror väl på vad du menar?

Men med Ante borta kan vi naturligtvis glömma guldet. Om vi nu inte på något mirakulöst sätt lyckas hitta en ersättare av så hög klass.
Tror vi lär dala en bit ned i tabellen också.

Men.....bara tråkiga spekulationer från min sida. Bara invänta morgondagen.
Jag vågar påstå att lagets framgångar inte bygger kring Ante. Klart en av våra viktigaste spelare men poängen trillade in kontinuerligt även när Ante var skadad sist. Det finns bredd och disciplin som gör oss till en potentiell finalkandidat, med eller utan Ante (men klart helst med).

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Donkels-2.0 skrev:Jo jag läser och Walterholm har varit vår bästa spelare i J20 och är i mitt tycke ändå intressantare än ett korttidslån på Lundin då ser jag hellre att vi tar in en spelare på längre sikt utifrån om vi ändå ska spetsa till fjärdekedjan

Vad är hans starka sidor? Som jag skrev inledningsvis har jag inte möjligheterna att se J20.

Och nej, jag vill inte låna Lundin men jag funderar på om vår mest defensivt starka FW med hög arbetskapacitet i J20 ska lyftas för att få en fjärdelina som kan ta 8-10 min istid och spela 0-0.
Kort perspektiv för A-lagets bästa
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Summa summarum en skitful tackling av Johansson bedrövligt att höra höjdhopparens förklaring varför det inte blev game på den - måste ju bara bli granskad i efterhand
Ceterum censeo Solna esse delendam
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Såg inte matchen, hur illa tog tacklingen? Var den tydligt i huvudpartiet? Åkte han av för egen maskin?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

AlltidoavsettDIF skrev:Såg inte matchen, hur illa tog tacklingen? Var den tydligt i huvudpartiet? Åkte han av för egen maskin?
Axel i huvud, bakhuvudet hårt in i plexiglaset. Blev liggandes en stund och tog sig sedan av för egen maskin med lite hjälp.

Symptom tyder på hjärnskakning, hur allvarlig återstår att se. Men med Antes historik kring just hjärnskakningar ser det inte bra ut.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lite videoanalys av Burkens balja i PP. Burken står inte och tar skit framför kassen utan terroriserar istället motståndarna så fort domarna vänder blicken åt annat håll, gång efter annan. Bara genom att vara en riktigt elak djävel i det läget så låter Moraspelarna efter en stund honom vara ifred då ingen verkar vilja ta skitjobbet att sitta barnvakt framför kassen. Därefter smyger han helt sonika ut en bit från stolpen och blir som konsekvens av sitt tidigare spel lämnad helt ifred och kan lägga in den genom lite prickskytte. I like. :twisted:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så jobbigt med Ante, men jag hoppas på julmirakel. Att man är lite groggy behöver i sig inte innebära en svår hjärnskakning, men om det nu är en sådan (vilket jag dessvärre ändå tror) så kan vi bara hoppas den inte är så allvarlig.

I övrigt så vet jag inte vad jag skall säga om själva tacklingen, först ser den jävligt misstänkt ut men när man vevat den några gånger så är jag beredd att ändra uppfattning. Det är inget större fel på den, allt går så jävla fort där ute.

Matchen då? Slakt. Som sig bör. Mora är verkligen piss-usla.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

Rattfyllot Robin lär väl inte ens bli avstängd?
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

DIFdalarna skrev:Rattfyllot Robin lär väl inte ens bli avstängd?
Inte kommit upp något på SHL.se att dom utreder ärendet. Som vanligt när vi råkar ut för fula saker så blir det inte några represalier för motståndarna.

Sen ett jävla skämt att dom tar en intervju där den jävla inavlade byfånen där han har mage att säga att han bromsade in, ljug rätt upp i kameralinsen!
Att sluta skrinna sista skäret, som det ser ut som på repriser för att inte åka på charging för förmånga skär är inte i närheten av att "bromsa in".
Tacklingen är ju inte någon spetsigt hållen armbåge i tinningen som på Fernholm men helt klart en smutsig tackling där axeln/överarm träffar i huvudet först.

Det är ett skämt att detta ej anmäls och tas till granskning iaf. Men Vinge-domarteamet är väl ajk:are eller något?
Senast redigerad av Henke_F den 2017-12-28 13:39:55, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Henke_F skrev:
DIFdalarna skrev:Rattfyllot Robin lär väl inte ens bli avstängd?
Inte kommit upp något på SHL.se att dom utreder ärendet. Som vanligt när vi råkar ut för fula saker så blir det inte några represalier för motståndarna.

Sen ett jävla skämt att dom tar en intervju där den jävla inavlade byfånen har mage att säga att han bromsade in, ljug rätt upp i kameralinsen.
Att sluta skrinna sista skäret, som det ser ut som på repriser för att inte åka på charging är inte i närheten av att "bromsa in". Är ju inte någon spetsigt hållen armbåge i tinningen som på Fernholm men helt klart en smutsig tackling där axeln träffar huvudet först.

Är ett jävla skämt om detta inte anmäls och tas till granskning iaf.
Garanterar att det blir utan påföljd. Att samma idiot höll på att skada Lundh bara minuten senare säger en del om den killens karaktär.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Återigen är det inte en regelrätt tackling som bara tar olyckligt?
Skall man straffa någon för detta kommer vi inom en snar framtid inte längre att spela ishockey utan bandy alternativt damishockey och det är en utveckling som i alla fall inte jag vill se.
Vi vill väl inte heller ha en bedömningsnivå där bestraffningar läggs in efter utfallet på en tackling istället för om den faktiskt var regelvidrig eller inte.

Återigen borde kanske fokus läggas vid att börja lära spelare att tacklas och framför allt ta emot tacklingar. Man kan inte ge tusan kring sin omgivning och bara räkna med att det går bra "att bara stirra puck" och därmed vara "fridlyst" från fysisk kontakt.

Med det sagt hoppas jag att Ante mår bättre idag och att han kan vara tillbaka på isen någon gång under våren.

Om det sedan stämmer att denna Robin har uppfört sig mindre väl efter tacklingen skall han givetvis få skit för detta både från läktaren och från spelaren på isen. Skall jag vara helt ärlig är faktiskt samma person "missade" knä- eller bentackling betydligt värre.

Skriv svar