Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Benjamin L. Willard

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Går inge vidare för Alsing idag

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Donkels-2.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Benjamin L. Willard skrev:Går inge vidare för Alsing idag

Skulle hellre värva Dahlén men eftersom jag tror Timrå går upp så stannar det nog vid en utopi
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Donkels-2.0 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Går inge vidare för Alsing idag

Skulle hellre värva Dahlén men eftersom jag tror Timrå går upp så stannar det nog vid en utopi
Dahlén lär ju lira NHL/AHL nästa säsong.

Det gick inget vidare för nån i Lyxfällan, tycker de såg allmänt besvärade ut över att behöva tas med ett krigande Timrå.
mb81

Inlägg av mb81 »

Tycker både Bemström och Lang ser rikitgt bra ut när jag sett Leksand. Tänk att Bemström bara är 18.

Alsing är en typisk hackkyckling hos Leksand. Gör väldigt mycket bra men sen gör han nåt mindre bra och blir hängd i Leksand resten av säsongen. Lex Hultström.
Sen kan jag tycka att Alsing inte riktigt fått den utvecklingen jag trodde för nåt år sen. Men då skulle han nog redan spelat i SHL.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:Tycker både Bemström och Lang ser rikitgt bra ut när jag sett Leksand. Tänk att Bemström bara är 18.

Alsing är en typisk hackkyckling hos Leksand. Gör väldigt mycket bra men sen gör han nåt mindre bra och blir hängd i Leksand resten av säsongen. Lex Hultström.
Sen kan jag tycka att Alsing inte riktigt fått den utvecklingen jag trodde för nåt år sen. Men då skulle han nog redan spelat i SHL.
Håller med om Lang och Bemström. Lang särskilt är en spelare som vi skulle kunna ha som stomspelare några år. Gillar det jag ser hos honom, en av få som inte gnäller utan gör jobbet i Leksand under denna serie! Bemström är en riktig talang som också skulle vara spännande att se! Synd att han inte fick hänga dit nån puck där mot slutet (även om jag vill att Timrå ska vinna).
EspenK

Inlägg av EspenK »

Alsing kan ju vara en utvecklingsbar 7:e back. Inte högre upp i hierarkin enligt min bedömning.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Är redan trött på Alsing.

Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Är redan trött på Alsing.

mb81

Inlägg av mb81 »

Skulle inte Fredric Weigel kunna vara nåt till nästa säsong. Sjukt bra mot råttorna igår. Och två bra säsonger i allsvenskan. Dessutom en riktigt duktig playmaker i PP. Dessutom inte alltför dyr.
Om man tänker att Ante blir förstacenter sen om Molin och Weigel kommer in och sen har vi även Macdavid och Vejdemo. Bemström kan också centra.
Billig men bred centersida med hög potential. Med andra ord mycket flis till de sista vingarna.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Jocke bekräftar att Linus och Ljungh lämnar efter säsongen och antyder ekonomi.

Samt att han tror att Vejdemo signar med Montreal men de tror/Hoppas på utlåning medan Marcus D tror han kommer att vänta ett år med Buffalo.

För att ersätta Linus och Ljungh så skulle jag vilja se en riktigt stark center in och sen kan man fylla på underifrån/allsvenskan på den sista platsen om Vejdemo åker över atlanten.

Svenska Centrar (utan inbördes ordning) som bör vara under övervägande:

Patrik Zackrisson, Sibir Novosibirsk. Ett riktigt starkt alternativ som bör vara aktuell om han vänder hem från utlandet då hans bror är tränare i DIF samt att han är från Stockholm

John Norman, Jokerit. Tidigare Djurgårdsspelare som har visat att han kan leverera på en helt ok nivå internationellt med 8+20 i KHL iår.

Linus Videll, Traktor Chelyabinsk. Stockholmskille som spelat i både ajk och SSK, visat att han kan leverera helt ok i KHL med ett poängsnitt på 0.57ppg.

Jacob Josefson, Buffalo Sabres. Tidigare Djurgårdsspelare som huserat i NHL under de 8 senaste säsongerna. Dock endast gått ihop 319 matcher på dessa säsonger efter åtskilliga skador.

Marcus Krüger, Charlotte Checkers. Tidigare Djurgårdsspelare som vunnit 2 stanley cup och hyllats som en fantastisk defensiv center, iår nerskickad till AHL för första gången på många år och då är frågan vad som händer med honom till nästa år med tanke på en relativt hög Caphit.

Kan vi lyckas landa någon av dessa så känns det som att centersidan kommer att stå sig väl med Ante och någon av de yngre killarna.

Vad tycker ni, vem bör vi sikta in oss på eller har ni ytterligare namn att tillföra?
mb81

Inlägg av mb81 »

Stavhoppet skrev:Jocke bekräftar att Linus och Ljungh lämnar efter säsongen och antyder ekonomi.

Samt att han tror att Vejdemo signar med Montreal men de tror/Hoppas på utlåning medan Marcus D tror han kommer att vänta ett år med Buffalo.

För att ersätta Linus och Ljungh så skulle jag vilja se en riktigt stark center in och sen kan man fylla på underifrån/allsvenskan på den sista platsen om Vejdemo åker över atlanten.

Svenska Centrar (utan inbördes ordning) som bör vara under övervägande:

Patrik Zackrisson, Sibir Novosibirsk. Ett riktigt starkt alternativ som bör vara aktuell om han vänder hem från utlandet då hans bror är tränare i DIF samt att han är från Stockholm

John Norman, Jokerit. Tidigare Djurgårdsspelare som har visat att han kan leverera på en helt ok nivå internationellt med 8+20 i KHL iår.

Linus Videll, Traktor Chelyabinsk. Stockholmskille som spelat i både ajk och SSK, visat att han kan leverera helt ok i KHL med ett poängsnitt på 0.57ppg.

Jacob Josefson, Buffalo Sabres. Tidigare Djurgårdsspelare som huserat i NHL under de 8 senaste säsongerna. Dock endast gått ihop 319 matcher på dessa säsonger efter åtskilliga skador.

Marcus Krüger, Charlotte Checkers. Tidigare Djurgårdsspelare som vunnit 2 stanley cup och hyllats som en fantastisk defensiv center, iår nerskickad till AHL för första gången på många år och då är frågan vad som händer med honom till nästa år med tanke på en relativt hög Caphit.

Kan vi lyckas landa någon av dessa så känns det som att centersidan kommer att stå sig väl med Ante och någon av de yngre killarna.

Vad tycker ni, vem bör vi sikta in oss på eller har ni ytterligare namn att tillföra?
Är egentligen inte så orolig angående centersidan så länge Ante är frisk har vi vår självskrivna förstacenter. Både Vejdemo och Macdavid är tillräckligt bra för att vara andracenter nästa säsong.
Men kan vi få hem Norman,Josefson eller Krüger ska vi såklart göra det. Men annars kan vi sitta rätt lugnt i båten tycker jag. Då finns stålar över till riktigt spetsiga forwards.

Jag tror det är en kombination av roll och ekonomi är orsaken att vi släpper Ljungh och Johansson. Inte bara att vi inte har råd för det tror jag vi har. Jocke vill ha kvar dem men med Vejdemo och Macdavid som man också vill ge speltid så kan man inte lova en andracenterroll och då är 150-200k/månad alldeles för mycket för dessa spelare. Vejdemo och Macdavid lär ligga på en tredjedel om jag får gissa vilt.
Senast redigerad av mb81 den 2018-03-13 12:26:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Fortfarande inget konkret om var Linus hamnar? Personligen tycker jag att det är katastrof att släppa en spelare av den kalibern, framförallt i ett läge där vi kommer att få in så pass mycket mer pengar i föreningen. Den enda som skulle göra det okej är om vi verkligen har en (eller två) JJ eller Krüger på väg in. Inte HA-bredd.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Inte centers men Kempe får ju inte speltid. Sen får vi väl se hur det går för Åberg i Oilers också.
Annars är jag sugen på att få hem Dmytro Timasjov. Känns som att konkurrensen i Toronto är stenhård, utlåning vore grymt.

Angående LJ så måste det vara KHL eller NHL. Iofs finns det ju SHL-klubbar som kan vara beredda att slanta bra för en center som LJ men OM så varit fallet så tycker jag det verkar märkligt att vi inte skulle kunna komma överens med honom först.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Inte centers men Kempe får ju inte speltid. Sen får vi väl se hur det går för Åberg i Oilers också.
Annars är jag sugen på att få hem Dmytro Timasjov. Känns som att konkurrensen i Toronto är stenhård, utlåning vore grymt.

Angående LJ så måste det vara KHL eller NHL. Iofs finns det ju SHL-klubbar som kan vara beredda att slanta bra för en center som LJ men OM så varit fallet så tycker jag det verkar märkligt att vi inte skulle kunna komma överens med honom först.
Jag har hört att Linus vill ha en större roll offensivt. Skulle gissa på att han skulle vilja vara uttalad andracenter. Jocke kan inte lova det samtidigt som han nog kräver en lön runt 150-200k/månad. Skulle inte bli förvånad om Färjestad som tappar Asplund till NHL erbjuder en riktigt bra lön.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Jag förstår egentligen båda parterna. Linus bör vara en andra center eller första center i ett bottenlag samtidigt vi kanske inte kan matcha hans löneanspråk.

Matt Anderson hade ett poängsnitt på 0,68 i sin sista säsong hos oss. TOI 18:50
Linus har levererat 0,59p i snitt i en tredjefemma. TOI 14:52

Matt gjorde 34p på 50 matcher 941,5 min på isen d.v.s. ca 0,036p/min
Linus gjorde 26p på 44 matcher 654 min på isen d.v.s. ca 0,04p/min

Linus har med andra ord ett högre poängsnitt per minut spelad. Kom då ihåg Linus dåliga start innan han fick kontroll på sin diabetes.

Trots all fancy stats så vill jag behålla Linus. Ge honom speltid i en andraformation. Han har potential att leverera 35-40p under en hel säsong. Gillar inte att vi måste göra chansvärvningar för att kunna etablera oss på toppskiktet i SHL medan småklubbar fullkomligt värvar sönder. Vi bör kunna värva två bra centrar i SHL-mått.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Låst