Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Ställde lite följdfrågor till svaret jag fick på mailet som bara hänvisade till SHL-artikeln, där jag bland annat frågar om frågan kan länkas vidare till berörd beslutsfattare i det här specifika fallet, vilket han inte verkar vilja göra. Han svarar dock såhär:

Hej,

Ja det är såklart en tolkningsfråga. Det framgår i texten bl a att "Säsongen 2017/18 är det primära VAD som händer i spelsekvensen som ligger till grund för bedömning gällande kontakt med målvakt vid målskott. VAR på isen det sker är sekundärt."

Mvh
Martin
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Skidlöparn skrev:Ställde lite följdfrågor till svaret jag fick på mailet som bara hänvisade till SHL-artikeln, där jag bland annat frågar om frågan kan länkas vidare till berörd beslutsfattare i det här specifika fallet, vilket han inte verkar vilja göra. Han svarar dock såhär:

Hej,

Ja det är såklart en tolkningsfråga. Det framgår i texten bl a att "Säsongen 2017/18 är det primära VAD som händer i spelsekvensen som ligger till grund för bedömning gällande kontakt med målvakt vid målskott. VAR på isen det sker är sekundärt."

Mvh
Martin
Märker de inte själva hur fullkomligt vanvettigt det låter?!
Victory is sweetest when you've known defeat.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Skidlöparn skrev:Ställde lite följdfrågor till svaret jag fick på mailet som bara hänvisade till SHL-artikeln, där jag bland annat frågar om frågan kan länkas vidare till berörd beslutsfattare i det här specifika fallet, vilket han inte verkar vilja göra. Han svarar dock såhär:

Hej,

Mvh
Martin

Dåså, VAD händer? Svar: örebros målvakt stör/hakar/tripar ante!

VAR händer det? Precis utanför målvaktsområdet!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jämför vårt bortdömda mål med Brynäs 1-0 mot SAIK i denna match och säg vilken som är mest uppenbar kontakt... Videobedöms som mål, i år, med gällande regler.
https://www.skellefteaaik.se/play/video ... autoplay=1
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

http://www.difhockey.se/artikel/cahpaj9 ... nderkandes
Bra snack från både Robban och Calle om situationerna.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Skidlöparn skrev:
pulverapa skrev:
DRC skrev:
Andspe skrev:Som Dusinator skrev i matchtråden:

Inte ens SHL tycker att det ska dömmas bort.
https://www.shl.se/play/video/15421536
6:04

De känns övertydliga i sina exempel, trots det verkar de ha problem? Varför ska vi ens ha ett situationsrum? Känns bara löjligt när det blir så här.
Tog de bort klippet?
Japp. Klippet gäller inte längre. :lol:
Bra och tydligt agerat av SHL! Skönt med en så förtroendegivande organisation.
SHL-organisationen + domarstaben är ju fan pinsamma.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Hej,

Mvh
Martin
Har aldrig hört det förut, något som kommits på nu?
gaspo

Inlägg av gaspo »

Ser inget som helst fel i att döma matchstraff på Örebro spelare. Crosscheckar man nån så in i helvete hårt så att klubban går av så är det givet matchstraff.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Nu har jag sett två mål idag av Mora där spelare åker in med grillorna innanför målområdet och båda blir godkända men ett mål där Engqvist är utanför blir bortdömt - återigen domare är och förblir anala
Ceterum censeo Solna esse delendam
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Donkels-2.0 skrev:Nu har jag sett två mål idag av Mora där spelare åker in med grillorna innanför målområdet och båda blir godkända men ett mål där Engqvist är utanför blir bortdömt - återigen domare är och förblir anala
DIF mot rubbet.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:Nu har jag sett två mål idag av Mora där spelare åker in med grillorna innanför målområdet och båda blir godkända men ett mål där Engqvist är utanför blir bortdömt - återigen domare är och förblir anala
Det är surt men det bästa vore om vi sket i sånt och bara körde på, både på läktare och på isen. Det stör ju de egna spelarna också när publiken visar missnöje över domslut.
Förr om åren sket vi ju i princip i vad domarna dömde. Tog de inte en utvisning på en motståndare som fulade sig så tog man hand om problemet själva. Dömde de bort ett mål så gjorde man ett till. Fokus låg på rätt ställe.
Vill minnas att vi varit ligans mest utvisade lag nåt år men ändå vann vi serien komfortabelt då.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
Det är surt men det bästa vore om vi sket i sånt och bara körde på, både på läktare och på isen. Det stör ju de egna spelarna också när publiken visar missnöje över domslut.
Förr om åren sket vi ju i princip i vad domarna dömde. Tog de inte en utvisning på en motståndare som fulade sig så tog man hand om problemet själva. Dömde de bort ett mål så gjorde man ett till. Fokus låg på rätt ställe.
Vill minnas att vi varit ligans mest utvisade lag nåt år men ändå vann vi serien komfortabelt då.
Jag tror snarare det ger ett jävla "go" i laget när hela publiken unisont buar ut domarna. Spelarna taggar till lite extra när de känner sig feldömda. Sen kan det ju förvisso bli följder av det som kan bli negativa; dvs korkade utvisningar etc.
Praetori

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: Jag tror snarare det ger ett jävla "go" i laget när hela publiken unisont buar ut domarna. Spelarna taggar till lite extra när de känner sig feldömda. Sen kan det ju förvisso bli följder av det som kan bli negativa; dvs korkade utvisningar etc.
Det är snarare så att fokus hamnar på "domarjäveln" och att spelarna känner sig motarbetade (publiken håller ju med om att domarna är dumma) istället för att fokus hamnar där det skall.
Det bästa stödet skulle jag vilja påstå, är om vi började köra "Kämpa" eller något dylikt när besluten går emot istället för att börja gnälla på domarna. Busvisslingar och buande är ju till motståndarna och vi vill inte placera domarna i den kategorin i spelarnas huvuden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
-daniel- skrev: Jag tror snarare det ger ett jävla "go" i laget när hela publiken unisont buar ut domarna. Spelarna taggar till lite extra när de känner sig feldömda. Sen kan det ju förvisso bli följder av det som kan bli negativa; dvs korkade utvisningar etc.
Det är snarare så att fokus hamnar på "domarjäveln" och att spelarna känner sig motarbetade (publiken håller ju med om att domarna är dumma) istället för att fokus hamnar där det skall.
Det bästa stödet skulle jag vilja påstå, är om vi började köra "Kämpa" eller något dylikt när besluten går emot istället för att börja gnälla på domarna. Busvisslingar och buande är ju till motståndarna och vi vill inte placera domarna i den kategorin i spelarnas huvuden.
Jag håller helt enkelt inte med. Spelarna känner sig motarbetade? Det skapas ju en "vi-mot-dom" känsla som är nog så viktig.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Självklart ska vi bua och sätta press på domaren. Det är det som är själva grejen med Hovet. Ingen hockeyarena i hela världen (ja, ni läste rätt) är så jobbig som när djurgårdspubliken är uppretad på Hovet. Jag ser bara positiva effekter från det.
Skriv svar